Even Voorstellen

Even voorstellen + hulp gevraagd

Nieuwe leden kunnen zich hier even voorstellen, mag wel hoeft niet.

Even voorstellen + hulp gevraagd

Berichtdoor erbu72 » 27 Aug 2013 13:05

Hallo iedereen,

Mijn naam is Erwin, 41jaar en woonachtig in het mooie Belgische Limburg.
Wij zijn in het bezit van 2 prachtige Sulcata (Sporenschildpad), Max en Moritz genaamd. Ze zijn geboren in januari 2010. Ze zijn perfect gezond en genieten nu, op het moment dat ik dit bericht schrijf, van een lekker nazomer zonnetje in onze tuin.

Ik zit echter met een vraag. Ik wil de schildpadden een nieuw winterverblijf geven. Nu zitten ze nog in een terrarium, maar deze wordt stilletjes aan te klein. Ik wil in de garage een ruimte voorzien, maar weet niet goed welk soort verwarmingslampen ik kan of mag gebruiken. Mag ik enkel donkerstralers gebruiken (zoja, hoeveel watt?) of moet ik ook nog andere warmtelampen gebruiken? In de garage is een raam voor lichtinval zorgt, maar daarbuiten zal ik ook nog een UV-lamp gebruiken?

Tips zijn altijd welkom!

Groetjes,
Erwin

PS:Ik ben nog maar net geregistreerd en heb nog niet de tijd gehad om het forum te onderzoeken. Misschien staan hier wel al antwoorden op mijn vragen, maar mochten jullie zich geroepen voelen om mij te helpen/antwoorden, ben ik jullie daar dankbaar voor.
erbu72
Newbie
Newbie

Re: Even voorstellen + hulp gevraagd

Berichtdoor gerard » 27 Aug 2013 16:16

Welkom op het lacerta forum.

Aangezien ik van schildpadden geen kaas heb gegeten kan ik je daar niet mee helpen. (zag dat GerritH dat al gedaan had in je andere topic)

Gerard
Gebruikers-avatar
gerard
Administrator
Administrator

Re: Even voorstellen + hulp gevraagd

Berichtdoor VieF » 29 Aug 2013 18:52

Welkom Erwin! :D
VieF
Teamlid
Teamlid

Terug naar Even Voorstellen