Schildpadden, Testudines

wat kan erbij?

zijn een orde van reptielen die gekenmerkt worden door een stevig en vaak bolvormig schild. Schildpadden komen vrijwel wereldwijd voor en leven in uiteenlopende habitats. De meeste soorten worden niet erg groot, ongeveer 20 tot 30 centimeter, sommige soorten kunnen echter een schildlengte bereiken van meer dan anderhalve meter en een gewicht van enkele honderden kilo's.

wat kan erbij?

Berichtdoor squirtle » 05 Apr 2015 20:42

hallo allemaal,

ik heb momenteel een aquarium (100x50x60cm lxbxh (waterniveau op 25cm)) met twee zaagrugschildpadjes, een zooi guppies en een pleno algeneter.
maar vroeg mij eigenlijk af of ik er nog meer dieren bij zou kunnen doen. ik las dat kikkers niet goed samen gaan met schildpadden, kon niet vinden waarom niet. denk dat ze opgegeten worden.
het zou ook levend voer kunnen zijn voor de schildpadden zodat ze aan de top van de voedselketen in de bak blijven staan :P
ik kan echt werkelijk nergens iets vinden hierover. hopelijk kunnen jullie mij verder helpen, of het is onbegonnen werk.

in ieder geval alvast erg bedankt voor jullie advies!!

zijn er vragen dan hoor ik t graag.
squirtle
Newbie
Newbie

Re: wat kan erbij?

Berichtdoor GerritH » 15 Apr 2015 13:06

ik zou er niets meer bijzetten; kortweg of het wordt opgegeten of het eet je schildpadjes op.

Gerrit
GerritH
Senior member
Senior member

Terug naar Schildpadden, Testudines