Flora

Welke planten in woestijn terraria?

Hier kun je alles kwijt over planten voor de hobby.

Welke planten in woestijn terraria?

Berichtdoor spasz » 02 Mei 2013 13:11

Dag allen,

Om te beginnen beschouw ik mezelf nog als zeer nieuw binnen de hobby, dus sorry als er dingen naar voren komen die misschien stom klinken. Maar ik wil graag iets met echte planten erbij, een beetje proberen, beetje ervaring opdoen :oops:

Nou hoop ik met de hemelvaart te beginnen aan twee nieuwe terraria (2x 130x60x62 met achterin een dieper gedeelte). Dit worden twee woestijn terraria. eentje voor een enkele baardagaam en eentje voor een enkele stekelstaartvaraan. grond word zand met leem voorin +- 10 cm achterin meer (+- 20, misschien zelfs meer). Heetste plekken 55 graden en de rest 28-30 graden. 3 lichtpunten (1 solar raptor, 1 warmte lamp, 1 daglichtlamp).

Uiteindelijk mijn vraag :P :
Zijn er leuke beginnersplantjes die in deze terraria samen met deze dieren het goed kunnen doen? eventueel in andere grond in een potje dat ik dit afscherm met stenen oid?

Hopelijk kunnen/willen jullie mij hierin adviseren, en irriteren jullie je er niet teveel aan dat ik nog niet zoveel ervaring heb :P .

Met vriendelijke groet,
Bart.
Gebruikers-avatar
spasz
Newbie
Newbie

Re: Welke planten in woestijn terraria?

Berichtdoor GerritH » 02 Mei 2013 17:29

De meeste plantjes gaan dit niet overleven. Een kans heb je met bv een kleinere Yucca soort. (dit is wel een amerikaanse soort en past daarom formeel niet bij jouw dieren).

Gerrit
GerritH
Senior member
Senior member

Berichtdoor spasz » 02 Mei 2013 20:13

Dankje, ik dacht al dat dit lastiger zou worden. Maar omdat ik foto's van terraria zag waar dit wel was, was er misschien iets wat kon ;). Net iets groen ziet er wel mooi uit vind ik. Maar nep dat vind ik 3x niets :P.

Verder, stel ik ga naar een yucca soort kijken, heeft dit verder nadelige gevolgen voor de dieren? (of iets anders)? Of is het gewoon dat het in de natuur niet zou kunnen maar dat het voor de rest niet veel uitmaakt?.

Met vriendelijke groet,
Bart
Gebruikers-avatar
spasz
Newbie
Newbie

Berichtdoor bart-outenaar » 03 Mei 2013 08:18

Helmgras zou denk ik kunnen, als je dit uit een omgekeerd bloemprotje laat komen, kan een acanthurus hem niet uitgraven.
Het zit er wel dik in dat je het regelmatig kunt vervangen, maar is niet de grootste handeling.
bart-outenaar
Jr. Member
Jr. Member

Berichtdoor spasz » 03 Mei 2013 12:09

Dankje bart!

vervangen vind ik absoluut niet erg. als het maar niet iedere week een plant van 10 euro is. (bij wijze van spreken).

Met vriendelijke groet,
Bart :P
Gebruikers-avatar
spasz
Newbie
Newbie

Berichtdoor GerritH » 03 Mei 2013 13:54

In dat geval kan carex (rietgras) mooi werken; het plantje gaat gegarandeerd dood, maar zier er ook dood nog heel lang leuk uit. Ik ken mensen die ze in slangenbakken hebben en daar blijven ze meerdere jaren mooi (jouw dieren zijn wel wat vernielzuchtiger)

Gerrit
GerritH
Senior member
Senior member

Berichtdoor Darkdevil » 03 Mei 2013 19:44

bart-outenaar schreef:Helmgras zou denk ik kunnen, als je dit uit een omgekeerd bloemprotje laat komen, kan een acanthurus hem niet uitgraven.
Het zit er wel dik in dat je het regelmatig kunt vervangen, maar is niet de grootste handeling.

Zou dit met meerdere soorten kunnen? (Omgekeerd bloempotje) want dan kun je volgens mij wel leuk wortelklimaat maken en kun je een plant redelijk in leven houden misschien?
Ik opper nu ook maar een gedachte :)
Darkdevil
Full Member
Full Member

Berichtdoor bart-outenaar » 19 Mei 2013 14:25

Ik weet eerlijk gezegd vrij weinig af van plantjes :P
bart-outenaar
Jr. Member
Jr. Member

Terug naar Flora