Medisch

wateragaam sinds 2 dagen verschuilt en lijkt niet te eten

Stel hier vragen met betrekking tot ziekte en gezondheid van de dieren. N.B.: Raadpleeg bij duidelijke ziekteverschijnselen altijd een dierenarts die verstand heeft van reptielen en amfibieën!

wateragaam sinds 2 dagen verschuilt en lijkt niet te eten

Berichtdoor xxtraminimal » 13 Jul 2013 03:48

hallo, ik heb een wateragaampje gekocht, maar maak me wat zorgen. ik heb hem nog niet zien eten.
Hij verschuilt zich en lijkt futloos.

Ik heb geen uvb lamp in de bak de man van de winkel gaf me repti calcium en multi vitamine van expo terra.
volgens heb zou dan een uvb lamb overbodig zijn ik twijfel hier aan graag wat advies

dank u
xxtraminimal
Newbie
Newbie

Re: wateragaam sinds 2 dagen verschuilt en lijkt niet te eten

Berichtdoor Frans » 13 Jul 2013 07:41

Graag maten van het terrarium.
Ben wel benieuwd naar de naam van de verkoper.
Gebruikers-avatar
Frans
Sr. Member
Sr. Member

Berichtdoor xxtraminimal » 13 Jul 2013 08:46

Darenparadijs in olen, de bak is te klein voor en volwassen ma an goed 2 jaar mee zolang hij klei-n is
daarna ga ik voor een aquarium en terrarium gecombineerd
toch denk ik dat uvb lamp wel noodzakelijk is.
xxtraminimal
Newbie
Newbie

Berichtdoor jfk » 13 Jul 2013 10:52

Een uvblamp is zeker noodzakelijk,laat je over de soort lamp goed voorlichten.
Kijk bv eens rond op http://www.reptielenlampen.nl
Gebruikers-avatar
jfk
Hero Member
Hero Member

Berichtdoor VieF » 13 Jul 2013 20:13

Rare man die je dat heeft wijsgemaakt..
Ze hebben zeker UV-licht nodig, alleen de vitaminepreparaten zijn niet voldoende. UVB en vitamine D3 zijn nodig voor de opname van calcium. Als ze hier een tekort van krijgen dan kunnen ze rachitis krijgen (vergroeiing).
Heb je wel een warmtelamp in het terrarium?
VieF
Teamlid
Teamlid

Berichtdoor Frans » 14 Jul 2013 07:34

Ik weet niet wie er tegenwoordig adviseert in Olen, maar dit is al het tweede geval van totale onzinverkoop dat ik op fora lees. Graag even jullieverkopers/producten upgraden!
Gebruikers-avatar
Frans
Sr. Member
Sr. Member

Berichtdoor Kirsten Gaasbeek » 18 Jul 2013 11:11

En een bak waar een volwassen man tot 2 jaar in kan zitten zou mi niet nu al te klein moeten zijn. Weet je hoe groot een een mannetje van 2 jaar kan zijn??? Ik kan wel even een foto opzoeken ter indicatie...

Misschien toch even wat meer info geven? Precieze formaat terrarium, temperaturen in je bak, luchtvochtigheid, hoe lang heb je het dier al?

Edit: geloof dat onze man hier 2-2,5 jaar was
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Kirsten Gaasbeek
Hero Member
Hero Member

Berichtdoor Reptile_Addict » 22 Jul 2013 20:15

ik mis nog even de vraag hoe lang geleden het diertje gekocht is.
indien het zeer recent is kan rust ook nog wel helpen...
Als ik opeens uit mijn slaapkamer gevist wordt en ergens in een vreemde en mogelijk enge omgeving zou worden gedropt zou ik me ook verschuilen en doen. alsof ik er niet ben.

Desalniettemin, wel in de gaten houden. En zoals Kirsten al aangaf kunnen wateragamen snel groter worden! Grote bak is echt een must, incl UVB
Gebruikers-avatar
Reptile_Addict
Hero Member
Hero Member

Berichtdoor Renske » 25 Jul 2013 06:02

Godverdomme is die #### weer bezig! Ik heb daar een paar maanden geleden 2 volwassen teju weg gehaald. Hij had ze verkloot in 3 maanden! Een mega zeldzame chacoan teju en een schat van een rode teju. De chacoan had gebroken ribben en had continu epileptische aanvallen door suiker tekort. Binnen 2 weken was dit prachtige dier dood. Ik was te laat... De rode man had een verbrijzelde kaak. We hebben meerdere tanden moeten trekken en stukken bot uit de kaak moeten verwijderen. Ook had dit dier bot distrofie waardoor de kop niet goed gegroeid was. In 1 maand was hij 5 keer verveld. Zijn vervellingen maakte zijn hele huid kapot. Na antibiotica, verwijderen van de stukken bot en een stuk of 10 vervellingen is hij wel volledig hersteld. Ik heb 600 voor de dieren betaald waar ik 125 van terug heb kunnen krijgen en had 400 euro aan dierenartskosten... Zijn hele winkel zat vol ellende. Gast had geen idee waar hij mee bezig was en gelooft heilig in zijn prehistorische gedachte van geen uvb!!! Die man is een dierenbeul!
En dit schijnt standaard verhaal te zijn bij hem. Alles wat hij verkoopt gaat vrijwel altijd dood...
Frans van reptielenlampen.nl verkoop goede lampen. Ik zou er daar een bestellen. Verder hoop ik dat je beseft dat je niet een heel makkelijk soort hebt gekocht. Deze dieren hebben vrij veel ruimte nodig. Minimaal 200x100x200cm.
groetjes Renske
Gebruikers-avatar
Renske
Hero Member
Hero Member

Terug naar Medisch