Hagedissen, Lacertilia

Welk dier is voor mij geschikt?

zijn een groep van reptielen, die samen met de slangen tot de orde schubreptielen (Squamata) behoort. Met meer dan 5000 verschillende soorten vormen de hagedissen de meest diverse groep van alle reptielen. Hagedissen zijn ontstaan in het Jura.

Re: Welk dier is voor mij geschikt?

Berichtdoor Bartian » 04 Feb 2014 18:21

Dit is het geworden:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
https://www.youtube.com/watch?v=-KyibnNPCpA (de youtube-functie lijkt het niet te doen...)

De bak is nu nog wat kaal, maar de planten moeten nog groeien. Als dat niet snel genoeg gebeurt zet ik wel meer bij.

De bewoners zijn nu een koppel Lygodactylus kimhowelli, een groepje Geosesarma, en een heleboel kleine kriebelbeestjes, naaktslakken en ander gespuis.

Ik heb de gekko's vanmiddag opgehaald, en ze lijken hun nieuwe thuis wel prima te vinden. Ze zijn de hele tijd zichtbaar, ook als ik voor de bak kom zitten. Ik vind het geweldige beestjes!

Ik zie ze af en toe met hun dijen en de zijkant van de kop tegen de tak waar ze op zitten wrijven, geven ze daarmee hun geur af om hun territorium te markeren?
Bartian
Newbie
Newbie

Vorige

Terug naar Hagedissen, Lacertilia