Schildpadden, Testudines

Jonge Grieken

zijn een orde van reptielen die gekenmerkt worden door een stevig en vaak bolvormig schild. Schildpadden komen vrijwel wereldwijd voor en leven in uiteenlopende habitats. De meeste soorten worden niet erg groot, ongeveer 20 tot 30 centimeter, sommige soorten kunnen echter een schildlengte bereiken van meer dan anderhalve meter en een gewicht van enkele honderden kilo's.

Jonge Grieken

Berichtdoor Gertjan1970 » 25 Okt 2012 16:06

Hallo allen,

Ik wil komend voorjaar een mooi buitenverblijf af hebben om enkele Grieken jaarrond buiten te laten lopen. Uiteraard zal ik hier regelmatig een foto update plaatsen. Ik wil ze dus jaarrond buiten houden dus word een leuk project. Nu zie ik regelmatig advertentie's op MP van jonge grieken te koop. Dit zijn dan dieren die afgelopen periode zijn geboren.

Deze jongen hebben toch ook een winterslaap nodig? Of doen ze dit het eerste jaar niet en gaan ze dan in het voorjaar voorgoed naar buiten? Of zijn er kwekers die jonge dieren wel in winterslaap laten gaan en deze dan in het voorjaar naar buiten doen.

Wat is wijsheid en verstandig, gevoelsmatig zeg ik het tweede maar als het eerste geen kwaad kan zou dat een optie kunnen zijn om nu al diertjes aan te schaffen. Een bak heb ik wel, deze zal dan wel iets aangepast moeten worden. Wat is er dan dan nodig in verlichting, warmte, UV etc.

Groet

Gertjan
Gertjan1970
Newbie
Newbie

Terug naar Schildpadden, Testudines