QUOTE (jeroen schepers @ 22-02-2009 10:13:50)
30 cm beton is echt belachelijk...dan heb je de verkeerde samenstelling.het beste kun je vloeistogdichte beton gebruiken, dat is een andere milieuklasse.hoe dik je dit beton maakt, maakt niet uit omdat de toplaag waterdicht wordt.alleen voor de waterdruk en de vloerverwarming heb je dan wat massa nodig.dat het gewapend moet worden weet ik, ik ga netten van 6mm-150mm gebruiken.het spuitbeton ga ik denk ik ook met de hand aanbrengen en dan gladwrijven (vlinderen).
Ja goed he

Toen ik dit alles begon had ik weinig ervaring met beton (In de scheepsbouw kom je weinig beton tegen), maar gaande weg leer je....Ook internet had ik toen nog niet ontdekt, dus wat hier voor advies word gegeven daar wist ik toen nog niks van...Maar toen ik klaar was met de opgraving in de tuin en er dus bergen zand tot aan mijn dak aan de andere kant van de tuin lagen, had ik twee opties... Afvoeren maar daarvoor had ik geen geld genoeg, dus hergebruiken want mooier en schoner zand als hier bestaat bijna niet. Dus heb ik een maand lang lopen storten, betonmolen erbij en gaan, 30 cm is dus ook waar het het dunst is

Maar goed, uiteindelijk ben ik er nog weinig mee opgeschoten en kwam ik erachter wat prachtig mooi strandzand kost om af te voeren

Achteraf gezien had ik dit natuurlijk heel anders gedaan maar is en blijft achteraf gepraat......gr jp