Medisch

Luipaardgekko eet niet meer sinds wormenmiddel

Stel hier vragen met betrekking tot ziekte en gezondheid van de dieren. N.B.: Raadpleeg bij duidelijke ziekteverschijnselen altijd een dierenarts die verstand heeft van reptielen en amfibieën!

Luipaardgekko eet niet meer sinds wormenmiddel

Berichtdoor VieF » 23 Jun 2013 19:56

Hallo,

Mijn luipaardgekko heeft een wormenkuur gehad maar eet sindsdien niet meer.
De krekels zijn te snel en wasmotten pakt hij wel, laat ze vervolgens vallen en laat het voor wat het is..
Nu heb ik mensen gehoord over het dwangvoeren met Nutribird, hebben mensen hier ervaring mee?

Groetjes Vief
VieF
Teamlid
Teamlid

Re: Luipaardgekko eet niet meer sinds wormenmiddel

Berichtdoor VieF » 26 Jun 2013 20:53

Trieste dag vandaag. Vannacht is m'n gekko overleden. Het dwangvoeren mocht helaas niet baten.. :cry:
VieF
Teamlid
Teamlid

Berichtdoor Eric » 26 Jun 2013 21:22

He bah, sterkte!
Gebruikers-avatar
Eric
Hero Member
Hero Member

Berichtdoor gerard » 27 Jun 2013 04:33

Balen.....

Sterkte!
Gebruikers-avatar
gerard
Administrator
Administrator

Berichtdoor Sssander » 27 Jun 2013 15:06

Dat is zeker triest.

Nutribird heb ik nooit gebruikt/geen ervaring mee als dwangvoer, wel gemalen kattenvoer en stukjes muis op aanraden van RA.

Hoe dan ook, sterkte...
Sssander
Hero Member
Hero Member

Berichtdoor VieF » 27 Jun 2013 17:42

Ik had nu inderdaad steeds met gemalen kattenvoer en water en een beetje vitaminepoeder een papje gemaakt en afgewisseld met uitgeknepen wasmotten. Onze katten krijgen Royal Canin kattenvoer en volgens de ingrediënten zit er geen extra zout aan toegevoegd, dus dat durfde ik wel aan.

Maar goed helaas.. Het heeft niet genoeg geholpen. Heb hem plechtig begraven onder de vlinderstruik :shifty:
VieF
Teamlid
Teamlid

Berichtdoor Blaze » 07 Jul 2013 08:19

Weet je zeker dat het diertje wormen had Vief?

Cryptosporidiosis komt ook voor bij Luipaardgekko's..?
Gebruikers-avatar
Blaze
Hero Member
Hero Member

Berichtdoor VieF » 07 Jul 2013 16:18

Daar dacht ik zelf ook aan aangezien ik het gewichtsverlies nogal dramatisch snel vond gaan, maar de dierenarts was er heilig van overtuigd dat het wormen waren. Weet niet waar ze dat op heeft gebaseerd want ze heeft geen ontlasting gecontroleerd omdat ze er niks uit kreeg. Ik heb het later zelf bekeken op m'n werk (maar toen zat 'ie al aan de wormenkuur) en ik zag eigenlijk niks. Geen wormen, geen eieren. :think:
Cryptosporidioses hebben ze nog geen kuurtjes voor volgens mij?
VieF
Teamlid
Teamlid

Berichtdoor Blaze » 08 Jul 2013 10:41

Naar mijn weten geen geneesmiddel voor inderdaad.Volgens mij is het verder wel erg besmettelijk voor mens(nog geen kleine Viefjes in huis?) en vooral dier.
Dus ga flink aan het boenen voordat je je bak in hergebruik neemt.
Het word verspreid door uitwerpselen en kan ik de kleinste kitnaadjes blijven zitten..maarja tegen woe vertel ik dit eigenlijk..jij bent de grootste poep expert die ik ken... ;)
Gebruikers-avatar
Blaze
Hero Member
Hero Member

Berichtdoor VieF » 08 Jul 2013 18:22

Kleine Viefjes in huis? Vind je 1 Vief niet al zwaar genoeg? :P
M'n terra ga ik helemaal schoonboenen, maar ik ga hem niet hergebruiken.
Als ik een nieuwe gekko neem, alsssss, dan wordt het een Rhacodactylus chahoua en die kan niet in deze bak.

Damn right dat ik de poep-expert ben! Proud of it too 8-)
VieF
Teamlid
Teamlid

Berichtdoor Blaze » 08 Jul 2013 18:52

Hahaha Vief is nog altijd even gek.. :handgestures-thumbupr :D ight: ::) :icon-smile:
Gebruikers-avatar
Blaze
Hero Member
Hero Member

Berichtdoor Blaze » 08 Jul 2013 20:12

Hmmm..volgens mij had ik maar één smiley ingedrukt..
Gebruikers-avatar
Blaze
Hero Member
Hero Member

Berichtdoor VieF » 08 Jul 2013 20:37

Ben dan wel een paar jaar weggeweest, maar ik ben nog steeds dezelfde hoor :D beetje leven in de brouwerij hier!
VieF
Teamlid
Teamlid

Berichtdoor Blaze » 08 Jul 2013 21:55

Zie het nog niet echt gebeuren Vief..niet dat ik het de mensen hier niet gun,maar soms lukkennbepaalde dingen niet meer.Times change..

Denk dat de tijd van Fora (en binnenkort de tijd van het reptielen houden) een beetje voorbij is.Ik ben eigenlijk ook alleen nog maar op DGL te vinden. Maar ook daar is de grootste drukte voorbij..

Best jammer, hele leuke dingen gezien en gedaan op en via dit forum.En sowieso een helebpel geleerd.
Soms zelfs wel goede dingen.. 8)
Gebruikers-avatar
Blaze
Hero Member
Hero Member

Berichtdoor VieF » 09 Jul 2013 05:57

Ja denk je? Had pas geleden even op reptielenforum.nl gekeken voor de grap, maar daar is het echt wel druk. En daar krijg je dezelfde dag nog antwoord op je vraag/verhaal. Hier is het flink leeggelopen in de tijd dat ik er niet was, duurt daardoor soms wel 4 dagen voordat je eens een reactie krijgt, dusja.. Ik begrijp wel dat mensen met hun dringende vragen dan ergens anders heen gaan.
Er zijn natuurlijk toentertijd discussies geweest over die shoutbox, niet serieus genoeg blabla. Maar ze kunnen zeggen wat ze willen, het werkte wel. Het forum werd gebruikt waarvoor het bedoeld was en daarnaast kon je een lekker potje ouwehoeren. Dat was gezellig en het hield de mensen hier. Nu straalt het weinig sfeer meer uit... Jammer, want ik had het hier altijd echt naar m'n zin en ben toen ook met pijn in m'n hart weggegaan. 3 jaar lang ouwehoeren met m'n Jannepon gemist! :cry:
VieF
Teamlid
Teamlid

Berichtdoor gerard » 09 Jul 2013 15:42

Tja,

dit forum vaart nu onder de vlag van Lacerta (anders was het helemaal weggeweest) en daar hangen dus wel een aantal consequenties aan vast. Of we het nu leuk vinden of niet.

Gerard
Gebruikers-avatar
gerard
Administrator
Administrator

Berichtdoor Blaze » 09 Jul 2013 16:06

Denk dat Lacerta er goed aan zou doen om wat meer in de kijker te springen als ik heel eerlijk ben. Misschien makkelijk praten nu (Ben kort geleden uit het DGL bestuur gestapt) maar Lacerta wil graag extra aandacht en leden om een sterk front te vormen tegen de komende positief lijsten. Met een drukbezocht algemeen forum (Dat is natuurlijk niet de bedoeling bij het Gifslangen forum) is de mogelijkheid tot nieuwe leden en extra aandacht natuurlijk veel groter.

Ik heb bijvoorbeeld ook nog geen oproep gezien vanuit Lacerta om de petitie te tekenen tegen de positieflijsten. Een mailing versturen zou al een boel helpen denk ik?
Of heb ik die gemist?

Begrijp me niet verkeerd, ik weet dat er achter de schermen genoeg gebeurd, maar daar ziet het grote publiek weinig van.

@Vief:
:dance:

Ik heb daar ook wel eens om het hoekje gekeken (bij het reptielenforum) dat is inderdaad een stuk drukker. Komt natuurlijk mede door de mooie google hit op de naam, daar komt bij dat ze ons oude naam (het-reptielenforum) toendertijd ook overgenomen hebben. Denk dat er dus een boel zijn blijven hangen in het begin.
En het is daar ongetwijfeld gezelliger doordat er een boel volk is.
Maar als ik nou heel eerlijk ben is het niveau daar over het algemeen wel bedroevend laag.. Nu vind ik ouwehoeren leuker dan wie dan ook (Nouja jij bent misschien nog wel een beetje erger.. :lol: ) maar af en toe een antwoord waar ik wat aan heb is ook wel fijn..

Ik krijg op mijn eerste bericht daar amper response:

http://www.reptielenforum.nl/viewtopic.php?f=10&t=21&p=150878#p150878

Waardeloos toch? :D

(Was een grapje overigens!!! Niet schrikken mensen.. :lol: )
Gebruikers-avatar
Blaze
Hero Member
Hero Member

Berichtdoor VieF » 09 Jul 2013 17:19

Weet ik ook wel Gerard, en ik snap het ook. Ik vind het alleen jammer om te zien. En ik ben dan weer zo iemand die zich afvraagt: valt daar nou helemaal niks aan te doen? Ik realiseer me ook wel dat het makkelijker klinkt dan dat het werkelijk is.

@Jan
Ik denk dat het niveau door 2 dingen achteruit gaat. Ten eerste gaat het gemiddelde IQ van de mens tegenwoordig steeds meer achteruit. Zelf nadenken is er niet meer bij, we hebben immers allemaal apparatuur wat voor jou denkt. Gezond verstand wordt dus schaars. Dat merk ik ook bij onze stagiaires op het werk. Daarnaast zijn er naar mijn mening steeds meer jongeren die reptielen aanschaffen zonder zich in te lezen. Als ik sommige berichten zie op fora dan word ik daar heel droevig van. Complete nevelsystemen bij woestijndieren, lekker met de kameleon op de bank GTST kijken, "hij kwispelt altijd zo blij en krabt tegen de ruitjes aan als ik thuiskom" enz enz. Totaal onwetend over het diertje wat ze hebben aangeschaft en vooral geen kosten willen maken aan een dierenarts als het beestje ziek is.
VieF
Teamlid
Teamlid

Terug naar Medisch