Algemene Praat

hoe voeder je een baardagaam van 3 weken oud??

Hier mag je het over van alles hebben zolang het maar een serieuze ondertoon heeft.

hoe voeder je een baardagaam van 3 weken oud??

Berichtdoor naomihintum » 03 Aug 2014 17:56

Het dierlijk voer is toch in het eerst jaar krekels nummer 2/3 en kleie meelwormpjes, moet je bij de meelwormen trouwens nog de kop eraf halen?
En eten ze wel groenten en fruit in hun eerste jaar en hoe moet je dat voeren? Gewoon in hele kleine stukje of geprakt of gewoon in het geheel (ik dacht dat het geheel tot verstikkingsgevaar kan komen of een verstopping). En moet je het dan op een bordje doen of los of in een bakje? En is in de zomer een ijsklontje met kleine stukje fruit/groenten erin goed voor ze of gaat het ijs te ver?
En hebben ze nog voedingssupplementen nodig. Want ik heb al een pot calcium carbonate met D3.
Alvast bedankt voor het helpen :))
naomihintum
Newbie
Newbie

Re: hoe voeder je een baardagaam van 3 weken oud??

Berichtdoor GerritH » 03 Aug 2014 22:43

Ik voerde jonge dieren ook al groenvoer wat ik gaf op een deksel van een jampot (lage metalen deksel),
Een goed kalk vitamine preparaat is zeker aan te raden
Insecten gaf ik altijd heel; in de natuur knijpt er ook niemand de koppen af.
Voer wel klein aanbieden; de vuistregel die ik gebruikte; niet groter danb de bredte van de kop (tussen de ogen).

Gerrit
GerritH
Senior member
Senior member

Terug naar Algemene Praat