Hagedissen, Lacertilia

Anolisen

zijn een groep van reptielen, die samen met de slangen tot de orde schubreptielen (Squamata) behoort. Met meer dan 5000 verschillende soorten vormen de hagedissen de meest diverse groep van alle reptielen. Hagedissen zijn ontstaan in het Jura.

Anolisen

Berichtdoor brambo » 25 Apr 2008 20:28

hey na 2jaar verbouwen aan me nieuw huis is het zo ver ik kan eindelijk beginnen met me teraruim kamer ik heb een poosje al geen anolisen meer gehad (omdat ik dus aan het verbouwen was) ik heb al Anolis Carolinensis en Anolis Roquet Summus maar helaas zonder goed kweekresultaaten maar nu wil ik het beter aangaan pakken dus ik hoop hier wat tips te kunnen krijgen A.U.B. ;Dmaar ik ben nu bezig met het bouwen van 3/4 anolis teraruims eerst is H 850 X D 610 X B 1250 of 2 delen op te splitsen van 600hier wil ik 1 of 2 koppels Anolis Roquet Summus of iets gelijke ingaan houden dit zou toch genoeg ruimte moeten zijn toch ?hier boven heb ik :2 pl lampen 38 watt:2 tl lampen 36 watt 1 van arcandi D3 reptile lamp en een ander .. ???2 uvb.5 22 watt (Regenwoudbewooners) lampen volgens mij van reptilgloow ofzo iet en 2 halogeen spots 20 watt meschien worden dit nog gewoone spots?aangezien dit nog al wat lampen zijn dacht ik om niet alle lampen tegelijk aan te zetten maar dan een soort progamma te maken waar bij bijvoorbeelt maar een paar lampen tegelijk aan staan Bvb: 9:30 spots aan 10:00 pl aan 11:00 uvb.5 aan spots uit 13:00 tl aan 14:00 spots aan pl uit 17:00 uvb.5 uit 20:00 spots uit 22:00 tl uit dit is zoomaar een voorbeeldmaar zou dit een goed idee zijn???? en 2 teraruims van H 750 X D 400 X B 600 hier wil ik Anolis Carolinensis , A.Sagrei of een ander soort waarvan ik na kweek kan krijgen welken soorten zou ik hier nog meer in kunnen huisvesten ?(een soort per bak dan natuurlijk)helaas vind ik maar wijnig caresheets onlinedus alle ideeen en tips zijn welkom !vriendelijk groet bram bak
brambo

Anolisen

Berichtdoor brambo » 13 Mei 2008 18:06

iemand?
brambo

Anolisen

Berichtdoor Stinky » 13 Mei 2008 19:07

ik zou niet zoveel met me lichten spelen als jij daar beschrijft.ik ben wel van plan in me nieuwe bak o0m 1 spot aan te laten gaan en dan later de 2de er bij en sávonds de 1ste weer eerder uit. zodat je een zons opgang idee hebt.of dit helpt bij de paring weet ik niet.wat ik wel weet (dit heb ik eens gehoort van een dieren arts) is dat de mannetjes of de vrouwtjes maar ik dacht de mannetjes het uv licht gebruiken om zo een lichtshow te geven voor de vrouwtjes (niet zichtbaar voor ons, met speciale camera was dat aan het licht gekomen) dus lijkt mij dat je de uv beter aan kunt houden.wat ik wel heb geleerd is dat teveel met je lichten spelen ook stress kan geven.
Laatst gewijzigd door Stinky op 13 Mei 2008 19:50, in totaal 1 keer gewijzigd.
Stinky

Anolisen

Berichtdoor Blaze » 13 Mei 2008 21:41

Voor vragen over Anolissen zou ik Robert Hoogveld een pm sturen,hij kan je vaak erg gericht antwoord geven!Succes.
Gebruikers-avatar
Blaze
Hero Member
Hero Member

Anolisen

Berichtdoor brambo » 15 Mei 2008 19:11

JeeJ aandacht !bedankt voor jullie tips iniedergeval anders word het meer een disco achtig iets he meschien kan ik wisselingen beter per dag schakelen ik zal gewoon wat experimenteren 1 dag uv lamp ander dag pl en dan tl alles gecombinneert met spots natuurlijk idee?groeten bram
brambo

Re: Anolisen

Berichtdoor spignolet » 09 Dec 2013 14:28

Brambo.... Ben je Bram Bak? Heb je nog anolis Barbatus? Ik zoek nu voor 2 of 3 Barbatus... Heb je nog?
URGENT !
S Pignolet - tel 0032 498 295815
spignolet
Newbie
Newbie

Terug naar Hagedissen, Lacertilia