Flora

Verlichting in 70x50x100

Hier kun je alles kwijt over planten voor de hobby.

Verlichting in 70x50x100

Berichtdoor Bas. » 20 Aug 2011 16:53

Avond,

Ik wil een echte plantenbak creëren. Ik ga varenwortel bestellen om de achterwand mee te bekleden, wat voorn lampen raden jullie mij aan om de varenwortelwand te activeren en mijn toekomstige mossen/planten zo goed mogelijk te laten groeien? Momenteel zit er 2x 42W in. (ik heb ook 2 fittingen)

Mvg
Bas.
Newbie
Newbie

Re: Verlichting in 70x50x100

Berichtdoor pkikker » 20 Aug 2011 20:27

Pl lampen geven het beste resultaat.
omdat je bak redelijk hoog is wordt plantengroei op de bodem al snel lastig.

je kan ook kijken voor de lucky reptile lampen, die stralen meer de diepte in, maar kunnen ook je planten verbranden door de warmte die ze afgeven.

Ik ben geen voorstander van lampen in een bak, als ik je post goed begrijp heb je dit nu wel.
pkikker
Sr. Member
Sr. Member

Re: Verlichting in 70x50x100

Berichtdoor Doris » 25 Aug 2011 08:03

Sluit me aan bij Pkikker!

Leg de PL L lampen bovenop je terrarium, en kijk of je dat met je warmtelamp ook kan doen. Warmtelamp in de bak en planten is een crime. De planten zullen namelijk ook naar je warmtelamp toegroeien, met een dikke kans op verbranding. Dat kan je oplossen door halogeenlampjes te gebruiken, die kunnen (wel afhankelijk van wat voor ventilatiestrook je hebt) boveop de bak liggen, op de ventilatiestrook. Die strook moet breed genoeg zijn, en niet uit geperforeerd aluminium oid bestaan maar uit metaalgaas (rvs of aluminium). Zeker met anolissen en phelsuma's, is een warmtelamp ín het terrarium af te raden.
Gebruikers-avatar
Doris
Hero Member
Hero Member

Terug naar Flora