Slangen, Ophidia

Slang te leen/huur??

zijn een groep van aan hagedissen verwante reptielen, waarvan alle soorten gekenmerkt worden door een naar verhouding zeer lang en dun lichaam.De slangen ontstonden uit een vroege groep van hagedissen in het Krijt.

Slang te leen/huur??

Berichtdoor casperh » 19 Apr 2012 17:41

Beste mensen, ik weet niet zeker of ik hier op het juiste adres ben, maar ik zou graag een slang willen lenen/huren. We gaan een jaar in Azië wonen en onze hond gaat mee.
Ik wil de hond afleveren een (wilde) slang te benaderen. Dit kan dmv een elektronische halsband en een echte slang. Samen met een hondentrainer willen we een slang in een kooi neerzetten en zodra de hond richting de slang gaat, de hond een schokje geven. Dit zou hem moeten afleren in de buurt te komen. Voor de slang zou dit geen stress moeten geven (zover ik weet) omdat de hond genoeg afstand houdt.
Als iemand suggesties heeft of tips, of een slang weet, die hierbij kan helpen hoor ik het graag. Als iemand mee zou willen werken met een slang, kunnen we uiteraard tot een passende prijs komen.

Vriendelijke groet,
Casper
(tallieban@hotmail.com)
casperh
Newbie
Newbie

Slang te leen/huur??

Berichtdoor Benny1988 » 19 Apr 2012 18:10

Licht aan het formaat van de slang en hond, maar zodra de slang de hond kan zien of ruiken, zal dit zeker voor stress zorgen bij de slang wanneer hij deze als bedreiging ziet, daarnaast denk ik dat het voor de hond ook geen prettige ervaring is(maar dat is dus de bedoeling ;-)), en ik denk dat als je je hond traint op een bepaalde slang dat hij daar bang voor zal zijn, maar als hij een andere slang, andere kleur of vorm ziet, wie zegt dan dat hij ook voor deze slangen bang is?? Ik denk dat weinig mensen hun slang hiervoor lenen, en denk dat het noodzaak is om je hond dus niet te laten afzonderen of uit het zicht te verliezen, en zelf in de gaten houden of er geen bedreigingen in de buurt zijn ;-) daarnaast zijn er meer bedreigingen dan alleen slangen.... Ik hoop voor je dat het allemaal goed komt, in ieder geval mooie plannen en succes ermee ;-) gr Benny
Gebruikers-avatar
Benny1988
Jr. Member
Jr. Member

Re: Slang te leen/huur??

Berichtdoor amazing-animalsnl » 19 Apr 2012 19:14

Ik ben er mee eens Benny.

En nog iets, mag ik vragen waarom je gebruikt maakt van een elektronische halsband ? Ik vind dit persoonlijk dierenmishandeling, en je hond begint het na een tijdje te assioseren met pijn.

Probeer bijvoorbeeld een clicker training ;-)

Kevin Ruiter
amazing-animalsnl
Newbie
Newbie

Berichtdoor casperh » 20 Apr 2012 08:50

Dank voor de reacties.
Ik ben niet van plan om die el. halsband vaker te gebruiken. En ik wil het uiteraard zo licht mogelijk doen, maar ik vind het veel belangrijker dat onze hond weet dat hij niet bij een slang mag komen. Als hij daar een paar keer dan een negatieve ervaring voor moet hebben (binnen redelijkheid uiteraard), moet dat maar even naar mijn mening. Juist omdat ons hondje ons zo dierbaar is.
Clicker training kost nu teveel tijd. We hadden eerder moeten beginnen, maar ik realiseerde me dit risico pas later helaas.

Casper
casperh
Newbie
Newbie

Slang te leen/huur??

Berichtdoor Benny1988 » 20 Apr 2012 11:46

Je kan het proberen, als je een slang kan vinden die hier beschikbaar voor gesteld word.

Ik denk personelijk dat het uiteindelijk in de bush bush :-P toch anders is als een training, denk aan hinderlaag dieren, die jou hond nog niet gezien of geroken heeft terwijl zij hem al te pakken hebben.

Giftige dieren, grotere dieren etc. Hier kan je een een hond naar mijn mening niet op trainen, ik gun jou en je hond het beste, en veel succes
Gebruikers-avatar
Benny1988
Jr. Member
Jr. Member

Berichtdoor Eric Wouwenberg » 21 Apr 2012 11:30

veel succes met iemand zo gek te krijgen.
Denk dat je beter in het buitenland je hond gewoon niet alleen naar buiten moet laten gaan.
Gebruikers-avatar
Eric Wouwenberg
Hero Member
Hero Member

Berichtdoor Darkdevil » 22 Apr 2012 22:48

heb niet het hele topic gelezen slechts het eerste bericht maar je moet onthouden dat honde slimme dieren zijn, hier hebben de russen tijdens de oorlog ook wel hun ervaring mee gehad.
Darkdevil
Full Member
Full Member

Berichtdoor Blaze » 26 Apr 2012 10:54

amazing-animalsnl schreef:En nog iets, mag ik vragen waarom je gebruikt maakt van een elektronische halsband ? Ik vind dit persoonlijk dierenmishandeling, en je hond begint het na een tijdje te assioseren met pijn.

Ik weet niet wat voor e-collars jij kent, maar degenen die ik ken hebben echt niets met dieren mishandeling te maken. Het is niet meer dan een trilling waarvan het dier even schrikt..geen pijn.. Grootste gedeelte van vrouwelijk nederland heeft destructievere apparatuur in het nachtkastje liggen :whistle:

Nog even en een tikje op de neus met een krant mag al niet meer..
Gebruikers-avatar
Blaze
Hero Member
Hero Member

Berichtdoor BertS » 28 Apr 2012 16:16

Blaze schreef:
amazing-animalsnl schreef:Ik weet niet wat voor e-collars jij kent, maar degenen die ik ken hebben echt niets met dieren mishandeling te maken. Het is niet meer dan een trilling waarvan het dier even schrikt..geen pijn.. Grootste gedeelte van vrouwelijk nederland heeft destructievere apparatuur in het nachtkastje liggen :whistle:

Nog even en een tikje op de neus met een krant mag al niet meer..

Gebruikers-avatar
BertS
Hero Member
Hero Member

Berichtdoor Blaze » 29 Apr 2012 00:09

Of dat is een compleet ander apparaat dan de reguliere halsband (nogmaals, dat zijn trillingen) of deze kerel is gewoon een ongelooflijke pussy, aan de giechelende trutjes op de achtergrond te horen is dat laatste het geval.. :handgestures-thumbupright:
Gebruikers-avatar
Blaze
Hero Member
Hero Member

Slang te leen/huur??

Berichtdoor Benny1988 » 03 Mei 2012 23:04

En tussen door

Ik denk dat het goed is dat hij zijn hond bewust wilt maken van gevaar,

Dit is een echte dieren liefhebber want hij meld zich aan op een reptielenforum om dit te vragen....
De meeste mensen hebben de "ik zie het daar wel" instelling

Daarbij komt dat ik "e-collars" gezien heb met een dikke batterij en 2 stalen pinnen, en ja deze worden gebruikt.
Bij honden ie blaffen, of voor training.

HET VERSCHIL:

Een mens heeft porien waardoor hij zweet en vetten verliest, in deze vochten zitten mineralen wat ons dus stroom geleident maakt, (WANT GEWOON KRAAN WATER GELEID GEEN STROOM) pas als je er zout bij gooit geleid het..

Een hond zweet niet dus heeft de mineralen niet op zijn huid, dus geleid het amper, de stroom is dus laag en dit voelen honden (net als ons met zo'n lage stroom) een trilling, en ben ik eens met de mensen die roepen dat het geen dieren mishandeling, ik denk dat een hondenfluitje erger is.

Het punt is dat deze mensen willen weten of ze hun hond op slangen kunnen trainen, advies/antwoord dus, Nee dit kan waarsch niet en er zijn meer gevaren je zal zelf goed op je hond moeten letten.

Alles weer uitgelegd en iedereen blij??? xD
Gebruikers-avatar
Benny1988
Jr. Member
Jr. Member

Terug naar Slangen, Ophidia