Algemene Praat

In beslag houden?

Hier mag je het over van alles hebben zolang het maar een serieuze ondertoon heeft.

In beslag houden?

Berichtdoor meines » 12 Mei 2013 12:37

Vandaag las ik dit op internet ( zie hieronder), wat vinden jullie persoonlijk , is het gerechtvaardigd dat al zijn dieren in beslag genomen zijn??

COBRA ONTSNAPT, MAAR WEER GEVONDEN
De cobra die uit zijn verblijf was ontsnapt in een woning in het Zeeuwse Hoedekenskerke, is teruggevonden in de wasmachine in hetzelfde pand. Dat heeft de Zeeuwse politie bekendgemaakt.

De eigenaar van de slang stelde vanmiddag zelf de politie op de hoogte van de ontsnapping. Het ging om een giftige Afrikaanse cobra wiens beet dodelijk kan zijn. Het Rotterdamse Havenziekenhuis stuurde een medewerker met een tegengif naar Hoedekenskerke.

Vergunning
De politie vroeg ook een slangenexpert naar het Zeeuwse dorp te komen om de zoektocht te begeleiden. Die deskundige ontdekte het reptiel enkele uren later in de wasmachine.

In het pand trof de politie ook nog andere reptielen aan. Alle dieren zijn in beslag genomen; de dierenpolitie gaat na of de eigenaar in overtreding was.
meines
Newbie
Newbie

Re: In beslag houden?

Berichtdoor GerritH » 12 Mei 2013 15:10

Citaat afkomstig van DGL;

Ik weet niet waar het verhaal vandaan komt dat dieren in beslag zijn genomen?

In goed overleg met de eigenaar en politie is er over een gekomen dat de dieren 1-2 weken uit huis zouden worden opgevangen om de gifslangenruimte te optimaliseren zodat een dergelijke calamiteit niet meer voorkomt.

Ik vind het erg goed en verantwoordelijk van de persoon in kwestie dat hij op een bepaald punt heeft besloten politie in te schakelen.

Dieren zijn uiterst gezond werden gehouden in ruime, nette en schone verblijven in een gifslangenruimte.

Jammer dat er gelijk weer zo veel broodje aap verhalen komen.
GerritH
Senior member
Senior member

Re: In beslag houden?

Berichtdoor Darkdevil » 13 Mei 2013 23:01

GerritH schreef:Citaat afkomstig van DGL;

Ik weet niet waar het verhaal vandaan komt dat dieren in beslag zijn genomen?

In goed overleg met de eigenaar en politie is er over een gekomen dat de dieren 1-2 weken uit huis zouden worden opgevangen om de gifslangenruimte te optimaliseren zodat een dergelijke calamiteit niet meer voorkomt.

Ik vind het erg goed en verantwoordelijk van de persoon in kwestie dat hij op een bepaald punt heeft besloten politie in te schakelen.

Dieren zijn uiterst gezond werden gehouden in ruime, nette en schone verblijven in een gifslangenruimte.

Jammer dat er gelijk weer zo veel broodje aap verhalen komen.

Fijn om dit te lezen al had ik toch inderdaad het vermoeden dat het hier om een echt incident ging
Darkdevil
Full Member
Full Member

Terug naar Algemene Praat