Algemene Praat

hulp dringent..

Hier mag je het over van alles hebben zolang het maar een serieuze ondertoon heeft.

hulp dringent..

Berichtdoor bryanke » 06 Sep 2013 19:40

Hoi mijn , naam is Bryan ik verte...

Ik heb een baby baardagame z'on 5 weken oud in het begin ging alles goed ,Nu al 3 dagen geleden eet hij niet meer en reageert niet meer blijft met zijn ogen toe En word zeer mager haar staartje word grijs wat ik vreemd vind .. Zou iemand misschien weten wat zij of hij heeft? (geslacht nog niet bekend)
Of iemand al meegemaakt ?? :(
bryanke
Newbie
Newbie

Re: hulp dringent..

Berichtdoor VieF » 06 Sep 2013 20:19

Lijkt mij héél verstandig om langs een dierenarts te gaan met verstand van reptielen.
Als het diertje al heel erg mager is, dan lijkt het mij dat het al langer slecht heeft gegeten dan 3 dagen?
Hoe is de ontlasting? Bijvoorbeeld coccidiose komt wel vaker voor bij jonge baardagamen, het beestje is dan erg zwak en heeft last van diarree. De grijze staart zou een slechte vervelling kunnen zijn. Ik zou zeker niet afwachten en direct een kundig dierenarts inschakelen! Je kan bijvoorbeeld naar Marja Kik in Nijmegen gaan, dat is eigenlijk dé reptielenarts.
VieF
Teamlid
Teamlid

Berichtdoor bryanke » 06 Sep 2013 21:52

Ik heb morge vroeg afspraak met de dierenarts , maar ik vrees dat het dan te laat is
Hij is zwak geeft geen tegen van leven , hoop dat hij het nacht overleeft ! ... :(
bryanke
Newbie
Newbie

Berichtdoor bryanke » 06 Sep 2013 21:55

Wel aangezien dat hij niet eet , doet hij niks maar soms plast hij en beetje met moeiten.
bryanke
Newbie
Newbie

Berichtdoor Blaze » 06 Sep 2013 22:16

Hoe houd je het dier?Hoe warm?Wat voor bak (bodembedekking),voedsel of lampen gebruik je#
Gebruikers-avatar
Blaze
Hero Member
Hero Member

Berichtdoor Renske » 06 Sep 2013 22:20

Ik denk dat je veel eerder een mest onderzoek had moeten doen.. Klinkt als flagelaten of wormen. Watvaak door stress (verhuizing) komt.
Maar als ik het zo lees denk ik dat medicijnen waarschijnlijk ook een te grote klap gaan geven...
Maar ook dat hij nog zo jong is vindt ik schokkend. Ik zou terug gaan naar de verkoper... Die je waarschijnlijk een toen al ziek dier heeft verkocht...
Gebruikers-avatar
Renske
Hero Member
Hero Member

Berichtdoor bryanke » 06 Sep 2013 22:35

Ik denk niet dat het probleem aan mijn terraruim is er is alles wat ze nodig hebben ben alles gaan kijken op internet dus vergissen kan ik niet want ik heb 2 baby's gekocht de andere doet het perfect
En groeit best goed ,
Ja kan goed zijn dat ik een zieken heb gekregen .. :/
bryanke
Newbie
Newbie

Berichtdoor gerard » 07 Sep 2013 08:16

Als je om hulp vraagt is het het handigst om gewoon antwoord te geven op de vragen die je gesteld worden.
Als je er van overtuigd bent dat je bak in orde is werkt het sneller als je alle info geeft in plaats van dat je mensen er nogmaals om laat vragen.

Gerard
Gebruikers-avatar
gerard
Administrator
Administrator

Berichtdoor Renske » 07 Sep 2013 17:06

Goed vraag het dan ook niet. Dan verdoe ik en vele onze tijd niet...
Gebruikers-avatar
Renske
Hero Member
Hero Member

Terug naar Algemene Praat