Voedseldieren

Dubia's

Voor vragen en oplossingen met betrekking tot de kweek van voedseldieren en voedingsschema's.

Dubia's

Berichtdoor LuukB » 25 Sep 2012 11:18

Ik had een paar vraagjes over m'n dubia kweek.
Waar kan ik het beste m'n warmte mat op leggen?
Ik laas ergens piepschuim maar smelt dat niet?
Mat is 21W.

En kwa vocht wat kan ik het beste geven, zonder dat er te veel vocht afkomt en in m'n bak gaat zitten ivm schimmel en water.
LuukB
Newbie
Newbie

Re: Dubia's

Berichtdoor David » 25 Sep 2012 16:25

Een warmtemat wordt niet zo warm dus smelten zal het piepschuim niet volgens mij. Je kan ook op het piepschuim aluminiumfolie leggen.
Als vocht geef ik fruit (vooral sinaasappel) maar de hele bovenkant is van gaas waardoor het niet te vochtig wordt. Maar als ik een deel afdek wordt het wel snel te vochtig.
David
Newbie
Newbie

Berichtdoor barry » 25 Sep 2012 17:46

ik heb mijn kweek op mijn terrarium staan boven een 60 watt spot en dat werkt prima.
geen extra verwarming nodig.
spot zit in een lichtkap verwerkt die aan de bovenkant deels dicht is. daarop staat een curver van ongeveer 60*30*30 cm.
Gebruikers-avatar
barry
Hero Member
Hero Member

Berichtdoor naeff002 » 02 Nov 2012 00:42

Ik geef ze vocht door middel van een jam pot. In de deksel een gat gemaakt en dan een veter erin gedaan. De veter zuigt water op wat de dubia's kunnen drinken
naeff002
Jr. Member
Jr. Member

Berichtdoor sylvan » 03 Nov 2012 23:51

Ik heb mijn curverbak op een 18watt matje staan met daaronder keukenfolie. Werkt erg goed want door het keukenfolie gaat de warmte minder verloren.
Gebruikers-avatar
sylvan
Sr. Member
Sr. Member

Berichtdoor elios » 06 Nov 2012 00:51

heb mijn warmtemat(20 watt)aan de binnenzijde van mijn curver gehangen, en aan de buitenzijde een groot stuk piepschuim tegengeplaatst word op zijn plaats gehouden door twee elastieken, mijn eierkartons staan schuin tegen de warmtemat en ze zoeken zelf de temperatuur op die ze zelf het beste vinden, en de kweek loopt vlotjes moet ik zeggen, 2 tot 3 maal in de week groenten of fruit, de helft van het deksel uitgesneden en afgedekt met gaas, dus geen vochtigheid in de bak zelf, hoewel ze niet kunnen vliegen vindt ik het beter afgedekt zo kunnen ze er niet uit en de poes er niet in ;-)

elios
elios
Newbie
Newbie

Berichtdoor Niels D » 17 Nov 2012 22:56

naeff002 schreef:Ik geef ze vocht door middel van een jam pot. In de deksel een gat gemaakt en dan een veter erin gedaan. De veter zuigt water op wat de dubia's kunnen drinken

Die methode is inderdaad perfect. Hier loopt de kweek echt een stuk beter sinds ik zo de kakkerlakken van vocht voorzie.
Niels D
Newbie
Newbie

Berichtdoor lacucaracha » 08 Jan 2013 15:35

Hallo

Een warmte mat plaats je ook best aan de zijkant van je curver bak zo verdeel je de warmte door je eierdozen en krijg je een optimale kweek. ( helpt toch bij ons :P ).

katten brokken geweekt zijn een zeer goede vocht bron: de dieren zijn er dol op en zo hebben ze ook hun dierlijke eiwitten binnen. Maar voor het basic te houden gewoon een sinaasappel is een zeer goede vocht bron.
Laatst gewijzigd door gerard op 08 Jan 2013 16:25, in totaal 1 keer gewijzigd.
Reden: link en verkoop praatje verwijderd wegens niet toegestane commerciele activiteiten
lacucaracha
Newbie
Newbie

Terug naar Voedseldieren