Geleedpotigen, Arthropoda

Vreemde spin in de tuin...

zijn dieren met een uitwendig skelet van chitine, eventueel versterkt met calciumcarbonaat, waarvan de poten een aantal gewrichten hebben.

Vreemde spin in de tuin...

Berichtdoor Sssander » 24 Sep 2011 18:10

Hallo,

Ik vond vandaag een vreemde spin in mijn tuin. Ik heb hem gevangen maar kan pas morgen een foto maken, dus die plaats ik dan. Hij ziet er echt creepy uit. Hij heeft rood middenlijf, met oranje poten en een grijscreme achterlijf. Meest bijzondere is dat als ik hem aantik met een pincet hij zijn voorpoten omhoog doet en zijn giftanden, die erg groot zijn, laat zien, net als zo'n thunnel web spider uit Australie. Ik dacht altijd dat behalve de piraat- of waterspin geen enkele spin uit Nederland mensen kan bijten, maar als ik deze klauwen zie..... Heeft iemand hier wel eens van gehoord??? Hij is trouwens ook mega snel. Morgen dus de foto, maar als iemand alvast idee heeft, ik ben benieuwd!
Sssander
Hero Member
Hero Member

Re: Vreemde spin in de tuin...

Berichtdoor Kuno Mooren » 24 Sep 2011 21:56

check it out!

http://members.fortunecity.com/ednieuw/ ... homeNL.htm

is het toevallig de lieveheerbeestjes spin?

ik heb in Costa Rica pas spinnen gezien.... daar krijg je dan toch wel respect voor :lol:
Kuno Mooren
Hero Member
Hero Member

Berichtdoor Sssander » 25 Sep 2011 15:30

Nee helaas, die ziet er wel heel gaaf uit en had ik wel eens gehoord. Maar dankzij je link heb ik hem wel gevonden. Blijkt dus een roodwitte celspin te zijn... En inderdaad staat er dattie agressief is en kan bijten. Nou die ga ik maar niet voeren aan me dieren dan en foto maken hoeft ook niet.
Wat een goeie site trouwens!

Hartelijk bedankt!
Sssander
Hero Member
Hero Member

Berichtdoor Eric Wouwenberg » 26 Sep 2011 12:34

Foto's????
Niet dat ik het dan zal weten, maar toch
Foto's????
Gebruikers-avatar
Eric Wouwenberg
Hero Member
Hero Member

Berichtdoor Sssander » 28 Sep 2011 18:05

Sorry, hij heeft zijn vrijheid al weer terug toen ik erachter kwam wat het was, namelijk roodwitte celspin... Wat zit er toch een vreemde natuur soms in de achtertuin. Ik woon toch gewoon midden in een woonwijk en vandaag een salamandertje gevonden, en wij hebben niet eens een vijver (buren wel..). Bedacht me wel even of het niet beter zou zijn hem aan de andere kant van de schutting te zetten.
Sssander
Hero Member
Hero Member

Terug naar Geleedpotigen, Arthropoda