Uit de Media

Slangen bij de BZT!!!

Dit forum is bestemd voor alle berichtgevingen uit de media over reptielen en exotische dieren.

Slangen bij de BZT!!!

Berichtdoor Peter de koning » 10 Feb 2012 18:49

Morgen om kwart voor zes komen er slangen bij de BZT show.
Een koppel rode ratten slangen.

En hoe weet ik dat?

Nou het zijn de mijne :D

Iemand had als wens om slangen vast te kunnen houden en die wens heb ik vandaag in vervulling gebracht.

Toch weer een goede daad verricht vandaag.
Peter de koning
Newbie
Newbie

Re: Slangen bij de BZT!!!

Berichtdoor Odatria » 10 Feb 2012 19:59

Ha, als ik het niet vergeet zal ik morgen eens met mijn dochter mee kijken :-)
Gebruikers-avatar
Odatria
Hero Member
Hero Member

Berichtdoor TZB » 11 Feb 2012 12:49

In mijn mening had het een betere daad geweest die persoon naar jou te laten komen...evengoed droom in vervulling (maar ja, dan is het minder sensatie in de studio misschien) en de slangen hadden in hun terrarium kunnen blijven (toch voor de grootste tijd dan) :handgestures-thumbup:
Gebruikers-avatar
TZB
Hero Member
Hero Member

Berichtdoor Peter de koning » 11 Feb 2012 19:11

Om de zorgen over stress weg te nemen: De slangen hebben direct na de show hun eerste muizen van het jaar gekregen en binnen tien minuten weggewerkt.
Ik vond het ook wel fijn te merken dat men bij de show ook wel bezorgd was om eventuele stress van de dieren.
Ze vroegen van te voren of het geen probleem was met zoveel kinderen en herrie.
Maar slangen en zeker deze hebben daar geen probleem mee.
Zelfs op de trommels reageerden ze niet. Ze hebben lekker rustig gelegen en het was er aangenaam warm.

TZB schreef:In mijn mening had het een betere daad geweest die persoon naar jou te laten komen...evengoed droom in vervulling (maar ja, dan is het minder sensatie in de studio misschien) en de slangen hadden in hun terrarium kunnen blijven (toch voor de grootste tijd dan) :handgestures-thumbup:
Peter de koning
Newbie
Newbie

Berichtdoor TZB » 11 Feb 2012 23:28

Peter de koning schreef:Om de zorgen over stress weg te nemen: De slangen hebben direct na de show hun eerste muizen van het jaar gekregen en binnen tien minuten weggewerkt.
Ik vond het ook wel fijn te merken dat men bij de show ook wel bezorgd was om eventuele stress van de dieren.
Zelfs op de trommels reageerden ze niet. Ze hebben lekker rustig gelegen en het was er aangenaam warm.

TZB schreef:In mijn mening had het een betere daad geweest die persoon naar jou te laten komen...evengoed droom in vervulling (maar ja, dan is het minder sensatie in de studio misschien) en de slangen hadden in hun terrarium kunnen blijven (toch voor de grootste tijd dan) :handgestures-thumbup:

Ik snap je punt enerzijds wel, maar ik zou mijn dieren in deze buitentemperaturen, zelfs in tempex doos met heatpacks, gewoon niet gaan vervoeren. Teveel mogelijke (!) tempwisselingen en voor mij dan teveel risico.
Hoe komt het eigenlijk dat ze nu pas hun eerste prooi binnenhebben? Grote dieren? :mrgreen:
Gebruikers-avatar
TZB
Hero Member
Hero Member

Berichtdoor TZB » 11 Feb 2012 23:31

TZB schreef:
Peter de koning schreef:Om de zorgen over stress weg te nemen: De slangen hebben direct na de show hun eerste muizen van het jaar gekregen en binnen tien minuten weggewerkt.

Ik snap je punt enerzijds wel, maar ik zou mijn dieren in deze buitentemperaturen, zelfs in tempex doos met heatpacks, gewoon niet gaan vervoeren. Teveel mogelijke (!) tempwisselingen en voor mij dan teveel risico.
Puur informatief...zijn het volwassen dieren? Daar je zegt dat het de eerste prooi vh jaar is? Of is er een andere reden? Weet niet 100% hoe het voedingsschema van volwassen gutten is...ben ook eerder voor minder frequent voederen dan te vaak en vroeg het me af :mrgreen:
Gebruikers-avatar
TZB
Hero Member
Hero Member

Berichtdoor Dutchtropics » 12 Feb 2012 11:41

[/quote]
Puur informatief...zijn het volwassen dieren? Daar je zegt dat het de eerste prooi vh jaar is? Of is er een andere reden? Weet niet 100% hoe het voedingsschema van volwassen gutten is...ben ook eerder voor minder frequent voederen dan te vaak en vroeg het me af :mrgreen: [/quote][/quote]

In het licht van "tempwisselingen en teveel risico"? Kijk even naar het onderstaande bericht:

http://nos.nl/op3/artikel/339824-slange ... nemen.html

Dutchtropics
Dutchtropics
Jr. Member
Jr. Member

Berichtdoor jfk » 12 Feb 2012 11:57

@bovenstaande,wat wil je hier nou mee zeggen dan?
Gebruikers-avatar
jfk
Hero Member
Hero Member

Berichtdoor gerard » 12 Feb 2012 12:22

Als de dieren op een goede manier vervoerd worden zie ik daar het probleem niet avn hoor. Ik heb een aantal dieren hartje winter gekocht en die zijn ook mee naar huis gegaan. Goed verpakken en er is niets aan de hand. Als er dan op de filmset goed mee omgegaan wordt is er in mijn ogen niets mee aan de hand.

De link van dit verhaal met de link die Dutchtropics plaatste snap ik ook niet helemaal aangezien die over gedumpte slangen gaat.

Gerard
Gebruikers-avatar
gerard
Administrator
Administrator

Berichtdoor Peter de koning » 28 Feb 2012 13:56

Ik heb de slangen onder mijn jas meegenomen in een auto die ik kon parkeren onder het pand zelf.
Ik denk dat de temperatuurwisseling minder is geweest dan die in de kamer waar ze normaal wonen ::)

Ze aten nu net hun eerste prooi omdat ze daarvoor in winterslaap zaten.
Die dieren uit een bericht hierboven waren echt zielig ik zou de ex-eigenaar best eens willen schoppen.

gerard schreef:Als de dieren op een goede manier vervoerd worden zie ik daar het probleem niet avn hoor. Ik heb een aantal dieren hartje winter gekocht en die zijn ook mee naar huis gegaan. Goed verpakken en er is niets aan de hand. Als er dan op de filmset goed mee omgegaan wordt is er in mijn ogen niets mee aan de hand.

De link van dit verhaal met de link die Dutchtropics plaatste snap ik ook niet helemaal aangezien die over gedumpte slangen gaat.

Gerard
Peter de koning
Newbie
Newbie

Terug naar Uit de Media