Voedseldieren

Phoenixworms

Voor vragen en oplossingen met betrekking tot de kweek van voedseldieren en voedingsschema's.

Phoenixworms

Berichtdoor baitshop » 25 Nov 2008 12:37

QUOTE (Living_with_snakes @ 25-11-2008 10:56:03)
Ik heb ook geen interesse in voederdieren die, blijkbaar, dagen geen vreten gehad hebben. Baitshop gaan tenminste niet op mijn vraag in. Je betaald ook nog eens een fikse prijs wil ik wel kwaliteit.
hoezo ga ik niet op uw vraag in ik had al antwoord gegeven maar die bakjes blijfen onder goede omstandig heden zonder voedsel een half jaar goed en de meeste mensen doen er niet zo lang over om een bakje leeg te krijgen
baitshop

Phoenixworms

Berichtdoor baitshop » 25 Nov 2008 12:42

QUOTE (Eric @ 22-11-2008 12:36:31)
Ik moet zeggen dat ik na het lezen van het eerste berichtje nieuwsgierig was, maar ik moet wel zeggen dat ik vind dat je je slecht voorbereid hebt als het gaat om de verkoop...Ik bedoel hiermee te zeggen dat ik hoopte op een informatief topic, maar nu is het niets meer dan een advertentie geworden... Graag zie ik wat mee info van jullie kant, zeker als je de dieren verkoopt, naast het geven van een engelstalige link.
ja klopt helemaal ik ben druk bezig om een resaerch rapport over de phoenix worms binnen te krijgen maar zodra ik die gevonden heb zal ik die hier ook plaatsen maar de informatie gaat niet zo snel omdat het uit amerika moet komen en je met tijds verschil zit en zomaar ik doe mijn best
baitshop

Phoenixworms

Berichtdoor Living_with_snakes » 25 Nov 2008 13:57

QUOTE (baitshop @ 25-11-2008 12:37:45)
QUOTE (Living_with_snakes @ 25-11-2008 10:56:03)
Ik heb ook geen interesse in voederdieren die, blijkbaar, dagen geen vreten gehad hebben. Baitshop gaan tenminste niet op mijn vraag in. Je betaald ook nog eens een fikse prijs wil ik wel kwaliteit.
hoezo ga ik niet op uw vraag in ik had al antwoord gegeven maar die bakjes blijfen onder goede omstandig heden zonder voedsel een half jaar goed en de meeste mensen doen er niet zo lang over om een bakje leeg te krijgen
En jij denkt dat ze na 6 maanden geen voer nog enige voedingswaarde hebben?Nee bedankt. Blijf wel bij mijn krekels. Die lijken me toch gezonder. Die gut-load ik een paar dagen voordat ik ze opvoer.
Living_with_snakes

Phoenixworms

Berichtdoor baitshop » 25 Nov 2008 15:17

QUOTE (baitshop @ 21-11-2008 15:58:17)
hallo ik wou even wat informatie plaatsen omdat bijna nog niemand bekend is met phoenix wormsen dat het toch een goede voeding is voor bijna alle reptielendus hier wat informatie
hallo ik denk dat ik de informatie die jullie wilden nu heb ik plaats het nu gelijk even als dit niet is wat jullie zoeken meld het dan maar even dan zoek ik nog even verderThe following information was obtained from breeders who fed Phoenix Worms to bearded dragons and crested geckos for more than six months. Is this the research information you are seeking? PRESS RELEASEFOR IMMEDIATE RELEASEMay 29, 2008Contact: Sheila Sheppard (229) 382-0363Release No. 08-2www.phoenixworm.com PHOENIX WORMS® – MAJOR EXPANSION & ENDORSEMENTTifton, GA - Growing demand for "The Superior Calcium-Rich Feeder" required new construction which has doubled production capacity, announced Insect Science Resource. Noted gecko expert, Allen Repashy, recently endorsed this feeder and reports "outstanding egg quality and excellent hatching rate" when feeding Phoenix Worms to his breeding animals. In addition, new feeding trials by professional breeders confirmed that adding Phoenix Worms to the diet of young geckos and bearded dragons resulted in 26% increased growth over babies that did not receive the worms.These unique worms are low in fat and provide perfectly balanced calcium and phosphorus making them a convenient staple food for herps. Most lizards, frogs and turtles relish the wiggly soft worms which require no dusting or feeding. Tropical fish and birds also enjoy this feeder. Available in pet stores and online, Insect Science Resource is the sole producer and can be contacted at www.phoenixworm.com.
baitshop

Phoenixworms

Berichtdoor baitshop » 25 Nov 2008 16:00

hallo ik wou even wat informatie plaatsen omdat bijna nog niemand bekend is met phoenix wormsen dat het toch een goede voeding is voor bijna alle reptielendus hier wat informatie
ik heb hier ook nog een web pagina met de man die deze phoenix worms kweekter staat wat informatie er staat ook wat informatie ophttp://entomology.ent.uga.edu/personnel ... eppard.htm
baitshop

Phoenixworms

Berichtdoor GerritH » 25 Nov 2008 17:02

QUOTE (baitshop @ 25-11-2008 17:00:43)
ik heb hier ook nog een web pagina met de man die deze phoenix worms kweekter staat wat informatie er staat ook wat informatie ophttp://entomology.ent.uga.edu/personnel ... eppard.htm
Dan ga ik me toch iets afvragen;1 legbatterij levert in 1 jaar 66000 kilo Phoenixwormen. Ik weet niet wat ze wegen maar als ik ruim schat 0,2 gram/worm. Jullie verkopen ze voor 10 euro/100 wormen. 100 wormen is ongeveer 20 gram. Dat betekent dus ongeveer 50 cent per gram. (duur voer ik reken voor dubia's, die meer inspanning vragen om te kweken, 8 cent per gram)66 ton is 66 miljoen gram dat zou dus 33 miljoen euro moeten opleveren; Ik ga naar Amerika legkippen en phoenixwormen kweken Conclusie de prijzen liggen veel te hoog. Natuurlijk het kost geld om ze per vliegtuig hier te krijgen; en jullie maken ook winst, maar dit lijkt mij belachelijk.Gerrit
GerritH
Senior member
Senior member

Phoenixworms

Berichtdoor baitshop » 25 Nov 2008 18:22

QUOTE (GerritH @ 25-11-2008 17:02:25)
QUOTE (baitshop @ 25-11-2008 17:00:43)
Dan ga ik me toch iets afvragen;1 legbatterij levert in 1 jaar 66000 kilo Phoenixwormen. Ik weet niet wat ze wegen maar als ik ruim schat 0,2 gram/worm. Jullie verkopen ze voor 10 euro/100 wormen. 100 wormen is ongeveer 20 gram. Dat betekent dus ongeveer 50 cent per gram. (duur voer ik reken voor dubia's, die meer inspanning vragen om te kweken, 8 cent per gram)66 ton is 66 miljoen gram dat zou dus 33 miljoen euro moeten opleveren; Ik ga naar Amerika legkippen en phoenixwormen kweken Conclusie de prijzen liggen veel te hoog. Natuurlijk het kost geld om ze per vliegtuig hier te krijgen; en jullie maken ook winst, maar dit lijkt mij belachelijk.Gerrit
ik weet dat ze duur zijn en dat het vliegtuig ook nog mee valt maar je vergeet een paar personen die er ook nog zijn zoals de tussen transporteur die het vrij moet geven op schipholde veterinaire dienst de dokter die controleerd of er geen ziektes in zittentransport van schiphol naar bedrijf (doen we zelf)
baitshop

Phoenixworms

Berichtdoor GerritH » 25 Nov 2008 18:45

QUOTE (baitshop @ 25-11-2008 19:22:12)
ik weet dat ze duur zijn en dat het vliegtuig ook nog mee valt maar je vergeet een paar personen die er ook nog zijn zoals de tussen transporteur die het vrij moet geven op schipholde veterinaire dienst de dokter die controleerd of er geen ziektes in zittentransport van schiphol naar bedrijf (doen we zelf)
De prijs van Phoenix worms in de verenigde staten ligt tussen 0,5 en 1 dollar per kilo (informatie afkomstig uit de publicaties van de door u geciteerde expert). Transport kost geld en ja er zitten een paar stappen tussen maar zolang ik geelwangschildpadden (die per kilo echt veel duurder zijn) per kilo goedkoper hier krijg (ook per vliegtuig) houd ik twijfelsWie houd wie voor de gek?Phoenix worms kunnen een zeer waardevol voedseldier zijn of worden, maar laten we de prijzen wat meer realistisch benaderen.Gerrit
GerritH
Senior member
Senior member

Phoenixworms

Berichtdoor Rob » 25 Nov 2008 18:57

Tja mij zegt het allemaal weinig. Ik zie alleen stukjes tekst van mensen die er op moeten verdienen, uiteraard noemen die geen nadelen. Concreet wetenschappelijk onderzoek zie ik er niet in terug, buiten dat wat ze zelf hebben gedaan.In een voedseldier wat een behoorlijke tijd zonder voedsel heeft moeten leven, lijkt mij minder voedingswaarde te bezitten als een voedseldier wat ramvol kwalitatief hoogwaardig voer zit. Ik zou als ik ze kon gebruiken best willen proberen, maar op basis van dit topic alleen al onder geen enkele voorwaarde als hoofdvoer gebruiken!Overigens hebben we dit topic alleen toegestaan om je argumenten kracht bij te zetten en meer informatie te geven over dit nieuwe voedseldier. Het betreft immers een commercieel topic wat feitelijk alleen bedoeld is om naamsbekendheid aan het product te geven zodat je kan verkopen. Dit blijkt ook uit het feit dat je je alleen hiervoor aangemeld hebt en geenzins de indruk geeft om ook maar op andere wijze van het forum gebruik te willen maken. Tenzij er dus andere harde feiten aangedragen kan worden wat je uitspraken kracht bij kan zetten, vindt ik dat dit topic lang genoeg omhoog gekicked is. Ik zal het vanavond nog open laten, maar morgen gaat er anders toch echt een slotje op
Laatst gewijzigd door Rob op 25 Nov 2008 18:57, in totaal 1 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Rob
Hero Member
Hero Member

Phoenixworms

Berichtdoor GerritH » 25 Nov 2008 19:38

Het probleem is dat ik er best van overtuigd ben dat dit een zeer eiwitrijk voedseldier is met een zeer goede Ca P verhouding. Dus zeker interessant, alleen niet bij deze prijzen.Hieronder enige informatie (ik weet niet hoe ik de tabs moet verzetten; als iemand me daarmee kan helpen graagTable 1. Percent amino acid content of dried soldier fly larvae fed either beef (Newton het al. 1977) or swine manure. Essential Amino Acids Additional Amino Acids Beef Swine Beef SwineMethionine 0,9 0,83 Tyrosine 2,5 2,38Lysine 3,4 2,21 Aspartic acid 4,6 3,04Leucine 3,5 2,61 Serine 0,1 1,47Isoleucine 2 1,51 Glutamic acid 3,8 3,99Histidine 1,9 0,96 Glycine 2,9 2,07Phenylalanine 2,2 1,49 Alanine 3,7 2,55Valine 3,4 2,23 Proline 3,3 2,12l-Arginine 2,2 1,77 Cystine 0,1 0,31Threonine 0,6 1,41 Ammonia 1,3 --Tryptophan 0,2 0,59 Table 2. Mineral content and proximate analysis of dried black soldier fly prepupae raised on poultry and swine manure Mineral Poultry Swine Proximate analysis PoultryP 1.51% 0.88% Crude protein 42.1%K 0.69% 1.16% Ether extract 34.8Ca 5.00% 5.36% Crude fiber 7Mg 0.39% 0.44% Ash 14.6m'n 246 ppm 348 ppm Fe 1370 ppm 776 ppm B 0 ppm -- z'n 108 ppm 271 ppm Sr 53 ppm -- Na 1325 ppm 1260 ppm Cu 6 ppm 26 ppm Al 97 ppm -- Ba 33 ppm -- Dit zijn cijfers uit Amerikaanse wetenschappelijke literatuur en daarmee in mijn ogen betrouwbaar. Ter verklaring ether extract is ruw vet; dat is dus zeer hoog. Let wel dit zijn de cijfers voor gedroogde larven in het laatste stadium.Dit voedsel werd onder andere ook door Bert Langerwerf gebruikt; een zeer bekend en kundig reptielenkweker. Maar dat kan ook zijn omdat hij er gratis aan kon komen zoveel als hij wilde (speelde bij Bert ook wel een rol)Gerrit
Laatst gewijzigd door GerritH op 25 Nov 2008 19:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
GerritH
Senior member
Senior member

Phoenixworms

Berichtdoor Rob » 25 Nov 2008 19:51

Oke Gerrit, uit jouw mond komt dit in ieder geval alvast een stuk beter over. We kijken wel even tot in hoeverre het nuttig voor ons als hobbyisten is om hier baitshop te promoten
Gebruikers-avatar
Rob
Hero Member
Hero Member

Phoenixworms

Berichtdoor Xenior1976 » 25 Nov 2008 19:57

Ik heb elke zomer Baardagamen van de school van m'n kinderen en ik ga het er zeker bijhalen. Ik heb er al meer over gelezen en zijn volgens mij prima voedseldieren. Als ze hier wat meer zijn aangeslagen denk ik dat de prijs snel naar beneden zal gaan.Gr, Ro.
Gebruikers-avatar
Xenior1976
Teamlid
Teamlid

Phoenixworms

Berichtdoor Kuno Mooren » 25 Nov 2008 20:45

het bedrijf waar ik ze voorheen wilde bestellen kostte 1200+ Worms (12 cups, 100 worms/cup) - FREE SHIPPING! 59 $dit bedrijf stuurde mij door naar lifebaitdat komt neer op 3$/100 (als ze echt zo lang houdbaar zijn,zou ik er gelijk 1200 bestellen)1 dollar is vandaag de dag 0.78€ waard3$ komt met de huidige dollar koers op zo'n €2,34dit zijn prijzen voor de grootste maat.
Kuno Mooren
Hero Member
Hero Member

Phoenixworms

Berichtdoor GerritH » 25 Nov 2008 21:00

QUOTE (jewel-dragons @ 25-11-2008 21:45:37)
het bedrijf waar ik ze voorheen wilde bestellen kostte 1200+ Worms (12 cups, 100 worms/cup) - FREE SHIPPING! 59 $dit bedrijf stuurde mij door naar lifebaitdat komt neer op 3$/100 (als ze echt zo lang houdbaar zijn,zou ik er gelijk 1200 bestellen)1 dollar is vandaag de dag 0.78€ waard3$ komt met de huidige dollar koers op zo'n €2,34dit zijn prijzen voor de grootste maat.
Prijzen worden interessant bij rond de 100 euro/kilo consumentenprijs. Larven in het laatste stadium (prepupae) wegen ongeveer 0,69 gram; dat valt dus nog behoorlijk mee. Uitgaande van de 100 euro/kilo zouden 100 larven maximaal ongeveer 6,90 mogen kosten. Je ziet dat de prijzen in Amerika daar zelfs nog ruim onder liggen. Dat betekent dat je in de orde van de prijzen voor krekels aan het denken bent (daar zit je dan onder) (100 euro per kilo is ongeveer de verkoopprijs voor krekels).Dan nog zou ik vanwege het lage gehalte aan ruw vezel, het zeer hoge gehalte eiwit en vet beperkt voeren; niet als hoofdvoedsel.Ik zal binnenkort eens kijken of ze kweekbaar zijn. Ik weet inmiddels al wel hoe het moet.Gerrit
GerritH
Senior member
Senior member

Phoenixworms

Berichtdoor NanoTube » 27 Nov 2008 14:57

bedankt voor de info! Ik denk dat ik eens ga kijken of ik ze kan krijgen hier in het noorden Is misschien wel beter dan de krekels die ik nu voer!Even over dat 'koeling', is dat een koelkast bijvoorbeeld? (boven in natuurlijk vaar de minste kou is).
Laatst gewijzigd door NanoTube op 27 Nov 2008 14:57, in totaal 1 keer gewijzigd.
NanoTube

Phoenixworms

Berichtdoor baitshop » 29 Nov 2008 11:12

QUOTE (GerritH @ 25-11-2008 19:38:45)
Het probleem is dat ik er best van overtuigd ben dat dit een zeer eiwitrijk voedseldier is met een zeer goede Ca P verhouding. Dus zeker interessant, alleen niet bij deze prijzen.Hieronder enige informatie (ik weet niet hoe ik de tabs moet verzetten; als iemand me daarmee kan helpen graagTable 1. Percent amino acid content of dried soldier fly larvae fed either beef (Newton het al. 1977) or swine manure. Essential Amino Acids Additional Amino Acids Beef Swine Beef SwineMethionine 0,9 0,83 Tyrosine 2,5 2,38Lysine 3,4 2,21 Aspartic acid 4,6 3,04Leucine 3,5 2,61 Serine 0,1 1,47Isoleucine 2 1,51 Glutamic acid 3,8 3,99Histidine 1,9 0,96 Glycine 2,9 2,07Phenylalanine 2,2 1,49 Alanine 3,7 2,55Valine 3,4 2,23 Proline 3,3 2,12l-Arginine 2,2 1,77 Cystine 0,1 0,31Threonine 0,6 1,41 Ammonia 1,3 --Tryptophan 0,2 0,59 Table 2. Mineral content and proximate analysis of dried black soldier fly prepupae raised on poultry and swine manure Mineral Poultry Swine Proximate analysis PoultryP 1.51% 0.88% Crude protein 42.1%K 0.69% 1.16% Ether extract 34.8Ca 5.00% 5.36% Crude fiber 7Mg 0.39% 0.44% Ash 14.6m'n 246 ppm 348 ppm Fe 1370 ppm 776 ppm B 0 ppm -- z'n 108 ppm 271 ppm Sr 53 ppm -- Na 1325 ppm 1260 ppm Cu 6 ppm 26 ppm Al 97 ppm -- Ba 33 ppm -- Dit zijn cijfers uit Amerikaanse wetenschappelijke literatuur en daarmee in mijn ogen betrouwbaar. Ter verklaring ether extract is ruw vet; dat is dus zeer hoog. Let wel dit zijn de cijfers voor gedroogde larven in het laatste stadium.Dit voedsel werd onder andere ook door Bert Langerwerf gebruikt; een zeer bekend en kundig reptielenkweker. Maar dat kan ook zijn omdat hij er gratis aan kon komen zoveel als hij wilde (speelde bij Bert ook wel een rol)Gerrit
hallo ik heb deze informatie ook even naar amerika gestuurd om te vragen wat het verschil is tussen deze gedroogde phoenix worms en de levende ik heb hier hun reactie All lab analyses to determine these values are obtained from dried material. Then these values are factored back to account for the moisture level in the live organism. However, the values you list below ARE related to those in the live worms. Live Phoenix Worms are about 65% moisture.ik hoop dat jullie hier ook wat aan hebben
baitshop

Phoenixworms

Berichtdoor NanoTube » 01 Dec 2008 15:26

Ik heb na mijn berichtje geplaast te hebben een e-mail verstuurd naar het desbetreffende bedrijf, met een aantal vragen (tja, je moet toch zeker zijn voor je de beessies iets voert!). Ik heb onder andere gevraagt of het mogelijk was om ze te kopen als particulier, omdat er wel iets staat op de website als bedrijf zijnde. Ook heb ik gevraagt of ik een proef pakketje toe gezonden kan krijgen. Echter het antwoord is nogal algemeen en totaal niet waar ik op zat te wachten!Antwoord:Goede Middag Bedankt voor de belangstelling.U kunt als particulier u bestelling doen op www.baitshop.nl Mvrgr****** ****Livebait
NanoTube

Phoenixworms

Berichtdoor Doris » 28 Dec 2009 14:50

Hallo allemaal, ik ben benieuwd of er inmiddels al mensen zijn die meer ervaring hebben of info over de phoenixworm.Mijn ervaring is dat de langstaarten ze goed eten, echter zijn ze erg prijzig en beschimmelen de pkoenixwormen snel(en gaan dan dood uiteraard) in het bakje waarin je ze koopt.Terwijl er wordt aangeraden om ze ook in dat bakje te laten.Dat maakt het allemaal nog duurder, en dus ben ik benieuwd of het de kosten wel waard is.grtjs Drosi
Gebruikers-avatar
Doris
Hero Member
Hero Member

Phoenixworms

Berichtdoor Doris » 28 Dec 2009 14:50

hihi ik bedoel natuurlijk mezelf, Doris! biggrin.gif
Gebruikers-avatar
Doris
Hero Member
Hero Member

Re: Phoenixworms

Berichtdoor roger1 » 15 Aug 2012 15:00

Deze hele discussie gaat over prijs... en ik moet zeggen: Dat boeit me niks. Als het goed is voor mijn dieren heb ik het er heel graag voor over.
Alleen heb ik een andere reden om te twijfelen aan phoenixworms. Ik houd kleine Australische gekkos zoals Strophurus, Diplodactylus, Lucasium, en Nephrurus. Gezien deze dieren in het kweekseizoen erg productief zijn hebben ze veel calcium nodig. Als het allemaal zo rooskleuris was als het op de sites beschreven word, was dit mijn oplossing.
ALLEEN!! De larve van de zwarte soldaten vlieg is van nature een vleeseter.. Ze vreten zich door oa rottende kadavers.
Wat doet deze larve dan in de maag van mijn gekkos?! Ik heb van testen gehoord dat deze larve in pure alcohol is gegooid, en dat ze nog meer als 3 uur geleefd hebben.
In de maag van grotere reptielen zou het me minder afschrikken, omdat deze ook grotere hoeveelheden maagzuur en een dikkere maagwand hebben.
Is er iemand die me hier verheldering over kan geven?
Alvast bedankt. Gr. Roger
Gebruikers-avatar
roger1
Newbie
Newbie

Berichtdoor pkikker » 15 Aug 2012 20:32

ik kan je alleen vertellen dat ik ze meerdere keren aan bufo brongersmai heb gevoerd en die leven allemaal nog. Nu is dit absoluut geen vergelijking met kleine gekko's, maar misschien heb je er iets aan.
pkikker
Sr. Member
Sr. Member

Berichtdoor roger1 » 16 Aug 2012 06:33

Dankjewel voor je reactie.
Ik hoop dat er nog meer mensen zijn die ze regelmatig aan kleine dieren voeren, en dan even op mijn vraag willen reageren.
Gr. Roger
Gebruikers-avatar
roger1
Newbie
Newbie

Vorige

Terug naar Voedseldieren