Even Voorstellen

Hoi

Nieuwe leden kunnen zich hier even voorstellen, mag wel hoeft niet.

Hoi

Berichtdoor Gortello » 12 Nov 2013 22:00

Hoi.
Even voorstellen, ik ben Domenique(18) uit Winterswijk op internet te vinden als Gortello.

Ik zat al een aantal dagen lekker te lezen op het forum en heb ondertussen al heel wat geleerd over terraria :bow-yellow: , dus ja ik ben helemaal nieuw op dit gebied. Echter is mijn interesse zeer groot en ben ik vooral momenteel geïnteresseerd in terrarium bouw. Ik heb verder wel ervaring met formicarium bouw en houd ook al een aantal jaren mieren, wat ik nog steeds met veel plezier doe. Ook heb ik hier enkele video's van op Youtube staan, helaas niet hele recente i.v.m. een tekort aan tijd op de daguren waardoor ik geen mooie video's kan maken.

Zoals ik al zei ben ik momenteel vooral gericht op terrarium bouw, helaas vind ik de verlichting :?: nog steeds een lastig iets. De rest vind ik allemaal heel duidelijk op het forum staan. Mijn voorkeur reptielen zijn momenteel: Skinken, Baardagaam, schildhagedis of heel wat anders zoals een anolis. Deze soorten ken ik voornamelijk door school, omdat ik momenteel op het MBO Nijmegen Helicon zit en hier hebben we deze dieren.

Maar ik sta nog erg open naar andere soorten, ik ben hier nog een beetje in op zoek. Maar aangezien ik een terrarium van minimaal 140x50/60x50/60 wil maken denk ik dat ik bij deze soorten ook redelijk goed zit :pray: .

Dus als iemand nog een leuk forum weet waar ik veel kan lezen over verschillende soorten? Verder vind ik het jammer dat een grote hoeveelheid geüploade foto's het niet doet. En misschien heb ik er overheen heb gekeken, maar een goede lampen link zou ik ook wel leuk vinden :oops: .

Groetjes.
Gebruikers-avatar
Gortello
Newbie
Newbie

Re: Hoi

Berichtdoor VieF » 15 Nov 2013 20:09

Hoi Domenique, welkom op het forum!

Voor vragen over verlichting kun je misschien het beste een berichtje sturen naar Frans (zo heet hij ook op het forum), die heeft daar veel verstand van. Verder kan ik je niet echt wegwijs maken wat betreft soorten, over smaak valt immers niet te twisten ;-) Daarnaast zijn sommige soorten héél mooi en interessant om naar te kijken, maar erg lastig in de verzorging. Niet elke reptiel is geschikt om mee te beginnen. Gelukkig zijn er talloze mogelijkheden, je vindt vast iets wat je aandacht trekt, dan is de volgende stap: inlezen, inlezen, inlezen, vragen stellen :D Succes!

Groetjes Vief
VieF
Teamlid
Teamlid

Berichtdoor Renske » 15 Nov 2013 20:48

Hey welkom!
Inderdaad voor lampen moet je bij frans zijn. Www.reptielenlampen.nl
Mijn tip en wat ik ook veel deed vroeger is naar beursen en dierentuinen gaan. Foto's maken van dieren en naambordjes die jij mooi vindt. Dan thuis lekker al die soorten gaan opzoeken op internet en in verdiepen. Zo weet je wat er is en maak je geen verkeerde keuzen in soorten. Je weet dan wat er allemaal is. Want reptielen kunnen erg oud worden. Het is daarom belangrijk dat je de juiste keuzen maakt.
Het formaat terrarium is niet gigantisch die jij wilt, maar er is wel net aan voor redelijk veel soorten. Dus je hebt wel redelijk wat keuze. Lees je vooral goed in. Ik zeg altijd kies eerst de soort die je wilt en maak daar je bak maten en inrichtingen naar.
groetjes Renske
Gebruikers-avatar
Renske
Hero Member
Hero Member

Berichtdoor gerard » 15 Nov 2013 22:33

Welkom!!

Ik sluit me helemaal aan bi mijn voorgangers.

De reden dat zoveel foto's het niet doen heeft te maken met een verhuizing van het forum in het verleden en uiteraard ook omdat de foto's niet meer op bijvoorbeeld photobucket staan vanwaar mensen hun foto's hebben geplaatst.

Gerard
Gebruikers-avatar
gerard
Administrator
Administrator

Terug naar Even Voorstellen