Flora

Begroeid Hekwerk Als Achtergrond.

Hier kun je alles kwijt over planten voor de hobby.

Berichtdoor joeym » 09 Jan 2009 23:33

Hallo,Heeft iemand er als een aan gedacht gewoon een rek of hekwerk in het terrarium te zetten en dat te laten begroeien? Ik weet niet of iemand er ervaring mee heeft.Leek mij wel een goed idee voor mijn anolissen.Zo hebben ze ook veel verstop plaatsen.Zou best een mooie achterwand zijn.Welke klimplanten groeien snel?ficus pumilia, Philodendron scandens, hedera ?Joey
joeym
Full Member
Full Member

Berichtdoor lizyc » 10 Jan 2009 10:56

ik had dat bij mijn vorige slangen.. was heel mooi geworden had gewone klimop.. geen idee welke precies.
lizyc

Berichtdoor ReptiRutger » 10 Jan 2009 13:25

Heb ik ook in een terrarium. Ficus pumilo er tegenop gedaan en dat gaat prima!
ReptiRutger
Jr. Member
Jr. Member

Berichtdoor Eric » 10 Jan 2009 14:52

QUOTE (lizyc @ 10-01-2009 10:56:42)
ik had dat bij mijn vorige slangen.. was heel mooi geworden had gewone klimop.. geen idee welke precies.
Gewone klimop zou ik zeker niet gebruiken! Deze is giftig naar mijn weten. wanneer de krekels het blad aanvreten kunnen je dieren dit indirect binnen krijgen.Ficus pumila lijkt me inderdaad een geschikte soort, met andere soorten heb ik geen ervaring.
Laatst gewijzigd door Eric op 10 Jan 2009 14:53, in totaal 1 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Eric
Hero Member
Hero Member

Berichtdoor joeym » 10 Jan 2009 16:36

Bedankt voor de reacties.Heb vandaag bij de Gamma een groot rek gekocht met gaten van 5 cm.Heb ook al een ficus pumilia. biggrin.gif Ik ga denk ik ook nog een philodendron scandens kopen.Hoe moet ik precies planten potjes op het rek vastmaken zodat er bovenin de bak ook nog een bromelia staat ofzo. Gewoon met tai-ribs ( weet niet hoe je het schrijft ) en dan dit aan het hek maken?Is het beter om de hele grond bedekt te doen met hydro-korrels, orchiedeen aarde en turf, of alleen rondom de planten? Dit is namelijk makkelijker voor het zoeken naar eitjes. Wil namelijk niet dat ze in de bak uitkomen en dan opgegeten worden ofzo.Weet iemand nog ergens een mooie Anolis carolinensis man tekoop? Joey
joeym
Full Member
Full Member

Berichtdoor Eric » 10 Jan 2009 16:43

Een bromelia kun je ook zonder potje bevestigen in de bak.Plant uit potje, aarde voorzichtig afschudden, dan kun je de wortels eventueel "inpakken" met mos of tillandsia en hem dan bevestigen op een tak. dit kan met een tyrip, of binddraad of net wat je zelf mooi vindt. Je moet er wel voor zorgen dat de bromelia water in de kelken (tussen de bladeren) heeft staan.
Gebruikers-avatar
Eric
Hero Member
Hero Member

Berichtdoor lizyc » 10 Jan 2009 17:10

QUOTE (Eric @ 10-01-2009 14:52:36)
QUOTE (lizyc @ 10-01-2009 10:56:42)
Gewone klimop zou ik zeker niet gebruiken! Deze is giftig naar mijn weten. wanneer de krekels het blad aanvreten kunnen je dieren dit indirect binnen krijgen.Ficus pumila lijkt me inderdaad een geschikte soort, met andere soorten heb ik geen ervaring.
sinds wanneer eet een slang krekels.
lizyc

Berichtdoor Eric » 10 Jan 2009 17:18

sinds wanneer is een anolis een slang?
Leek mij wel een goed idee voor mijn anolissen.
Laatst gewijzigd door Eric op 10 Jan 2009 17:19, in totaal 1 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Eric
Hero Member
Hero Member

Berichtdoor joeym » 10 Jan 2009 17:47

Okey,Ik zal morge beginnen met het hekwerk erin te zetten en de fucis pumilia eraan te hangen of in de grond te poten. Zouden jullie voor anolissen de hele grond doen met aarde of alleen rondom te planten?Misschien ook wel een idee om een bakje ( van de chinees ofzo ) als legbakje te gebruiken. Gewoon de planten in potten en dan in het terrarium 1 of 2 bakjes met vermuciliet of grond zodat het vrouwtje hierin gaat leggen. En dan panty erover en dan laten uitbroeden.Groetjes Joey
joeym
Full Member
Full Member

Berichtdoor lizyc » 10 Jan 2009 18:46

staat toch dat IK het bij mijn slangen had
Laatst gewijzigd door lizyc op 10 Jan 2009 18:48, in totaal 1 keer gewijzigd.
lizyc

Berichtdoor jfk » 11 Jan 2009 00:34

Ja en er staat ook heel erg duidelijk dat hij het bij z'n anolissen wil.Het is al erg genoeg dat je fout advies geeft maar probeer je er niet zo uit te draaien.Het is helemaal niet erg om toe te geven dat je fout zit hoor.
Gebruikers-avatar
jfk
Hero Member
Hero Member

Berichtdoor joeym » 11 Jan 2009 16:37

Hey,Ik vandaag samen met mijn vader het rek in stukken gezaagd. Heb nu tegen de achterkant en allebij de zij wanden het rek staan. Heb al een bromelia opgehangen. Ficus pumilia hangt ook al. Wat is het beste? Grond in de hele bak of in 1 bakje zodat je zeker weer dat daar de eieren gelegd worden. Heb ook al in de tuin een stuk boom afgezaagd. moet ik hier nog iets mee doen ? Omdat het buiten vriest zullen die meeste diertjes of bacterien wel dood zijn ofniet?Heb nu 1 spot en 1 reptiglo 2.0 lamp erin hangen.Is dit genoeg voor m'n anolissen?Groetjes Joey
joeym
Full Member
Full Member

Berichtdoor Eric » 11 Jan 2009 19:01

Qua licht is het denk ik niet ideaal/te weinig. Ik weet dat we een tijd terug al veel gesproken hebben hierover, dit is zeker terug te vinden met de zoekfunctie;edit: http://www.reptielen-forum.nl/forums/in ... inrichtingMisschien is het een idee wat zilverzand te strooien over de aarde, zodat je kunt zien wanneer en waar er gegraven is in de aarde Dit zilverzand zou ik alleen strooien rond de planten als je ze in potjes laat staan.
Laatst gewijzigd door Eric op 11 Jan 2009 19:04, in totaal 1 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Eric
Hero Member
Hero Member

Berichtdoor joeym » 11 Jan 2009 21:25

Okey,Moet ik er dan een tl buis boven hangen ? of pl ?Wat is hier precies het verschil tussen.We hebben in de schuur nog wel een tl bak liggen.Moet ik deze er adn gewoon bovenop leggen?Groetjes Joey
joeym
Full Member
Full Member

Berichtdoor joeym » 23 Jan 2009 16:22

Iemand ?
joeym
Full Member
Full Member

Berichtdoor Eric » 23 Jan 2009 22:27

Laatst gewijzigd door Eric op 23 Jan 2009 22:28, in totaal 1 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Eric
Hero Member
Hero Member

Berichtdoor MARCEL v.b. » 23 Feb 2009 17:48

geloof me, planten doen het net zo goed op pl lampen, als tl lampen als je zoekt in de zoekfunctie naar mijn paludaria wat ik had staan , zie je het hoe het groeit met gewone tl lampen.het gaat er alleen op "heb/geef je genoeg licht" en niet wat voor een lampie het is
MARCEL v.b.

Terug naar Flora