Slangen, Ophidia

Hulp gevraagd - Vlarem III

zijn een groep van aan hagedissen verwante reptielen, waarvan alle soorten gekenmerkt worden door een naar verhouding zeer lang en dun lichaam.De slangen ontstonden uit een vroege groep van hagedissen in het Krijt.

Hulp gevraagd - Vlarem III

Berichtdoor TZB » 16 Aug 2012 14:10

Dus...ik krijg vandaag telefoon van de milieudienst in Schelle....ik denk 'ah, eindelijk is de Vlarem klaar'....maar uiteindelijk was het 'sorry, die is afgewezen'....dus momenteel is het of slangen verkopen of verhuizen (maar ja, zit onder huurcontract)....
Blijkbaar worden boa's beschouwd als 'gevaarlijke' dieren (heb met de persoon gebeld die de beslissing heeft genomen,....weet duidelijk niks van deze dieren af en zal wrs ergens op google hebben gelezen, dat een boa constrictor 4m lang kan worden...
Dus ik moet nu een Vlarem II aanvragen - hetgeen als particulier niet echt vanzelfsprekend is....

Heeft er iemand hier ervaring mee? Welke stappen kan ik ondernemen? Zitten hier eventueel mensen op het forum die werkzaam zijn in deze sector en hier een officieel advies over kunnen opstellen zodat ik dat kan inbrengen als tegenstandpunt?

Alvast bedankt voor de hulp....zit momenteel toch even in de put moet ik toegeven....dom België....zeker als je weet, dat enkele km verder, in Boom - waar ik vroeger woonde - de milieu-aanvraag wel zonder enig probleem goedgekeurd is geweest....pfff
Gebruikers-avatar
TZB
Hero Member
Hero Member

Re: Hulp gevraagd - Vlarem III

Berichtdoor gerard » 16 Aug 2012 15:52

Ik kan je hier niet mee helpen maar ik weet wel dat er voorheen een jongen was op het slangenforum die hetzelfde probleem had. Die heeft de hulp ingeroepen van BOA VZW ofziets?? Een belgische terrarium vereniging.

Ik kan alleen maar zeggen succes.

Gerard
Gebruikers-avatar
gerard
Administrator
Administrator

Berichtdoor GerritH » 17 Aug 2012 09:20

Is inderdaad veel discussie over of en welke wurgslangen gezien moeten worden als gevaarlijk. Ik heb begrepen dat er verschillende gemeenten zijn waar zelfs Python regius als gevaarlijk gezien wordt.
Vlarem II zal moeilijk zijn. je kun je het best wenden tot Terra VZW (en daar ook lid worden)

Gerrit
GerritH
Senior member
Senior member

Berichtdoor TZB » 20 Mrt 2013 19:34

Hey guys,
lang geleden, maar wilde even laten weten, dat hier een 'happy end' aan gebreid is....eerste aanvraag met netjes alle Latijnse namen en alle info die maar gegeven kon worden lukte niet, dus tweede aanvraag was voor 'minder dan 30 ongevaarlijke reptielen'....resultaat...goedgekeurd... :mrgreen:

Nu is het kwestie van niet te snel te verhuizen anders begint die hele lijdensweg weer :icon-smile:
Gebruikers-avatar
TZB
Hero Member
Hero Member

Terug naar Slangen, Ophidia