Filmpjes

Vuursalamanders (veel)

Gerelateerd aan de hobby, zelfgemaakt of van internet.

Vuursalamanders (veel)

Berichtdoor Robin Vanstok. » 13 Nov 2011 10:42

Hier een filmpje van de 9 vuursalamanders die ik in 15 minuten tijd kon vinden op een regenachtige nacht in november. http://www.youtube.com/user/Robinreptie ... uIZPCN1RbU
Robin Vanstok.
Newbie
Newbie

Re: Vuursalamanders (veel)

Berichtdoor Eric Wouwenberg » 22 Dec 2011 14:05

allemachtig wat mooi. En ook zo veel in korte tijd.
Gebruikers-avatar
Eric Wouwenberg
Hero Member
Hero Member

Berichtdoor gerard » 22 Dec 2011 14:13

Erg gaaf dat je ze gevonden hebt. Alleen jammer dat je de diertjes die je gevonden hebt verzameld hebt en niet gewoon op hun plek hebt laten zitten. Is ook een stuk mooier als je een dier in de natuur filmt dan dat je het doet in een wit bakje.

Doe je dit voor jezelf, of werk je mee met een inventarisatie team?

Gerard
Gebruikers-avatar
gerard
Administrator
Administrator

Berichtdoor Eric Wouwenberg » 23 Dec 2011 17:03

moet eerlijk zeggen, ik heb het filmpje niet bekeken. Nu ik zo de eerste 10 seconden van het filmpje heb gezien moet ik mijn reactie dan ook aanpassen.

Mooi dat je er zo veel hebt gezien van deze gave inheemse soort.
Alleen jammer dat je er zo mee om gaat.
Gebruikers-avatar
Eric Wouwenberg
Hero Member
Hero Member

Berichtdoor Kuno Mooren » 23 Dec 2011 20:14

in Nederland is dat verboden inderdaad, maar de kans dat het in België gedaan is, is ook goed mogelijk.
Ik kan namelijk nergens terug vinden dat het inn Nederland gedaan is?
Geen idee hoe de wetgeving in België is trouwens...

zijn trouwens wel onwijs mooie dieren :handgestures-thumbup:
Kuno Mooren
Hero Member
Hero Member

Berichtdoor GerritH » 23 Dec 2011 20:48

Hoi Robin

Prachtige dieren, maar kun je aangeven waarom je de dieren hanteert (de muurhagedissen) en de vuursalamanders zelfs verplaatst?
onnodig hanteren van wilde dieren is in Nederland verboden, maar zie we ook eigenlijk liever niet, omdat het veel verstoring voor de dieren met zich meebrengt.
dat geldt natuurlijk niet als het hanteren noodzakelijk is in het kader van een onderzoek, vandaar mijn vraag.

Gerrit
GerritH
Senior member
Senior member

Berichtdoor jfk » 23 Dec 2011 22:31

maar de kans dat het in België gedaan is, is ook goed mogelijk.

Robin woont in België dus die kans is vrij groot.Desalniettemin vind ook ik het niet nodig en zelfs storend dat de dieren inderdaad "verzameld" worden.
Gebruikers-avatar
jfk
Hero Member
Hero Member

Berichtdoor Robin Vanstok. » 02 Jan 2012 23:43

GerritH schreef:Hoi Robin

Prachtige dieren, maar kun je aangeven waarom je de dieren hanteert (de muurhagedissen) en de vuursalamanders zelfs verplaatst?
onnodig hanteren van wilde dieren is in Nederland verboden, maar zie we ook eigenlijk liever niet, omdat het veel verstoring voor de dieren met zich meebrengt.
dat geldt natuurlijk niet als het hanteren noodzakelijk is in het kader van een onderzoek, vandaar mijn vraag.

Gerrit

Hey Gerrit en trouwens iedereen die dit leest,

Alles is gemaakt in Duitsland ( waar dit zelf zonder ontheffing mag) en ik had de toestemming om deze vuursalamanders te hanteren en te inventariseren, ik had ook het recht om het gebied te doorzoeken. De reden dat ik deze mooie dieren heel even in een bakje zette is omdat er zoveel in een klein gebied zaten dat we bang waren er sommige exemplaren meerdere keren te tellen of te vertrappen. Trouwens, er waren in dat gebied al jaren geen vuursalamanders meer waargenomen dus heb wel een belangerijke ontdekking gedaan, heb alle gegevens doorgegeven aan de beheerders. Vind het zelf ook niet leuk maarja het is niet voor het 'plezier'.

Ik hoop dat nu alles duidelijk is.

MVG. Robin
Robin Vanstok.
Newbie
Newbie

Berichtdoor GerritH » 03 Jan 2012 16:04

Prima, dan is dat helder.
Maar als gezegd is het prettig als je bij foto's en filmpjes dieren hanteert je ook even vermeldt waarom je dat doet, ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat hanteren zo min mogelijk moet gebeuren en met een uitleg voorkom je vragen/ reacties en wordt daarnaast de post duidelijker en meer waardevol.

Gerrit
GerritH
Senior member
Senior member

Terug naar Filmpjes