Foto's

Fotodatabase

We willen namens vele leden verzoeken duidelijk in het onderwerp weer te geven om welke dieren het gaat. B.v.d.

Fotodatabase

Berichtdoor GerritH » 05 Nov 2012 08:47

Lacerta wil, eventueel in samenwerking met andere Nederlandstalige verenigingen, een fotodatabase opzetten met hierin foto's die als dat nodig is bij artikelen gebruikt kunnen worden. Hiervoor zijn we op zoek naar het belangrijkste onderdeel; goede foto's die binnen het afgesproken gebied vrij gebruikt mogen worden. Uiteraard blijft de foto wel jouw eigendom, maar zolang de foto ter beschikking gesteld is mag deze dan gebruikt worden door de aangegeven verenigingen.
Uiteraard hebben we uitsluitend belang bij kwalitatief goede foto's
Credits worden standaard bij de foto vermeld; behalve als je hebt aangegeven dat je dat liever niet wilt.
Bij de foto moet tenminste de volgende informatie vermeld staan;
Fotograaf (uitsluitend eigen foto's inzenden!)
Diersoort
Waar gefotografeerd
Wel of niet credits vermelden
Gebruiksrechten (wie mag hem gebruiken) kies of alle Nederlandstalige herpetologische verenigingen of een of meer uit de huidige lijst; lacerta, Podarcis, Dendrobatidae Nederland, Terra VZW, Nederlands Belgische schildpaddenvereniging, Salamandervereniging
Wil je een melding als een foto is gebruikt (geef een e-mail adres op)
Foto's kunnen gestuurd worden aan lacerta.fotodatabase@gmail.com.
Uiteraard kun je je permissie ook weer intrekken; daarna zal de foto niet meer gebruikt worden. Hiervoor geldt wel een overbrugging van circa 2 maanden; als jouw foto al is gebruikt in de opmaak van een klaarliggend tijdschrift kan dat niet zo makkelijk weer worden teruggetrokken.

Als je vragen hebt of opmerkingen over extra zaken die geregeld moeten worden graag reactie in dit topic.

Gerrit
GerritH
Senior member
Senior member

Re: Fotodatabase

Berichtdoor Lygodactylus » 05 Nov 2012 13:21

Sturen via mail zal functioneel zijn als het gaat om enkele foto's, maar is er al een alternatief bedacht voor grote hoeveelheden?
Gebruikers-avatar
Lygodactylus
Teamlid
Teamlid

Berichtdoor GerritH » 05 Nov 2012 13:48

Op dit moment is er nog geen werkende oplossing voor grote hoeveelheden foto's.
Mensen die een grote hoeveelheid foto's willen uploaden kunnen dat doen door een mailtje te sturen en dan er een FTP site (als dat de goede aanduiding is) geopend worden. een andere mogelijkheid is het uploaden naar een speciale site (bv rapidshare) en het doorsturen van de link.
Bedenk wel dat ik het e-mail adres niet dagelijks controleer.

Gerrit
GerritH
Senior member
Senior member

Berichtdoor barry » 06 Nov 2012 06:16

https://www.wetransfer.com/

via deze site is het mogelijk om tot 2 gig aan bestanden te versturen.
de ontvanger ontvangt een link naar waar de foto's te downloaden zijn. :handgestures-thumbup:
Gebruikers-avatar
barry
Hero Member
Hero Member

Berichtdoor GerritH » 06 Nov 2012 08:12

barry schreef:https://www.wetransfer.com/

via deze site is het mogelijk om tot 2 gig aan bestanden te versturen.
de ontvanger ontvangt een link naar waar de foto's te downloaden zijn. :handgestures-thumbup:

Het lijkt me dat 2 gig ruim voldoende is. Bedankt voor de link.
Nu nog de foto's :D

Gerrit
GerritH
Senior member
Senior member

Berichtdoor Alphonzo » 10 Nov 2012 10:32

Ik neem aan dat zowel natuuropnames als terrarium opnames welkom zijn.

Ik zal er eens wat opzoeken en doorsturen.
Gebruikers-avatar
Alphonzo
Hero Member
Hero Member

Berichtdoor pkikker » 10 Nov 2012 13:45

GerritH schreef:Gebruiksrechten (wie mag hem gebruiken) kies of alle Nederlandstalige herpetologische verenigingen of een of meer uit de huidige lijst; lacerta, Podarcis, Dendrobatidae Nederland, Terra VZW, Nederlands Belgische schildpaddenvereniging, Salamandervereniging

ik ben zelf redactielid bij DN, maar hier hoor ik voor het eerst van deze database.
op welk nivo is dit overleg geweest tussen de verenigingen?
pkikker
Sr. Member
Sr. Member

Berichtdoor GerritH » 10 Nov 2012 18:31

Alphonzo schreef:Ik neem aan dat zowel natuuropnames als terrarium opnames welkom zijn.

Ik zal er eens wat opzoeken en doorsturen.

Zeker, alvast bedankt.

gerrit
GerritH
Senior member
Senior member

Berichtdoor GerritH » 10 Nov 2012 18:33

pkikker schreef:
GerritH schreef:Gebruiksrechten (wie mag hem gebruiken) kies of alle Nederlandstalige herpetologische verenigingen of een of meer uit de huidige lijst; lacerta, Podarcis, Dendrobatidae Nederland, Terra VZW, Nederlands Belgische schildpaddenvereniging, Salamandervereniging

ik ben zelf redactielid bij DN, maar hier hoor ik voor het eerst van deze database.
op welk nivo is dit overleg geweest tussen de verenigingen?

Voorzitter, namens DN was Han er. Overigens was er veel twijfel of een en ander haalbaar was (of er belangstelling zou zijn om foto's aan een dergelijke database af te geven). Dus daarom ben ik zonder veel ceremonieel er gewoon mee begonnen; het loopt niet slecht.

Gerrit
GerritH
Senior member
Senior member

Berichtdoor naeff002 » 14 Nov 2012 00:41

Ik denk dat ik nog wel wat foto's heb van verschillende geleedpotigen die wel aan de eisen voldoen.
naeff002
Jr. Member
Jr. Member

Terug naar Foto's