Schildpadden, Testudines

De Schildpadjes

zijn een orde van reptielen die gekenmerkt worden door een stevig en vaak bolvormig schild. Schildpadden komen vrijwel wereldwijd voor en leven in uiteenlopende habitats. De meeste soorten worden niet erg groot, ongeveer 20 tot 30 centimeter, sommige soorten kunnen echter een schildlengte bereiken van meer dan anderhalve meter en een gewicht van enkele honderden kilo's.

De Schildpadjes

Berichtdoor Animalia » 08 Dec 2007 19:09

Heeey hoi,Hier bij m'n vader thuis zitten ook 2 leuke schildpadjes van m'n broertje biggrin.gif Dus heb toch nog 2 reptieltjes om te schieten hier!! Het viel me best mee met m'n nieuwe toestel om ze er toch redelijk op te krijgen. Laat maar even weten wat jullie dr van vinden [attachment=19025:schildpadje.JPG][attachment=19026:scildpadje.JPG][attachment=19027:schildpad.JPG][attachment=19028:schildpaddie.JPG][attachment=19029:wangetje.JPG][attachment=19030:nog_es_schildpadje.JPG][attachment=19031:twee_padjes.JPG]Groetjes Lau
Animalia

De Schildpadjes

Berichtdoor jeroentje » 08 Dec 2007 19:23

Leuke schildpadjes!!!Vooral die ene met die slang in z'n kont op de 4de foto
jeroentje

De Schildpadjes

Berichtdoor theo » 08 Dec 2007 19:34

Ziet er zover ik zien kan goed uit, denk dat hij binnenkort toch een grotere bak zal nodig hebben, beide soorten kunnen een 20cm. groot worden.Zelf zou ik nimmer een geelbuik en een zaagrug bij elkaar zetten maar goed ieder heeft wel een afwijking.
theo
Hero Member
Hero Member

De Schildpadjes

Berichtdoor Animalia » 08 Dec 2007 20:19

Hahaha ze zijn al ruim 20 cm Dankjullies voor de leuke reacties biggrin.gifHet is een vijvertje onder de trap ook.. Het lijkt op de foto indd vrij klein, maar valt eigenlijk wel mee, is 1 meter bij 1 meter ongeveer.. en iets van 60/70 cm hoog ongeveer met toch wel 50 cm water erin.. Zelf zou ik ze inderdaad ook niet bij elkaar in doen, maarja zijn ook niet mijn schildpadjes. Vind ook mooier om 2 van dezelfde 2 hebben denk k.. mocht ik ooit weer met schildpadden beginnen Groetjes Lau
Animalia

Terug naar Schildpadden, Testudines