Medisch

Maak me beetje zorgen

Stel hier vragen met betrekking tot ziekte en gezondheid van de dieren. N.B.: Raadpleeg bij duidelijke ziekteverschijnselen altijd een dierenarts die verstand heeft van reptielen en amfibieën!

Maak me beetje zorgen

Berichtdoor Nanske » 24 Jun 2013 17:07

hoi ik heb een chinese Driekiel schildpad, since vandaag zwem die de heletijd onderwater rond en een keer probeer die de graven maar heb stenen erin, en staat die stil en kijk in het rond dan komt die op een rots wat adem te halen, en heeft nog niet onder de lamp gelegen

weten jullie wat dit kan zijn, of moet ik me geen zorgen maken :(
Nanske
Newbie
Newbie

Re: Maak me beetje zorgen

Berichtdoor VieF » 24 Jun 2013 18:51

Hoi Nanske,

Ik zou mij geen zorgen maken als ik jou was. Het is een aquatisch dier, dus dat hij veel in het water zit, is niet zo raar ;-) Hij zal zo af en toe onder de lamp gaan liggen, maar je zult hem dit geen halve dagen zien doen waarschijnlijk. Zolang je niet teveel bewegend water in je bak hebt en de temperatuur van het water overdag rond de 25 graden ligt, is er niks aan de hand. Succes!

Vief
VieF
Teamlid
Teamlid

Berichtdoor Nanske » 25 Jun 2013 16:35

VieF schreef:Hoi Nanske,

Ik zou mij geen zorgen maken als ik jou was. Het is een aquatisch dier, dus dat hij veel in het water zit, is niet zo raar ;-) Hij zal zo af en toe onder de lamp gaan liggen, maar je zult hem dit geen halve dagen zien doen waarschijnlijk. Zolang je niet teveel bewegend water in je bak hebt en de temperatuur van het water overdag rond de 25 graden ligt, is er niks aan de hand. Succes!

Vief

in het begin deed hij dat wel veel, ik heb namelijk de bak had ik bij de raam kant en nu bij de deur kant since ik dat verander heb gaat hij er niet meer op :( ook een dieren winkel zegt dat het verandering kan zijn omdat hij daarom zoveel in het water is en niet meer onder de lamp
Nanske
Newbie
Newbie

Berichtdoor VieF » 25 Jun 2013 17:50

Even een vragenvuur:
Staat de deur vaak open? Tocht het?
Wat is je watertemperatuur? Hoe warm is het onder de spot?
Hoe groot is de bak en hoe hoog staat het water?
Kan hij makkelijk uit het water klimmen?
Blijft hij wel normaal eten?
VieF
Teamlid
Teamlid

Berichtdoor Nanske » 25 Jun 2013 18:16

VieF schreef:Even een vragenvuur:
Staat de deur vaak open? Tocht het?
Wat is je watertemperatuur? Hoe warm is het onder de spot?
Hoe groot is de bak en hoe hoog staat het water?
Kan hij makkelijk uit het water klimmen?
Blijft hij wel normaal eten?

1.soms is de deur open maar ik probeer het zo vaak mogelijk dicht te laten, doen ik niets veranderd had stond mijn raam open en hij lag ook gewoon onder de lamp. het tocht niet echt
2.mijn water temperatuur is 22 graden, mijn lamp is 40 Watt maar kan ook zijn dat ik de lamp nu de ver heb op gehangen,
3.mijn bak is 27 ½ Breed en de lengte is 52 ¼
4.ik heb een rots geplaats daar kan hij gemakkelijk op en stenen bij die groen eiland gelegt, hij moet wel kracht geven om omhoog te zwemmen voor voedsel
5. ja gelukkig wel :)
Nanske
Newbie
Newbie

Terug naar Medisch