Hagedissen, Lacertilia

Baardagamen eten bijna geen groente en fruit

zijn een groep van reptielen, die samen met de slangen tot de orde schubreptielen (Squamata) behoort. Met meer dan 5000 verschillende soorten vormen de hagedissen de meest diverse groep van alle reptielen. Hagedissen zijn ontstaan in het Jura.

Baardagamen eten bijna geen groente en fruit

Berichtdoor ericc » 30 Nov 2013 12:32

Dag allemaal ,

Ik heb van iemand een koppel baardagamen over genomen , maar ik zie ze bijna nooit groente en fruit eten.
Ik heb ze al van alles voorgeschoteld , paprika , blaadjes andijvie , blaadjes van de spruitjes , brocolli , appel , mandarijnen enz , maar ze eten hier bijna niets van.
Het dierlijke voedsel gaat er wel in als koek. Heeft iemand een tip om ze toch aan de groente en het fruit te krijgen?

Gr Eric

P.s de leeftijd van het koppel is rond de 5 jaar.
Gebruikers-avatar
ericc
Newbie
Newbie

Re: Baardagamen eten bijna geen groente en fruit

Berichtdoor BeeMeR » 01 Dec 2013 01:15

Ik heb hier hetzelfde 'probleem' maar hier is het diertje een paar maanden oud, dus nog volop nood aan dierlijk voedsel. Geen idee waarom ze het niet eten trouwens…
Tip is om wormen bij de groenten te doen, die dan bewegen en waardoor ze toch naar de groentjes happen. Helpt hier een beetje, maar meestal wacht hij tot de wormen eruit kruipen en neemt ze dan (de gluiperd…)
BeeMeR
Jr. Member
Jr. Member

Terug naar Hagedissen, Lacertilia