Even Voorstellen

Nieuwtje

Nieuwe leden kunnen zich hier even voorstellen, mag wel hoeft niet.

Nieuwtje

Berichtdoor ann_rappe » 04 Okt 2013 20:40

Hoi iedereen,

Ik ben Ann, 30j en afkomstig uit België. Ik ben sinds een kleine 4tal maandjes de 'eigenares' van twee knappe luipaardgekko's (dames). Ik ben er helemaal in de ban van. Ze zijn echt super schattig, mooi en lief.
Maii en Lee zijn nu 7tal maandjes oud.
Ik probeerde net een foto te uploaden maar blijkbaar zijn al mijn bestanden te groot :(

Via deze site hoop ik in contact te komen met mensen die eveneens luipaardgekko's hebben. Aangezien ik nog redelijk nieuw ben in het verzorgen van deze diertjes kan ik nog veel leren.

Groetjes
Ann
ann_rappe
Newbie
Newbie

Re: Nieuwtje

Berichtdoor VieF » 04 Okt 2013 20:52

Hoi Ann, welkom op het forum! :D

Wat zijn ze leuk hè? Ik heb ze ook gehad.
Als je vragen hebt, stel ze gerust!
VieF
Teamlid
Teamlid

Berichtdoor ann_rappe » 04 Okt 2013 22:01

Inderdaad. Ben er helemaal in de ban van. Ik woon voorlopig even terug thuis dus het terrarium staat op mijn slaapkamer. En ik moet zeggen: sinds de meisjes er zijn slaap ik snachts vele rustiger. Ookal zijn het nachtdieren, het geeft iets rustgevend. Af en toe wel is wat krekels die geluid maken maar ik ben dat gewoon van het kamperen op reis :-)

Hoe komt het dat je er geen meer hebt?

Ik heb nog een leegstaand terra staan. Had eerst eentje van 60 op 40/40 gekocht maar toen mijn tweede luipaardgekko erbij kwam vond ik dat net iets te klein. En heb ik een groter terra gekocht: 80 op 60/60. Het is nog een beetje kaal. Zou op termijn graag een achterwand willen maken of kopen.
Jij suggesties waar je er mooie kan kopen? want ben niet echt handig :-)
groetjes
ann_rappe
Newbie
Newbie

Berichtdoor VieF » 05 Okt 2013 10:24

Ohhh maar een achterland zelf maken is helemaal niet zo moeilijk!
Je hebt nodig: piepschuim, lijm, tegellijm en eventueel hittebestendige verf als je een ander kleurtje wil dan grijs.
Veel goedkoper dan er 1 kopen en je kunt hem helemaal maken zoals je zelf wilt. Super leuk om te doen!
Staan genoeg topics hierover op het forum.

Mijn vrouwtjesgekko is 2 jaar terug overleden, onverklaarbaar. Er is niks uitgekomen helaas.
Ene dag ging het nog prima, volgende dag lag ze dood in het terrarium. Ze was niet ziek, droeg geen eieren..
De andere gekko is afgelopen juni overleden, die was wel heel ziek. Hij had cryptosporidium, verloor heel veel gewicht in zeer korte tijd en ik kreeg hem helaas niet meer aangesterkt.
VieF
Teamlid
Teamlid

Berichtdoor yolanda72 » 05 Okt 2013 17:51

hoihoi.
welkom hier.

een achterwand kan je ook heel makkelijk maken met excavator clay.
is een soort grof zand wat je aanmaakt met water, dan wordt het een soort bagger en kan je dat op de achterkant van je bak smeren,zodra dit droog wordt,wordt het keihard.
ik heb dat ook gedaan en ben er erg tevreden over.
mijn luipaardgekko`s klimmen ook gewoon tegen deze grove achterwand omhoog(dankzij de kleine nageltjes lukt dat gewoon).
succes met je bak en met je beestjes.
:handgestures-thumbup:
yolanda72
Newbie
Newbie

Terug naar Even Voorstellen