Nakweek

twee vrouwelijke baardagamen

Vertel hier alles over je nakweek.

twee vrouwelijke baardagamen

Berichtdoor selena » 05 Dec 2012 09:03

goedemorgen iedereen,

Ik heb hoogst waarschijnlijk twee vrouwtjes die zwanger zijn en heb raad nodig o legnood te vermijden. Ik heb nog al eens een vrouwtje gehad die zwanger was en die had legnood. Daar ben ik met spoed mee naar de reptielarts moeten gaan om een weeënopwekkend spuitje.
Nu wist ik toen ook niet dat er vochtig zand in het terra aanwezig moest zijn. Dat weet ik nu wel. Weet alleen niet hoe ik dat moet realiseren om twee vrouwtjes die rond dezelfde periode moeten bevallen een goede legplaats te bieden. Ik heb namelijk in mijn terra maar 1 hoek waar ik een 20tal cm vochtig zand kan leggen en dan nog kunnen de baardjes niet OP het zand zitten omdat er een plateau boven zit.

Ik wiil koste wat het kost legnood vermijden. Dus alle tips zijn welkom. Heb alleen niet de plaats om een ander terra bij te plaatsen. trouwens je kan een zwanger vrouwtje best niet ui het terra halen waar ze in zit. Want dat kn ook tot legnood lijden heb ik gehoord.

Wie kan me helpen hoe ik alles zou kunnen regelen

dank u op voorhand
grtjs selena
selena
Newbie
Newbie

Re: twee vrouwelijke baardagamen

Berichtdoor Renske » 06 Dec 2012 06:24

Zit er een man bij hun in het hok? Je zult wel veel meer vochtig zand in het verblijf moeten doen. Het beste is om elk vrouwtje een eigen terrarium te geven voor de leg. Van verplaatsing krijgen ze niet zomaar legnood. Meer door te vroeg zwanger worden, calcium tekort en geen legplaats vinden. Na 2/3 legsels moet je de vrouwen weer een jaartje rust geven, om te herstellen. Goede UVb lampen en calcium is nu heel belangrijk.
Hoe oud was de vorige vrouw met legnood en hou oud zijn deze 2? Wat voer je je agamen en wat voor UVb lamp gebruik je? Wat voor vitamine poeder gebruik je? Zou je foto's van je vrouwtjes kunnen plaatsen?
Gebruikers-avatar
Renske
Hero Member
Hero Member

Terug naar Nakweek