Algemene Reptielenpraat

Baardagamen vallen elkaar aan ..

Dit forum is bestemd voor onderwerpen die niet in de andere fora passen, maar toch gerelateerd zijn aan de reptielenhobby.

Baardagamen vallen elkaar aan ..

Berichtdoor wendy » 30 Sep 2013 19:09

Ik heb al jaren lang baardagamen heb een terrarium van ruim 2 meter breed en daar zitten 2 vrouwtjes in met een man, heb al van beide vrouwtjes eieren gehad....ging altijd ook goed tot nu een maand of 2 geleden ongeveer dat mijn vrouwtje het andere vrouwtje aanvalt en echt tot bloedens aan toe ze valt haar vooral in der bek aan heb natuurlijk de gewonden vrouwtje even apart gezet ook voor genezing (dat weer erg goed eruit ziet ) weer een poging gedaan om ze bij elkaar te zetten maar na een week begon ze weer aan te vallen !!! ik begrijp er niets van wie o wie weet waarom en wat ik er aan kan doen
Gr wendy
wendy
Newbie
Newbie

Re: Baardagamen vallen elkaar aan ..

Berichtdoor VieF » 30 Sep 2013 21:02

Geen idee wat de reden kan zijn, maar het lijkt mij niet verstandig om die twee weer bij elkaar te zetten.
Ik zou ze apart houden.

Even een ander dingetje, wat fijn is voor iedereen: gebruik alsjeblieft punten in je tekst, dat leest heel wat fijner dan één lange zin ;-)
VieF
Teamlid
Teamlid

Berichtdoor Renske » 30 Sep 2013 21:04

Dit komt omdat baardagamen geen groeps dieren zijn. Vaak gaat het fout. Gewoon gescheiden houden. Komt meestal niet meer goed.
Gebruikers-avatar
Renske
Hero Member
Hero Member

Berichtdoor maithly » 11 Dec 2013 07:52

nmiddels zijn ze flink aan het voortplanten in mijn dierenkamer en vooral in de schuilbakken met sphagnum...
Het zijn heel kleine vliegjes, kleiner en slanker dan een fruitvlieg, maar ze zweven wel net zoals fruitvliegen, maar dan sneller
maithly
Newbie
Newbie

Berichtdoor Renske » 11 Dec 2013 09:12

maithly schreef:nmiddels zijn ze flink aan het voortplanten in mijn dierenkamer en vooral in de schuilbakken met sphagnum...
Het zijn heel kleine vliegjes, kleiner en slanker dan een fruitvlieg, maar ze zweven wel net zoals fruitvliegen, maar dan sneller

Ik denk dat je in het verkeerde topic zit, maar dat klinkt als aasvliegen en dat wil je niet in je huis hebben....
Gebruikers-avatar
Renske
Hero Member
Hero Member

Berichtdoor eduard » 13 Dec 2013 10:38

Zo als je het beschrijft zijn het varenrauwmugjes , dit kan een plaag worden zeker als je veel planten in huis hebt staan, de larven zitten vaak in potgrond! Je kunt ze wegzuigen of ze met plakstrips aanpakken, maar helemaal uitroeien is moeilijk.
Gr. Eduard.
eduard
Jr. Member
Jr. Member

Terug naar Algemene Reptielenpraat