Caresheets Geleedpotigen oud

Lasiodora Parahybana

Lasiodora Parahybana

Berichtdoor Wesley S. » 22 Mrt 2008 20:39

Latijnse naam: Theraphosidae Theraphosinae Lasiodora parahybana Engelse Naam: Brazilian Salmon Pink BirdeaterNederlandse Naam: Braziliaanse VogelspinLand van herkomst: BraziliëGrootte (lichaam): 10 cm, soms zelfs groter Spanwijdte: tot 25 cmLevenswijze: Bodembewoner in tropische regenwoudenBodemoppervlak: 60 X 30 X 30cm Bodemlaag: 8 cm dik Hoogte: 30 cm Luchtvochtigheid: 65-85 % Dagtemperatuur: 23-26° C Nachttemperatuur: 18-22° CAgressie en gedrag: Lasiodora-soorten zijn geen handtamme spinnen. Ze zullen zeker zich dreigend opstellen wanneer ze gestoord worden. Ze kunnen ook fel bombarderen. Giftigheid: Pijnlijke beet met aardig wat gif. Niet dodelijk voor de mens (Overgevoeligheid daargelaten). Groei/levensduur: Heel snelle groeier, leeftijd: 20 jaar. Overige: Deze soort is een redelijk beginnersdier ondanks zijn (soms) agressieve karakter. Mijn eigen dier is over het algemeen vrij rustig. Deze Lasiodora soort gaat graag op wandel. Voorzie dus een groot terrarium met meerdere schuilmogelijkheden. Ook iets voorzien waarop ze kan klimmen (schors, kurk). Het zijn grote dieren die tot de reuzespinnen behoren. Ze hebben zoals alle Lasiodora soorten cocons met veel eitjes, kan oplopen tot 2000. De mannetjes kunnen een spanwijdte tot soms 25 cm bereiken. Uit persoonlijke ervaring heb ik ook gemerkt dat ze graag graven en je bak overhoop halen.
Laatst gewijzigd door Jambia-Snakes op 24 Mrt 2008 12:40, in totaal 1 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Wesley S.
Hero Member
Hero Member

Lasiodora Parahybana

Berichtdoor Wesley S. » 23 Mrt 2008 10:45

Ik hoopte er al op dat jij zou reageren, aangezien jij een spinnenkenner bent Weet jij iets van de sterkte van het gif? Want ik kon daar vrij weinig over vinden. Ik weet dat het normaal gesproken niet dodelijk is, maar verder...
Gebruikers-avatar
Wesley S.
Hero Member
Hero Member

Lasiodora Parahybana

Berichtdoor wodjeka » 23 Mrt 2008 11:07

Vindt zelf 40 30 30 wel klein voor een volwassen dier. Heb mijn volwas vrouwen toch wel groter zitten.
wodjeka

Lasiodora Parahybana

Berichtdoor Wesley S. » 23 Mrt 2008 11:29

Wat vind jij een mooie minimum maat dan?
Gebruikers-avatar
Wesley S.
Hero Member
Hero Member

Lasiodora Parahybana

Berichtdoor jeroen kooijman » 23 Mrt 2008 16:50

Overheen gelezen, minimum maat van de bak voor een volwas L. parahybana zou ik zeker op 60x40x40 zetten.Aangezien ik vooral met schorpioenen bezig ben weet ik niet veel van gifsterkte bij L. parahybana.Het zal zeker een behoorlijk pijnlijke beet zijn met een aardige dosis gif.Dodelijk zullen ze niet snel zijn (allergie uitgesloten), maar denk dat je hun gif niet te mild moet inschatten.
Gebruikers-avatar
jeroen kooijman
Hero Member
Hero Member

Lasiodora Parahybana

Berichtdoor Wesley S. » 23 Mrt 2008 21:48

Ik kan die info niet meer veranderen dus als 1 van de mods dat bij deze even zou willen doen
Gebruikers-avatar
Wesley S.
Hero Member
Hero Member

Lasiodora Parahybana

Berichtdoor Nick S » 24 Mrt 2008 04:45

Super mooie spinnen. Ik begon via een vriend die veel ervaring had op mijn 9e met spinnen en L. parahybana was jaar later mijn 2e spin. Groeide inderdaad enorm en erg actief. De mijne was alleen totaal niet agressief en liet zich ook gewoon hanteren. Toen ik 11 was kwam ik bij iemand thuis voor een 3e spin en die persoon had ook slangen. Ik had toen nog een heel ander beeld van slangen maar nadat ik een rode rattenslang in me handen kreeg wist ik meteen dat slangen het toch wel waren voor mij. Ben toen over gegaan op slangen maar oude liefde roest niet dus heb sinds de Hamm show een Smithi.
Nick S

Lasiodora Parahybana

Berichtdoor wodjeka » 24 Mrt 2008 05:45

Ik hou mijn volwas dieren ook in 60 40 40.
wodjeka

Lasiodora Parahybana

Berichtdoor Wesley S. » 24 Mrt 2008 12:15

Het is niet de bedoeling dat dit een topic gaat worden, waar iedereen zijn verhaaltje kwijt kan.Als 1 van de mods even die info in de carsheet verwerkt die gezegd is en dan de opmerkingen verwijderd en dit op slot gooit? Anders wordt het een zooitje en is het geen caresheet meer.Toch iedereen bedankt voor zijn/haar reacties.
Gebruikers-avatar
Wesley S.
Hero Member
Hero Member

Lasiodora Parahybana

Berichtdoor Jambia-Snakes » 24 Mrt 2008 12:32

Zou je het zelf even erin willen verwerken Wesley, ik weet niet precies wat je nou waar wilt hebben. Stuur het even per PB naar me door dan zal ik het verbeteren.
Gebruikers-avatar
Jambia-Snakes
Hero Member
Hero Member

Terug naar Caresheets Geleedpotigen oud