Voedseldieren

Phoenixworms

Voor vragen en oplossingen met betrekking tot de kweek van voedseldieren en voedingsschema's.

Phoenixworms

Berichtdoor baitshop » 21 Nov 2008 15:58

hallo ik wou even wat informatie plaatsen omdat bijna nog niemand bekend is met phoenix wormsen dat het toch een goede voeding is voor bijna alle reptielendus hier wat informatie
baitshop

Phoenixworms

Berichtdoor Living_with_snakes » 21 Nov 2008 16:03

Gimmy!
Living_with_snakes

Phoenixworms

Berichtdoor Living_with_snakes » 21 Nov 2008 16:18

Rare prijzen hoor. Waarom zijn groote wormen net zo duur als de kleine? 6.95 verzendkosten is ook wel erg duur hoor. Neem aan dat het door de brievenbus kan? Of is het een pakket (Da's dan wel weer een gangbare prijs)PRIJZEN PHOENIX WORMSKlein 150 + st/ bakje € 9,50Medium 100 + st/ bakje € 9,50Groot 100 + st/ bakje € 9,50Prijzen zijn incl BTW en excl verzendkostenVerzendkosten Nederland € 6,95Verzendkosten Belgie € 11,75Nog een vraagje. Hoe zien ze eruit? Verpoppen ze nog naar iets of zijn het gewoon wormen? Blijven ze dezelfde maat op kamertemperatuur of moet je ze dan in de ijskast zetten?
Living_with_snakes

Phoenixworms

Berichtdoor Odatria » 21 Nov 2008 19:34

Uit onderzoek is gebleken dat wanneer je, je huisdier van af het begin voedt met Phoenix Wormen je huisdier groter, sterker en actiever wordt, ook zal je huisdier een mooiere kleur krijgen.
Waar wordt dit op gebaseerd? Welk onderzoek, ben wel nieuwsgierig.
Gebruikers-avatar
Odatria
Hero Member
Hero Member

Phoenixworms

Berichtdoor Rob » 21 Nov 2008 20:11

Ook ik ben zeer benieuwd naar dit onderzoek.Laatste keer dat er nieuw voedseldier werd ingevoerd (redrunners) mocht ik ondanks al het onderzoek naar dat ze niet zouden kweken in huis de bestrijdingsdienst bellen........ Dus ik ben sceptisch, en als potentieel nieuwe afnemer zou ik dat helemaal zijn aangezien het wel om de gezondheid van je dieren gaat. Iedereen kan roepen dat het goed voor je dieren is en dat dat uit onderzoek is gebleken, maar eerst maar eens bewijzen zien. Immers het mooie van onderzoek is dat er altijd een onderzoeksverslag geschreven wordt.
Laatst gewijzigd door Rob op 21 Nov 2008 20:15, in totaal 1 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Rob
Hero Member
Hero Member

Phoenixworms

Berichtdoor Living_with_snakes » 21 Nov 2008 20:40

Op amerikaanse/engelse fora hoor ik heel veel positieve dingen. Vandaar dat ik erna op zoek was. Krekels ben ik nu al helemaal zat.Het zal er natuurlijk ook vanaf hangen wat de wormen als voer krijgen en gehouden worden maar da's met alle voederdieren zo.
Living_with_snakes

Phoenixworms

Berichtdoor Kuno Mooren » 21 Nov 2008 21:20

ik heb de afgelopen jaren wel vaker het 1 en ander gelezen over deze wormen,met name in amerika,aangezien ik jaren i de baard beesten gezeten heb,heb ik heel wat contact gehad met kwekers uit de states,er zijn daar kwekers (grote mannen) die alleen maar phoenix voeren...ook heb ik naar het bedrijf gemaild die deze kweken/uit de natuur plukken,en exporteren,de prijzen liggen daar zeer laag,naat ik een flinke bestelling wilde plaatsen,werd ikdoorverwezen naar lifebait,dit bedrijf dus.... door de prijzen ben ik afgehaakt,aangezien ik toch nooit last heb van coccidien,mijn dieren toch erg goed groeien op onze eigen gekweekte voedeldieren.....het is een interessant voedseldier!! dat zeker!!maar om je dieen nou eenzijdig alleen maar phoenix te voeren..... lijkt me niet zo heel best.inderdaad de red runners was DE voedseldier van de toekomst hahaha maar dat is allemaal al weer achterhaald.... ik kan me het topic van Rob nog wel herinneren!!! :-Dphoenix word alenige tijd gebruikt,in amerika wel te verstaan (waar ze ook vandaan komen uiteraard) of het hier een succes word.... dat zal blijken....
Laatst gewijzigd door Anonymous op 21 Nov 2008 21:21, in totaal 1 keer gewijzigd.
Kuno Mooren
Hero Member
Hero Member

Phoenixworms

Berichtdoor Odatria » 21 Nov 2008 22:37

Ik ben altijd op zoek naar nieuwe voedseldieren om het voedsel aanbod voor mijn varanen zo divers mogelijk te maken. Helaas zijn mijn varanen niet echt fan van voedseldieren zonder pootjes (dola's & meelwormen) , afgezien van wasmot larven eten ze het altijd erg slecht. Vraag me af wat ze hier van zullen vinden.Kan iemand me vertellen hoe groot ze zijn? Zijn ze te vergelijken met bijvoorbeeld wasmotlarven? Heb hier een beestje zitten die niet altijd even goed eet, zou een mooie toevoeging zijn als het allemaal klopt.
Gebruikers-avatar
Odatria
Hero Member
Hero Member

Phoenixworms

Berichtdoor Odatria » 22 Nov 2008 00:45

Volgens een ander forum zijn de wormen relatief klein. Niks voor mij dus met 5 grootverbruikers in huis biggrin.gif
Gebruikers-avatar
Odatria
Hero Member
Hero Member

Phoenixworms

Berichtdoor baitshop » 22 Nov 2008 12:04

QUOTE (Living_with_snakes @ 21-11-2008 16:18:59)
Rare prijzen hoor. Waarom zijn groote wormen net zo duur als de kleine? 6.95 verzendkosten is ook wel erg duur hoor. Neem aan dat het door de brievenbus kan? Of is het een pakket (Da's dan wel weer een gangbare prijs)PRIJZEN PHOENIX WORMSKlein 150 + st/ bakje € 9,50Medium 100 + st/ bakje € 9,50Groot 100 + st/ bakje € 9,50Prijzen zijn incl BTW en excl verzendkostenVerzendkosten Nederland € 6,95Verzendkosten Belgie € 11,75Nog een vraagje. Hoe zien ze eruit? Verpoppen ze nog naar iets of zijn het gewoon wormen? Blijven ze dezelfde maat op kamertemperatuur of moet je ze dan in de ijskast zetten?
ja dat klopt we zijn bezig om ze in kleinere bakjes te verpakken zo dat ze dus inderdaad wel door de brievenbus kunnen ik denkdat wij dat voor het eind van het jaar wel klaar hebben de bakjes zijn even duur omdat er verschillende hoeveel heden in zittensmall/150medium/100big/100dus daarom zijn ze even duur en de prijs zelf is nog wat aan de hoge kant omdat wij nog geen grote hoeveel heden kunnen af nemenwant ze moeten geimporteerd worden uit amerika ik hoop nu eerst genoeg informatie te hebben gegeven
baitshop

Phoenixworms

Berichtdoor baitshop » 22 Nov 2008 12:11

QUOTE (Ygg @ 21-11-2008 19:34:16)
Uit onderzoek is gebleken dat wanneer je, je huisdier van af het begin voedt met Phoenix Wormen je huisdier groter, sterker en actiever wordt, ook zal je huisdier een mooiere kleur krijgen.
Waar wordt dit op gebaseerd? Welk onderzoek, ben wel nieuwsgierig.
ik weet niet zo snel al antwoord te geven op deze vraag ik zal de informatie van de week nog wel even doorzoeken en anders kunt u ook nog wel even kijken op www.phoenixworms.comis een americaanse site waar bijna alle informatie over phoenix worms kunt vinden
baitshop

Phoenixworms

Berichtdoor baitshop » 22 Nov 2008 12:15

QUOTE (Rob @ 21-11-2008 20:11:21)
Ook ik ben zeer benieuwd naar dit onderzoek.Laatste keer dat er nieuw voedseldier werd ingevoerd (redrunners) mocht ik ondanks al het onderzoek naar dat ze niet zouden kweken in huis de bestrijdingsdienst bellen........ Dus ik ben sceptisch, en als potentieel nieuwe afnemer zou ik dat helemaal zijn aangezien het wel om de gezondheid van je dieren gaat. Iedereen kan roepen dat het goed voor je dieren is en dat dat uit onderzoek is gebleken, maar eerst maar eens bewijzen zien. Immers het mooie van onderzoek is dat er altijd een onderzoeksverslag geschreven wordt.
ze zijn ieder geval niet zo snel als red runners ze lijken een beetje op maden en hebben ongeveer de zelfde afmeting (groot) ik raad u ook aan om even op www.phoenixworms.com te kijken voor informatie ik zal het zelf ook nog even moeten op zoekenin mijn informatie
baitshop

Phoenixworms

Berichtdoor baitshop » 22 Nov 2008 12:19

QUOTE (Living_with_snakes @ 21-11-2008 20:40:17)
Op amerikaanse/engelse fora hoor ik heel veel positieve dingen. Vandaar dat ik erna op zoek was. Krekels ben ik nu al helemaal zat.Het zal er natuurlijk ook vanaf hangen wat de wormen als voer krijgen en gehouden worden maar da's met alle voederdieren zo.
de voeding is een groot geheim want wij mogen er ook niks over weten want er is maar een kwekerij op de wereld die echt goed kweektwij krijgen ze iedergeval binnen in bakjes met heelfijn zaagsel
baitshop

Phoenixworms

Berichtdoor baitshop » 22 Nov 2008 12:23

QUOTE (Ygg @ 21-11-2008 22:37:31)
Ik ben altijd op zoek naar nieuwe voedseldieren om het voedsel aanbod voor mijn varanen zo divers mogelijk te maken. Helaas zijn mijn varanen niet echt fan van voedseldieren zonder pootjes (dola's & meelwormen) , afgezien van wasmot larven eten ze het altijd erg slecht. Vraag me af wat ze hier van zullen vinden.Kan iemand me vertellen hoe groot ze zijn? Zijn ze te vergelijken met bijvoorbeeld wasmotlarven? Heb hier een beestje zitten die niet altijd even goed eet, zou een mooie toevoeging zijn als het allemaal klopt.
ze zijn groot ongeveer de maat van normale maden
baitshop

Phoenixworms

Berichtdoor Eric » 22 Nov 2008 12:36

Ik moet zeggen dat ik na het lezen van het eerste berichtje nieuwsgierig was, maar ik moet wel zeggen dat ik vind dat je je slecht voorbereid hebt als het gaat om de verkoop...Ik bedoel hiermee te zeggen dat ik hoopte op een informatief topic, maar nu is het niets meer dan een advertentie geworden... Graag zie ik wat mee info van jullie kant, zeker als je de dieren verkoopt, naast het geven van een engelstalige link.
Laatst gewijzigd door Eric op 22 Nov 2008 12:40, in totaal 1 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Eric
Hero Member
Hero Member

Phoenixworms

Berichtdoor Living_with_snakes » 22 Nov 2008 13:02

QUOTE (baitshop @ 22-11-2008 12:19:51)
QUOTE (Living_with_snakes @ 21-11-2008 20:40:17)
de voeding is een groot geheim want wij mogen er ook niks over weten want er is maar een kwekerij op de wereld die echt goed kweektwij krijgen ze iedergeval binnen in bakjes met heelfijn zaagsel
En dat houd in dat ze weken niet gevoerd zijn als ik ze binnenkrijg en dus de voedingwaarde weer nihil is? Of eten ze heel fijn zaagsel? Of geef jij ze hoogwaardig voer voordat je ze verzend?
Living_with_snakes

Phoenixworms

Berichtdoor jfk » 22 Nov 2008 13:35

Tja,ik heb eerlijk gezegd ook wel m'n vraagtekens bij voedseldieren die helemaal uit de states moeten komen,hoelang zijn die wel niet onderweg?
Gebruikers-avatar
jfk
Hero Member
Hero Member

Phoenixworms

Berichtdoor geckoman » 22 Nov 2008 13:53

Dit staat er op wikipedia over de zwarte soldatenvlieg,waar de phoenixworm de larf van is. De made/larf is een kadavereter,vandaar ook het hoge calcium gehalte.The black soldier fly (Hermetia illucens) is a common and widespread member of the family Stratiomyidae, and quite possibly the best-known species in the entire infraorder. There are several reasons for this:The larvae are common scavengers in compost heaps The larvae are used in manure management, for both house fly control and reduction in manure volume, and the mature larvae and prepupae raised in manure management operations are themselves useful as feed supplements[1] The larvae are found in association with carrion, and have significant potential for use in forensic entomology[2]. The larvae are sometimes sold as live pet food under the names phoenix worms and soldier grubs for owners of herps and tropical fish. They store high levels of calcium for future pupation which is beneficial to herps[3]. Phoenix worms were first developed as a feeder species by Insect Science Resource. Although extremely rare, the larvae could potentially cause intestinal myiasis or pseudomyiasis in humans. See this case in Costa Rica[1] There have been a handful of cases worldwide of black soldier fly larvae causing this condition and it would most likely be the result of people scavenging food from refuse containers. Black soldier fly eggs take approximately 4 days to hatch and are typically deposited in crevices or on surfaces above or adjacent to the food source. The accompanying photograph is an example of eggs being deposited in a crevice.The larvae range in size from 1/8 to 3/4 of an inch (3 to 19 millimeters). Although they can be stored at room temperature for several weeks, their longest shelf life is achieved at 50-60 degrees Fahrenheit (10 to 15 degrees Celsius).The adult fly is a mimic, very close in size, color, and appearance to the organ pipe mud dauber wasp and its relatives. The mimicry of this particular kind of wasp is especially enhanced in that the fly's antennae are elongated and wasp-like, the fly's hind tarsi are pale, as are the wasp's, and the fly has two small transparent "windows" in the basal abdominal segments that make it look like the fly has a narrow "wasp waist".
geckoman

Phoenixworms

Berichtdoor felidae » 22 Nov 2008 14:55

Wat ik begrijp zitten de larven in composthopen en zijn het geen kadavervreters
felidae

Phoenixworms

Berichtdoor geckoman » 22 Nov 2008 15:18

Beste Felidae er staat toch echt duidelijk in de engelse tekst:The larvae are found in association with carrion, and have significant potential for use in forensic entomologyde dieren worden zelfs gebruikt als indicator in de forensische entomology (insectkunde) en carrion = aas,lijken,dood,kadaver...
geckoman

Phoenixworms

Berichtdoor felidae » 23 Nov 2008 15:21

Sorry, ik denk dat ik nog niet goed wakker was.
felidae

Phoenixworms

Berichtdoor baitshop » 25 Nov 2008 08:36

QUOTE (jfk @ 22-11-2008 13:35:52)
Tja,ik heb eerlijk gezegd ook wel m'n vraagtekens bij voedseldieren die helemaal uit de states moeten komen,hoelang zijn die wel niet onderweg?
hallo de pfoenixworms zijn 2 dagen onder weg naar nederland want ze komen per vliegtuigdus dat valt nog wel wat mee
baitshop

Phoenixworms

Berichtdoor baitshop » 25 Nov 2008 08:59

hallo ik heb hier nog een link naar een web page met reactie's van mensen die ze al gebruikt hebben (engels)http://store01.prostores.com/servlet/th ... stimonials
baitshop

Phoenixworms

Berichtdoor Odatria » 25 Nov 2008 10:47

QUOTE (baitshop @ 25-11-2008 08:59:54)
hallo ik heb hier nog een link naar een web page met reactie's van mensen die ze al gebruikt hebben (engels)http://store01.prostores.com/servlet/th ... stimonials
Die link had ik al gevonden, leest voor mij alsof ik naar zo'n afschuwelijke tellsell reclame zit te kijken. Werkt misschien in de Unaaitonssteeds maar volgens mij niet hier.
Gebruikers-avatar
Odatria
Hero Member
Hero Member

Phoenixworms

Berichtdoor Living_with_snakes » 25 Nov 2008 10:56

Ik heb ook geen interesse in voederdieren die, blijkbaar, dagen geen vreten gehad hebben. Baitshop gaan tenminste niet op mijn vraag in. Je betaald ook nog eens een fikse prijs wil ik wel kwaliteit.
Living_with_snakes

Volgende

Terug naar Voedseldieren