Voedseldieren

dola's voeren, hoe vaak

Voor vragen en oplossingen met betrekking tot de kweek van voedseldieren en voedingsschema's.

dola's voeren, hoe vaak

Berichtdoor pkikker » 27 Nov 2012 20:11

Zijn er mensen hier die dola's voeren aan hun dieren?

Ik heb een kweek lopen die het erg goed doet, ik kweek er nu zoveel dat mijn dieren het niet bij kunnen houden. Ik vroeg me dan ook af of mensen interesse hebben in dola's of dat ze niet zo vaak gevoerd worden?

Ik weet dat teveel voeren niet goed is ivm te vet.
pkikker
Sr. Member
Sr. Member

Re: dola's voeren, hoe vaak

Berichtdoor Ragecrusher » 28 Nov 2012 12:07

Zo ontzettend vet zijn dola's niet hoor, ze ogen gewoon vet.
Zolang je afwisseling hoog in het vaandel draagt en je dieren beschikken over ruimte en warmte om te verteren en verbranden (het vet dan), mag je deze engerlingen best frequent voeren.

Ik voer trouwens ook gewoon de kevers op als ik er teveel heb. Middelgrote tot grote hagedissen hebben daar geen probleem mee, integendeel de jacht op vliegende kevers lijkt hun ontzettend te stimuleren ze te vangen.

Trouwens als je met teveel engerlingen zit momenteel en je ze niet kan doorverkopen of opvoeren. Heel wat vogels zijn er dol op en kunnen dat zo net voor en tijdens de winterperiode goed gebruiken.
Ik zet regelmatig een potje met engerlingen buiten, vogels weten ze goed te vinden dan. ;-)
Ragecrusher
Hero Member
Hero Member

Terug naar Voedseldieren