Slangen, Ophidia

oreocryptophis porphyraceus coxi

zijn een groep van aan hagedissen verwante reptielen, waarvan alle soorten gekenmerkt worden door een naar verhouding zeer lang en dun lichaam.De slangen ontstonden uit een vroege groep van hagedissen in het Krijt.

oreocryptophis porphyraceus coxi

Berichtdoor gewoonjoost » 19 Mrt 2012 17:36

mijn 2 diertjes nakweek begin 2011. zijn samen met de boiga nigriceps mij favoriet van wat ik hier heb liggen.

man
Afbeelding

vrouw
Afbeelding

grt joost
gewoonjoost
Newbie
Newbie

Re: oreocryptophis porphyraceus coxi

Berichtdoor Eric Wouwenberg » 20 Mrt 2012 16:47

Mooie dieren.
Hoe houd jij ze nu?
Gebruikers-avatar
Eric Wouwenberg
Hero Member
Hero Member

Re: oreocryptophis porphyraceus coxi

Berichtdoor gewoonjoost » 21 Mrt 2012 13:44

ze zaten in apart in spinnenbakjes van 20x30x20 LDH. ze zitten nu in een 100x50x50 LDH terrarium waarin ik een tussen schot van piepscuim, tegel lijm en epoxy heb gemaakt zodat ze gescheiden blijven, dus is nu 2x 50x50x50. verder nog een schuil grot en een water bak, bodem bedekking is nu grove houtsnipper, binnenkort nog voor decoratie plantjes kijken. temperatuur is vrij simpel, doormiddel van een lamp heb ik overdag ligt en de juiste temp (varierend van 22 tot 26 graden overdag) en 's nacht heb ik nu niks aanstaan dus de temp word 18 graden 's nachts en mocht het erg koud worden kan ik altijd nog warmte matjes gebruiken. werkt erg goed. de dieren groeien hard. ze zitten in middels op 1 grote fuzzy muis per week en tijdens vervellings periode krijgen ze 2 tot 3 weken geen eten waardoor vervetting ook minder snel om de hoek komt kijken.
gewoonjoost
Newbie
Newbie

Terug naar Slangen, Ophidia