Medisch

Literatuurstudie en resultaten enquête IBD bij slangen.

Stel hier vragen met betrekking tot ziekte en gezondheid van de dieren. N.B.: Raadpleeg bij duidelijke ziekteverschijnselen altijd een dierenarts die verstand heeft van reptielen en amfibieën!

Literatuurstudie en resultaten enquête IBD bij slangen.

Berichtdoor Anke » 01 Feb 2014 20:18

Hallo allemaal!!

Ik heb lang niet meer van me laten horen, maar ik heb het enorm druk de laatste tijd...

Nu werd het echter wel hoog tijd dat ik dit topic ging plaatsen..
Vorig jaar ben ik met onderscheiding afgestudeerd dankzij mijn eindwerk over IBD bij slangen. Ik heb nagenoeg alle literatuur over IBD die toen beschikbaar was gelezen en op basis daarvan een literatuurstudie gemaakt die nu hopelijk duidelijk is voor iedereen die het leest.

Tijdens het maken van mijn literatuurstudie en gedurende mijn stage op de Faculteit Diergeneeskunde te Gent (kliniek vogels en bijzondere dieren) heb ik zelf ook heel veel bijgeleerd over deze aandoening!! Via een enquête wilde ik onderzoeken hoe goed (een deel van) mijn mede hobbyisten op de hoogte zijn/waren over IBD. Ik heb alle resultaten bekeken en vergeleken met de literatuur en een "eigen" ontwikkelde visie. Ik wil jullie in eerste instantie dan ook nog eens allemaal bedanken voor het invullen van mijn enquête!!!

Ik zou zeggen, neem even de tijd om het te lezen (het zijn in totaal bijna 60blzn) en hopelijk geraken jullie er allemaal wat wijzer uit ;-)

http://www.scribd.com/doc/203906571/Ken ... ij-Slangen
Anke
Newbie
Newbie

Terug naar Medisch