Schildpadden, Testudines

Chinemys Reevesii - Chinese Driekielschildpad

zijn een orde van reptielen die gekenmerkt worden door een stevig en vaak bolvormig schild. Schildpadden komen vrijwel wereldwijd voor en leven in uiteenlopende habitats. De meeste soorten worden niet erg groot, ongeveer 20 tot 30 centimeter, sommige soorten kunnen echter een schildlengte bereiken van meer dan anderhalve meter en een gewicht van enkele honderden kilo's.

Berichtdoor zonosaurus » 19 Jan 2008 11:32

QUOTE (theo @ 19-01-2008 08:38:55)
QUOTE (zonosaurus @ 18-01-2008 21:41:51)
Het voorstel wat er ligt geld trouwens gelukkig niet alleen voor reptielen en amfibieen maar ook voor vissen.Omdat beide diersoorten koudbloedig zijn moeten ze als een geheel worden beoordeeld.Ik heb al informatie wat de meeste landen gaan stemmen en het ziet er gelukkig naar uit dat het wordt afgewezen maar dat zal de tijd leren.Martijn
Ik denk dat je mijn gedachte hierover ook kent Martijn, maar zoals je al aangeeft het is nog niet het tijdstip om er een discussie over te starten.
Als jij het concept wetsvoorstel heb gelezen dan zou jij hier ook niet blij mee moeten zijn Theo.Het wordt namelijk makkelijker en goedkoper om farmbred te importeren dan dat Kurt zijn nakweek kwijt zal raken tenzij hij hier een dagtaak aan administratie voor bij gaat houden.Martijn
zonosaurus

Berichtdoor theo » 19 Jan 2008 12:16

Inderdaad heb nog niet de tijd gehad omdat voorstel goed te bestuderen, als het zo is dat farm bred zo ongelimiteerd en zonder quarataine periode ingevoerd mag gaan worden ben ik inderdaad tegen, het voorstel schiet dan het doel voorbij namelijk het proberen te voorkomen dat ziektes uit die landen met dieren etc. geimporteerd gaan worden.Ook in de kwekerijen van reptielen in Amerika komen allerlei ziektes voor die we dus zo gaan importeren.
Laatst gewijzigd door theo op 19 Jan 2008 12:17, in totaal 1 keer gewijzigd.
theo
Hero Member
Hero Member

Berichtdoor zonosaurus » 19 Jan 2008 12:31

QUOTE (theo @ 19-01-2008 12:16:22)
Inderdaad heb nog niet de tijd gehad omdat voorstel goed te bestuderen, als het zo is dat farm bred zo ongelimiteerd en zonder quarataine periode ingevoerd mag gaan worden ben ik inderdaad tegen, het voorstel schiet dan het doel voorbij namelijk het proberen te voorkomen dat ziektes uit die landen met dieren etc. geimporteerd gaan worden.Ook in de kwekerijen van reptielen in Amerika komen allerlei ziektes voor die we dus zo gaan importeren.
Als je het concept heb gelezen zul je net als iedereen oordelen dat de quarantaine wet alleen maar wordt ingesteld om onze hobby tegen te gaan, dit heeft niets te maken met het buiten houden van ziektens.Als de eu zich hier zo druk over gaat maken dan zouden ze alle buitenlanders ook een half jaar in quarantaine moeten zetten dit scheeld weer 5 dode aan tbc die alleen al in Nederland per jaar vallen.Martijn
zonosaurus

Berichtdoor zonosaurus » 29 Jan 2008 18:50

QUOTE (theo @ 19-01-2008 12:16:22)
Inderdaad heb nog niet de tijd gehad omdat voorstel goed te bestuderen
Laat het bestuderen maar zitten Theo, de wet is al van de baan voordat er een stemming over is geweest.Voor de gene die naar Griekenland op vakantie gaan ik weet nog een griekse parlementarieer die binnen een paar jaar geelimineerd moet worden Voorlopig kan heel Europa weer gerust met zijn hobby bezig blijven op onze zuiderburen na dan Martijn
zonosaurus

Re: Chinemys Reevesii - Chinese Driekielschildpad

Berichtdoor Nanske » 24 Jun 2013 17:18

@ Walter

waar heb je die gehaalt die metselzand ?
Nanske
Newbie
Newbie

Vorige

Terug naar Schildpadden, Testudines