Foto's

Snel En Simpel Foto's Verkleinen!

We willen namens vele leden verzoeken duidelijk in het onderwerp weer te geven om welke dieren het gaat. B.v.d.

Berichtdoor jfk » 05 Apr 2009 19:13

Windows XP Image Resizer PowertoyAangezien er nog steeds veel vragen blijven komen over het verkleinen van foto's heb ik even een kleine "how to" gemaakt voor het programmaatje imagereziser van Microsoft. Met dit tooltje kan je heel simpel 1 of meerdere foto's tegelijk in diverse maten omzetten,zelfs een eigen maat invoeren is mogelijk.Op de foto's kan je de kopieën zien die in dit mapje staan(deze had ik al eerder gemaakt),zoals je ziet zijn ze niet alleen qua formaat verkleint maar ook qua kb,dit is weer handig i.v.m. het uploaden op het forum.Met de rechtermuisknop selecteer je 1 of een aantal foto's en klikt dan op de extra optie onder je rechtermuisknop "rezise pictures".[attachment=35473:imagereziser.jpg]Vervolgens zie je een schermpje waar je uit drie maten kan kiezen of je gaat verder naar het knopje "advanced".[attachment=35474:imagereziser1.jpg]Onder het knopje "advanced" komt een nieuw schermpje tevoorschijn.Hier kan je je eigen maat invoeren en de keuze maken tussen de originele foto's te kopiëren of te vervangen.[attachment=35475:imagereziser2.jpg]Klik hier om het programmaatje (512 kb) rechtstreeks van de Microsoft site te downloaden.
Gebruikers-avatar
jfk
Hero Member
Hero Member

Berichtdoor Eric » 05 Apr 2009 19:52

Ik vind dit persoonlijk wel echt een "aanslag" op de kwaliteit.Tot op heden heb ik nog de beste ervaring met het verkleinen in paint (afbeelding -> uitrekken/hellen -> 20% oid).Wel wat meer werk uiteraard.
Gebruikers-avatar
Eric
Hero Member
Hero Member

Berichtdoor Blaze » 05 Apr 2009 20:05

Ik vind het een top programma,gebruik het al tijden!Goed topic Jaco!
Gebruikers-avatar
Blaze
Hero Member
Hero Member

Berichtdoor jfk » 05 Apr 2009 21:43

Ik vind dit persoonlijk wel echt een "aanslag" op de kwaliteit.
persoonlijk zie ik absoluut geen enkel kwaliteitsverschil na verkleinen maar voor diegenen die hun origineel graag zo willen houden als dat het is,ook dat is met dit progje zoals gezegd geen enkel probleem.Al onze foto's hier op het forum verklein ik via dit progje,helaas kan ik je geen voorbeeld tonen van een origineel en de verkleinde versie omdat de originele foto's te groot (boven de 3 MB)zijn om hier te uploaden.Maar ik garandeer je dat je geen enkel verschil had gezien,vreemd dat dit bij jouw schijnbaar wel het geval is.
Laatst gewijzigd door jfk op 05 Apr 2009 21:57, in totaal 1 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
jfk
Hero Member
Hero Member

Berichtdoor Eric » 05 Apr 2009 22:32

Enorm! Ben benieuwd of anderen ook deze ervaring hebben?
Gebruikers-avatar
Eric
Hero Member
Hero Member

Berichtdoor Doret » 10 Apr 2009 22:46

Ik heb dit programma jaren gebruikt maar was het nu weer kwijt en miste het enorm. Ben blij dat je 'm hier geplaatst hebt
Gebruikers-avatar
Doret
Sr. Member
Sr. Member

Berichtdoor kashmir » 24 Sep 2009 18:58

Ik was het programma kwijt en miste het ook enorm. Helaas heb ik nu windows vista en dit programma is er niet voor geschikt Weet iemand hier een oplossing voor?
kashmir

Berichtdoor jfk » 24 Sep 2009 19:58

Misschien is dit wat?Ik heb zelf geen vista dus niet getest,laat je even weten of het net zo goed werkt.
Gebruikers-avatar
jfk
Hero Member
Hero Member

Berichtdoor agaampje » 13 Okt 2009 21:44

hey, heb het programma voor op windows vista gedownload en het werkt wel goed hoor bij mij dan toch bedankt
agaampje

Re: Snel En Simpel Foto's Verkleinen!

Berichtdoor lenlon » 19 Feb 2012 12:13

ik kreeg het niet voor elkaar met dit programma, heb windows 7, maar heb een ander gevonden dat voor mij (platinablonT op pc gebied) prima werkt, enter-image. hoeft alleen maar je foto's aan te klikken die je wilt verkleinen en ze komen in een aparte map.
lenlon
Newbie
Newbie

Terug naar Foto's