Medisch

oogje dicht

Stel hier vragen met betrekking tot ziekte en gezondheid van de dieren. N.B.: Raadpleeg bij duidelijke ziekteverschijnselen altijd een dierenarts die verstand heeft van reptielen en amfibieën!

oogje dicht

Berichtdoor ann_rappe » 04 Okt 2013 22:29

Hoi,

Aangezien ik nogal snel ongerust ben over mijn luipaardgekko's omdat ik nog redelijk nieuw ben in het houden en verzorgen van reptielen zat ik met een vraag.
1 van mijn twee meisjes doet de laatste tijd veel haar linkeroogje dicht. Is dat een slecht teken ofzo? Heb al ergens gelezen dat dit soms door een slechte vervelling ofzo zou kunnen komen?

Thanks
Ann
ann_rappe
Newbie
Newbie

Re: oogje dicht

Berichtdoor yolanda72 » 05 Okt 2013 17:59

hoeft niet hoor.
die van mij zit ook soms met een oogje dicht,volgens mij gewoon te lui om twee ogen open te houden.
zolang er geen velletjes of vuil op of bij zit ,niets aan de hand.
is dit wel het geval kan je proberen het schoon te maken met een wattenstaafje nat gemaakt met lauw water.wel uit het oogje wrijven en niet erin,lijkt mij logisch.

met dat snel zorgen maken heb ik ook wel ervaring hoor,ben ook zo`n tiepje.
maar dat is alleen maar een goed teken,je geeft echt om je beestje.
maak je niet al te veel zorgen ,geniet en kijk naar je beestje en je leert al snel hoe en wat jou beestje doet en reageert.
yolanda72
Newbie
Newbie

Berichtdoor ann_rappe » 06 Okt 2013 07:35

Thanks. Ja op dat vlak ben ik een watje. Mag er niet aan denken dat ze ziek worden.
Hoe oud waren je gekko's eigenlijk toen ze stierven?
Heb je geen kriebels meer om er terug twee in huis te halen?
ann_rappe
Newbie
Newbie

Berichtdoor yolanda72 » 06 Okt 2013 08:46

hihi.
ik ben niet vief.

die van mij leven nog en zijn pas 1 jaar en 2 jaar oud.
yolanda72
Newbie
Newbie

Berichtdoor VieF » 06 Okt 2013 17:57

Ik ben Vief :D

Ja, de kriebels zijn er wel. Maar ik had deze gekko's op mijn slaapkamer aangezien ik bij mijn ouders woonde. Toen ik een paar jaar terug ging samenwonen (toen was er nog 1 over), kwam hij op de logeerkamer te staan, aangezien er al een aquarium in de woonkamer staat en ook nog kattenspullen. Als ik nieuwe zou aanschaffen, dan is dat op voorwaarde dat het terrarium in de woonkamer komt te staan, zodat je er het meest van kunt genieten. En die ruimte heb ik helaas niet. Bewuste keuze dus.

Mijn vrouwtjes gekko is 6 geworden en mijn mannetjes gekko was 8 toen hij dit jaar overleed. :(
VieF
Teamlid
Teamlid

Berichtdoor ann_rappe » 07 Okt 2013 12:19

Sorry voor de verwarring mensen ;-)

Mijn terrarium staat ook op mijn slaapkamer (woon voorlopig terug even bij mijn ouders tot de lente van volgend jaar). Als ik alleen ga wonen dan komt het terra ook in de woonkamer te staan! is inderdaad vele mooier. Maar mijn ouders hebben 2 katten en ik heb er ook nog eentje (die blijft wel hier als ik ga verhuizen). Dus daarom dat mijn luipaardgekko's nu bij mij slapen! Heel rustgevend moet ik zeggen! Nog nooit heb ik zo goed geslapen :-)
Mijn kat (is een oud kneutje van 13 jaar die helaas niet lang meer te leven heeft omdat hij nierziekte heeft en liever lui dan moe is ) komt af en toe wel is mee kijken naar de luipaardgekko's, maar enkel als ik erbij ben. Hij ligt dan altijd voor het terra op de mat te slapen (precies een body guard). Grappig om te zien.
ann_rappe
Newbie
Newbie

Terug naar Medisch