Flora

Zijn Deze Plantensoorten Verkrijgbaar?

Hier kun je alles kwijt over planten voor de hobby.

Berichtdoor Willem » 14 Jan 2009 11:29

Hallo allen,Ik vroeg me aan de 'plantendeskundige' af of onderstaande soorten/ families verkrijgbaar zijn?Ik kan namelijk vrij weinig tot niets vinden, maar mogelijk dat deze planten toch wel verkrijgbaar zijn indien men op de juiste locaties zoekt.het gaat om:Polygala sp.Evolvulus alsinoidesHibiscus kochiiLamouroxia viscosaRuselia sp.Adenophylum apendiculatumCordia curosavicaBorreria purpussiiCroton sp.Heeft iemand enig idee of deze planten verkrijgbaar zijn?Alvast bedankt!
Willem
Hero Member
Hero Member

Berichtdoor Doris » 15 Jan 2009 11:50

Croton -Codiaeum variegatum - vulcanplants.nl, zoiezo, googlen op Codiaeum variegatum levert meer op De rest is inderdaad moeilijk te vinden, maar ik zou gewoon eens kijken wat het plaatselijke tuincentrum voor je kan betekenen. Ik ken er ook niet 1 van! Ik weet toevallig dat die hibiscus zo goed als niet te verkrijgen is in Nederland.Bij mij in de buurt zit een tuincentrum, die wel voor me willen kijken als ze naar een veiling gaan of naar een kweker.Misschien kan je dat eens proberen?Of deze club: http://nl.kpr.sk/australia.php , hier kan je zaden en stekken van planten bestellen, die doorgaans in europa niet of moeilijk verkrijgbaar zijn.
Gebruikers-avatar
Doris
Hero Member
Hero Member

Berichtdoor Sjoerd van Veen » 16 Jan 2009 14:58

Heeft iemand eigenlijk ervaring met deze website?Ik ben er er vaker bij uitgekomen en zit nog altijd een beetje te twijfelen of ik zaden zal bestellen...Ik heb nog wel zaden van deCallistemon viminalisEucalyptus citriodoraMelaluca armillarisClianthus formosusArcacia podalyriifoliaBanksia ericifoliaAnigosanthos manglesiiTelopea speciosissimaDeze zijn netjes bij de douane aangegeven en 'even meegenomen achter de schermen'. Ik verwacht dus dat de zaden allen zijn behandeld en niet meer uit zullen komen. Helaas...Maar, we gaan het gewoon proberen komend voorjaar/zomer!
Sjoerd van Veen

Berichtdoor Eric » 16 Jan 2009 15:21

Lijkt mij ook wel aantrekkelijk om zelf dergelijke planten te kweken. Als mensen ervaring hebben met bestellen/betalen/kweken zou ik dat ook graag horen.Waarmee worden de zaden behandeld dan bij douane?
Gebruikers-avatar
Eric
Hero Member
Hero Member

Berichtdoor Sjoerd van Veen » 16 Jan 2009 16:25

Er is mij verteld dat deze worden bestraald om de kiemkracht eruit te halen. Maar nogmaals, we gaan het gewoon proberen. Voor het zelfde geldt is het een van de vele fabeltjes. Ik weet alleen dat ik (weer...) volledig doorzocht ben en dat ik de zaden ongeveer een half uur 'kwijt' ben geweest. Uiteraard samen gegaan met boze blikken en een volledig verhoor
Sjoerd van Veen

Berichtdoor Willem » 17 Jan 2009 17:22

Deze soorten komen overigens uit Mexico. Ik heb inmiddels nog steeds niet gevonden wat ik zoek. Van de croton sp. enzo zoek ik dus de varianten die in Mexico voorkomen, de hierboven genoemde soort komt voor in Azië.
Willem
Hero Member
Hero Member

Berichtdoor Doris » 20 Jan 2009 11:02

De website die ik aanduid heeft meer dan australische planten hoor. Ik zie nu pas dat ik naar australische planten heb doorverwezen.Ik heb zelf nog geen ervaring met bestellen bij deze website, maar ga dat, als ik aan mijn nieuwe terrarium begin wel doen.Verder vond ik een wilde rechtopstaande chlorophytum via de hortus botanicus te Leiden. Misschien heb je ook zoiets in de buurt, en kan je daar meer info vragen? Die in Leiden is vooral georiënteerd op Aziatische planten, maar konden mij op het gebied van Zuid-Amerikaanse tropische planten ook verder helpen. Wie weet is dat wat.
Gebruikers-avatar
Doris
Hero Member
Hero Member

Terug naar Flora