Geleedpotigen

Schorpioen

Let op! Dit forum is niet ter bevordering van het houden van giftige dieren. Lacerta neemt geen enkele verantwoordelijkheid voor de inhoud van dit forum . Dit forum is slechts ter informatie en voor mensen die verantwoordelijk met dergelijke dieren om kunnen gaan.

Schorpioen

Berichtdoor Vincenzio » 28 Jul 2009 21:56

Hoi,Ik wou nog even terugkomen op de schorpioen/vogelspin, waar jeroen kooiman mijn vragen de vorige keer goed mee beantwoorde.(jaja, even promotie voor jeroen )Ik wil dus 1 van die, maar ik weet nog niet precies welke. ik zat te denken aan een grote vogelspin, of een grote schorpioen.. maar deze mag niet te giftig zijn.. bestaan die ook? en anders wat kleiner is ook goed hoor. alleen een soortnaam is ook goed, ondersoorten vind ik wel.Groetjes.
Laatst gewijzigd door Eric op 28 Jul 2009 22:53, in totaal 1 keer gewijzigd.
Vincenzio

Schorpioen

Berichtdoor Vincenzio » 28 Jul 2009 21:57

Omg die titel.. sorry. kan iemand deze veranderen in Vogelspin/Schorpioen?
Vincenzio

Schorpioen

Berichtdoor Eric » 28 Jul 2009 22:29

QUOTE(Vincenzio @ 28-07-2009 22:57:54)
biggrin.gif
Gebruikers-avatar
Eric
Hero Member
Hero Member

Schorpioen

Berichtdoor Vincenzio » 28 Jul 2009 22:39

QUOTE(Eric @ 28-07-2009 23:29:18)
QUOTE(Vincenzio @ 28-07-2009 22:57:54)
biggrin.gif
Trouwens, streep vogelspin maar door. een schorpioen trekt me veel meer, met name de keizerschorpioen. op de site van jeroen kom ik niet verder dan een plaatje
Vincenzio

Schorpioen

Berichtdoor Eric » 28 Jul 2009 22:53

Done, maar wat is je vraag /doel van dit topic nou? biggrin.gif
Gebruikers-avatar
Eric
Hero Member
Hero Member

Schorpioen

Berichtdoor Vincenzio » 28 Jul 2009 23:22

HeyHet doel is om informatie over een keizerschorpioen te krijgen, met name over de sterkheid van z'n gif Al veroorzaakt ie iets dat lijkt op een weekje griep ofzo, boeit het me niet, maar al zorgt ie ervoor dat je zenuwstelsel uitvalt trekt het me al wat minder aan. Ookal is de keizerschorpioen niet zo erg giftig :kBestaan er ook schorpioenenmorphs?
Vincenzio

Schorpioen

Berichtdoor jeroen kooijman » 29 Jul 2009 19:01

Schorpioenenmorphs bestaan niet, hoogstens een kleurmutatie die een enkele keer kan voorkomen of een schorpioen met 2 staarten.Kleine genetische foutjes zeg maar.Keizerschorpioenen hebben gif waarvan het effect je zou kunnen vergelijken met een flinke steek van een bij.Pijnlijk maar verder niet gevaarlijk (allergie erbuiten gelaten).Sowieso zullen ze niet snel steken zolang je maar geen rare dingen uithaalt met ze.Ze zullen je eerder grijpen met de scharen en ik kan uit ervaring zeggen dat je dat aardig voelt
Gebruikers-avatar
jeroen kooijman
Hero Member
Hero Member

Schorpioen

Berichtdoor Vincenzio » 29 Jul 2009 19:15

HoiHeb jij ze ook met 2 staarten? Die kosten zeker heel duur? enig idee?En hoe krijg je die schorpioen los als ie je knijpt? en wat moet je doen na een beet?
Vincenzio

Schorpioen

Berichtdoor jeroen kooijman » 29 Jul 2009 19:26

Nee ik heb er geen met 2 staarten, ken er wel een paar die ze hebben maar zeker niet verkopen Ze laten na het knijpen vanzelf los, kan alleen eventjes duren.Na een steek van een keizerschorpioen is het raadzaam de wond goed schoon te maken en verder kun je weinig doen.Gif eruit halen met een gifzuiger kan, maar dan moet je snel zijn en je zult er niet alles uitkrijgen.Maar zolang je weet waar je mee bezig bent en gewoon voorzichtig werkt zul je niet gestoken worden
Gebruikers-avatar
jeroen kooijman
Hero Member
Hero Member

Terug naar Geleedpotigen