Het Smoelenboek

Even voorstellen

Plaats hier desgewenst een foto van jezelf.

Even voorstellen

Berichtdoor RMG68 » 25 Aug 2011 17:50

Hallo, allemaal ik ben Ronny Giesen 42 jaar en woon samen met m`n vriendin, 1 dochters en een bordercollie(Sammy) in Zevenaar(Gld.)
Ben werkzaam als projectleider in de schoonmaak.
Mijn hobby’s zijn: alles wat digitaal is/film kijken/dieren alg./auto`s/en nog veel meer

Ik ben na veel speurwerk hier terecht gekomen,
Ik ben namelijk op zoek naar veel informatie over slangen en toebehoren en dan vooral de RATTESLANG (Pantherophis obsoletus) ik wil in de nabije toekomst zelf ook een Ratteslang vandaar dat ik hier heb aangemeld ik ben nog maar een leek dus alle hulp is welkom.
Ik zou via deze weg graag in contact komen met mensen die ook slangen hebben/houden om zo veel mogelijk te leren over deze dieren je kunt nooit te veel leren/weten over deze dieren.
Als iemand me helpen kan/wil BVD groet Ronny.
Gebruikers-avatar
RMG68
Newbie
Newbie

Re: Even voorstellen

Berichtdoor gerard » 25 Aug 2011 18:20

Welkom Ronny,

het is niet zo'n heel druk forum, maar wel een forum met veel kennis en informatie.
Als je vragen heb gewoon stellen. Domme vragen bestaan niet.

Gerard
Gebruikers-avatar
gerard
Administrator
Administrator

Berichtdoor Kuno Mooren » 25 Aug 2011 21:22

Ronny, welkom!
1 bron van informatie, dus je zult hier vast antwoord krijgen op al je vragen :handgestures-thumbup:
eventueel is via de zoekfunctie een encyclopedie aan info te vinden, voor andere en algemene vragen kun je uiteraard altijd de leden raadplegen, heb nog maar zelden gezien dat vragen niet beantwoord werden :icon-smile:

veel post, lees en leer plezier hier! :greetings-wavegreen:
Kuno Mooren
Hero Member
Hero Member

Berichtdoor Gijs » 25 Aug 2011 22:43

Welkom ! !

Leuk, Obsoleta's. Die zien we niet vaak genoeg. :handgestures-thumbupright:
Gebruikers-avatar
Gijs
Hero Member
Hero Member

Berichtdoor Doris » 26 Aug 2011 08:08

Welkom Ronnie!
Gebruikers-avatar
Doris
Hero Member
Hero Member

Berichtdoor RMG68 » 27 Aug 2011 02:02

Hoi allemaal.

Daar was ik weer ben net terug en ja heb m`n eerste bak gekocht 100x50x50 kompleet glas met 2 lucht roosters en 2 licht punten 2 schuifdeuren.het begin is gemaakt heb er ook een mooie stam/tak bij en achter/zijwanden van kurk nu kan ik dus gaan bouwen iemand nog ideeen over welke lampen er in moeten. het word een bak voor 1 of 2 RATTENSLANGEN.
ik weet alleen nog niet of er 2 bij elkaar kunnen van de zelfde sex ik zit niet op een nest te wachten.
Heb er ook een warm kabel bij gekregen maar weet niet echt wat ik er mee moet en is dat wel.
goed ff nachtje slapen en morgen gaan we verder met de bak heb er zin in
groet Ronny ( de leek )

PS: Zijn er ook liefhebbers in de buurt van Arhem ik kom zelf uit Zevenaar.
Zou het leuk vinden om eens te kijken hoe een echte slangen liefhebber het doet ik heb zelf ook nog nooit een slang vast gepakt dus dat word ook nog een ervaring. 8)
Gebruikers-avatar
RMG68
Newbie
Newbie

Berichtdoor TZB » 28 Aug 2011 09:11

Welkom hier...je bent je goed aan het voorbereiden zo te zien :handgestures-thumbup:
Ik gebruik als verwarming keramische lampen in combinatie met spaarlamp voor verlichting en thermostaat met dag/nacht regeling....er zijn echter heel wat andere manieren mogelijk...zorg er wel voor dat lampen altijd goed beschermd zijn zodat de dieren er niet aankunnen.
Buiten het feit dat slangen solitair zijn en geen terragenoot hoeven, zou ik - zeker als beginner - momenteel beginnen met 1 slang....dan kan je daar het gedrag van leren kennen, opvolgen wanneer er ontlast, verveld wordt en zo...als je er meteen 2 samenplaatst zijn zulke zaken moeilijker te volgen.

Veel succes ermee, en foto's plaatsen van de vordering he :handgestures-thumbup:

PS: ik heb ook pas een slang vastgehad bij het uitzoeken van mijn eerste in de winkel...wen je snel genoeg aan ;-)
Gebruikers-avatar
TZB
Hero Member
Hero Member

Berichtdoor Eric Wouwenberg » 01 Sep 2011 16:12

gerard schreef:Welkom Ronny,

het is niet zo'n heel druk forum, maar wel een forum met veel kennis en informatie.
Als je vragen heb gewoon stellen. Domme vragen bestaan niet.

Gerard

Ik had het niet beter kunnen verzinnen.
Gebruikers-avatar
Eric Wouwenberg
Hero Member
Hero Member

Terug naar Het Smoelenboek