Foto's

Foto's Van Wat Dieren Hier.

We willen namens vele leden verzoeken duidelijk in het onderwerp weer te geven om welke dieren het gaat. B.v.d.

Berichtdoor billybe » 28 Nov 2009 00:07

Foto van mijn nieuwe aanwinsten. 1.1.0 Eunectes notaeus - Gele anaconda's.1 foto omdat ik ze pas sinds vandaag heb, wanneer ze gewend zijn plaats ik wel meer.1 van de 2 kleine leguaantjes, genaamd Isis.Nog een keer, wel in vervelling.3 rattenslangen nk08. Butter/Wildkleur/Missingblack.Nieuwe boaman NK07 180cm.Samen met de vrouw.Eerste eigen nakweekslangen, laatste twee van de 6 uitgekomen eieren.1.1.0 (gepopt)Albino tijgerpython vrouw NK09, inmiddels 85cm. Nieuwe grandis vrouw.Verblijf van de baardagamen (lekker ruim )
billybe

Berichtdoor billybe » 28 Nov 2009 00:14

Verblijf van de baardagamen (lekker ruim )(foto vergeten)
billybe

Berichtdoor wonderer » 28 Nov 2009 00:21

Zeer mooie collectie Hoe zijn de anaconda's qua karakter (voor zover je dat kan zeggen na een dag)?Heb je misschien ook foto's van de verblijven?Met vriendelijke groetenSeppe
Gebruikers-avatar
wonderer
Full Member
Full Member

Berichtdoor billybe » 28 Nov 2009 00:28

QUOTE(wonderer @ 28-11-2009 00:21:20)
Zeer mooie collectie Hoe zijn de anaconda's qua karakter (voor zover je dat kan zeggen na een dag)?Heb je misschien ook foto's van de verblijven?Met vriendelijke groetenSeppe
Ik heb de dieren van een bekende en voor zover ik weet zijn het rustige dierende man is wel wat snel en pakte hij zelf met een haak. Maar ik vond ze verder welrustig. Bij thuiskomst ook geen enkel probleem bij in het terrarium zetten. Dus hetviel mij opzich mee.Van de verblijven zal ik binnenkort foto's plaatsen, we zijn net verhuisd en ik heb grote verblijven gebouwd voor de boa's en ik had een extra erboven gebouwd waar nudus de gele anaconda's in zitten. Het terrarium van de gele anaconda's is 1.80 x 0.50 x 0.40. Met een grote waterbak.Dieren zijn zelf rond de 1.80m.
billybe

Berichtdoor Blaze » 28 Nov 2009 09:17

Ziet er netjes uit!!
Gebruikers-avatar
Blaze
Hero Member
Hero Member

Berichtdoor choppie » 28 Nov 2009 10:43

anaconda's hoeven niet te wennen, geld voor de meeste slangen.zijn een aantal dieren van ronald geloof ik? zo aan de anaconda's te zien tenminste.stress hebben de dieren bijna geen last van , behalve de hagedissen.leuke collectie aan het worden zo, zou bij de baardagamen wat meer klimmogelijkheden in plaatsen.paar grote steenenstapels, bak is groot zat en een platte steen onder de spot voor het opwarmen.hou met zo'n ruime bak wel je temp in de gaten, neem aan dat je hem niet op temperatuur krijgt met 2 60 watt spots.ik heb zelf bij de grotere bakken de persglaslampen, verkrijgbaar tot 120 watten vergeet niet je uv lamp.grtz Harald
choppie

Berichtdoor billybe » 28 Nov 2009 12:44

QUOTE(choppie @ 28-11-2009 10:43:29)
anaconda's hoeven niet te wennen, geld voor de meeste slangen.zijn een aantal dieren van ronald geloof ik? zo aan de anaconda's te zien tenminste.stress hebben de dieren bijna geen last van , behalve de hagedissen.leuke collectie aan het worden zo, zou bij de baardagamen wat meer klimmogelijkheden in plaatsen.paar grote steenenstapels, bak is groot zat en een platte steen onder de spot voor het opwarmen.hou met zo'n ruime bak wel je temp in de gaten, neem aan dat je hem niet op temperatuur krijgt met 2 60 watt spots.ik heb zelf bij de grotere bakken de persglaslampen, verkrijgbaar tot 120 watten vergeet niet je uv lamp.grtz Harald
Hoii,de anaconda's komen inderdaad van Ronald. De andere dieren niet.De kamer word in zijn geheel op temperatuur gehouden door een gaskachel. De bak van de baardagamen isaan de bovenkant afgesloten met geperforeerd hout (dus allemaal gaten van zo'n 1 cm.) In de bak zelf hangteen uv-b lamp en een 60 watt warmtespot. Ze krijgen dus de warmte van de gaskachel. En dit blijft de heledag op temperatuur. Op de kamer is het dus toch wel zo'n 25/27 graden. En onder de spot kunnen ze zich opwarmen.Ik heb nog een aantal stenen liggen, waar ik zeker nog iets mee wil gaan doen, maar daar ben ik nog niet aan toegekomen.Groet, Bart.
billybe

Berichtdoor billybe » 28 Nov 2009 12:53

Nog een foto, vandaag gemaakt, van de gele anaconda's.Ze passen beide met gemak in de waterbak.
billybe

Berichtdoor kingsnake » 29 Nov 2009 16:43

Leuke dieren heb je daar!
Gebruikers-avatar
kingsnake
Full Member
Full Member

Berichtdoor joogvanhedel » 30 Nov 2009 16:26

Blijven geweldige dieren die anaconda's, samen met deretics de mooiste slangen die er zijn. Vanavond naar een maat van me, die heeft er ook verschillende liggen. Onderandere ook de hypo gele, zal eens wat foto's nemen.
joogvanhedel

Berichtdoor billybe » 30 Nov 2009 16:31

QUOTE(joogvanhedel @ 30-11-2009 16:26:42)
Blijven geweldige dieren die anaconda's, samen met deretics de mooiste slangen die er zijn. Vanavond naar een maat van me, die heeft er ook verschillende liggen. Onderandere ook de hypo gele, zal eens wat foto's nemen.
Thnx voor je reactie, zijn inderdaad erg mooie slangen en ik blijf er de hele tijd maar naar kijken als ik dereptielenkamer binnenkom. Vooral hun kop vind ik erg mooi.Ik zou graag foto's zien van de anaconda's van je maat. Laat maar weten of je een nieuw topic opent of dat jeze in dit topic plaatst mag van mij ook.@kingsnake: Ook bedankt voor je reactie.
billybe

Berichtdoor eSoteRix » 30 Nov 2009 19:13

Mysterieuze krekel...
eSoteRix
Newbie
Newbie

Berichtdoor billybe » 30 Nov 2009 19:50

QUOTE(eSoteRix @ 30-11-2009 19:13:26)
Mysterieuze krekel...
Mysterieuze krekel?
billybe

Berichtdoor billybe » 01 Dec 2009 22:15

Vandaag nog wat foto's van de terrariums gemaakt.Linksboven: 0.1.0 Albino Tijgerpython "09 100x50x50Rechtsboven: 1.1.0 Zandvisjes (scincus scincus) 40x40x40Onder: 1.1.0 Phelsuma mad. grandis 40x40x60.0.2.0 Boa constrictors. NK09. 80x50x50.1.1.0 Pantherophis Obseletus Spiloides (volwas) 100x50x50 Morgen schoonmaken, ze hebben er een flinke bende van gemaakt na het eten van elk 2 kuikens ;).1.1.0 Iguana iguana (jong) 0.90x0.50x1.200.0.1 Kousebandslang. 60x0.30x0.400.1.2 Rattenslangen (wildkleur/butter/missingblack) 70x40x401.1.0 Pantherophis obseletus spiloides, eigen nakweek 09 van bovenstaand koppel.1.1.0 Boa constrictor imperator nk07 1.80x0.50x0.801.1.0 Gele anaconda's 1.80x0.50x0.40 Slechte foto, achter het witte zit ook nog een deel terra omdat ik geen bredere ruiten had, dus gelijk een mooie schuilplaats.
billybe

Berichtdoor Eric » 01 Dec 2009 22:30

Prachtige dame die grandis van je! Heb je ook nog een foto van het mannetje? In de bak van de phelsuma's mis ik toch nog wel de bamboe als ik eerlijk ben... Veel ruimte in de bak is voor de dieren niet te benutten, wat natuurlijk zonde is, zeker gezien de bak in mijn ogen al minimale afmetingen heeft. De ruimte die de lamp inneemt eraf gerekend. Zo zijn ze eigenlijk verplicht zich te beperken tot de glazen wanden, is er geen opwarmmogelijkheid onder de spot en op de grond komen ze eigenlijk nooit Overigens lijkt het me behoorlijk koud een dergelijke bak rechtstreeks op de grond, een stukkie piepschuim eronder lijkt me geen luxe voor de dieren Deze bakken staan overigens niet in huis aan de grond onder de phelsumabak te zien? biggrin.gif
Laatst gewijzigd door Eric op 01 Dec 2009 22:32, in totaal 1 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Eric
Hero Member
Hero Member

Berichtdoor billybe » 01 Dec 2009 22:51

QUOTE(Eric @ 01-12-2009 22:30:29)
Prachtige dame die grandis van je! Heb je ook nog een foto van het mannetje? In de bak van de phelsuma's mis ik toch nog wel de bamboe als ik eerlijk ben... Veel ruimte in de bak is voor de dieren niet te benutten, wat natuurlijk zonde is, zeker gezien de bak in mijn ogen al minimale afmetingen heeft. De ruimte die de lamp inneemt eraf gerekend. Zo zijn ze eigenlijk verplicht zich te beperken tot de glazen wanden, is er geen opwarmmogelijkheid onder de spot en op de grond komen ze eigenlijk nooit Overigens lijkt het me behoorlijk koud een dergelijke bak rechtstreeks op de grond, een stukkie piepschuim eronder lijkt me geen luxe voor de dieren Deze bakken staan overigens niet in huis aan de grond onder de phelsumabak te zien? biggrin.gif
Hej Eric,foto's van de man zal ik morgen even schieten, hij is al redelijk herstelt van de brandwond. Wat betreft de inrichting heb je gelijk,hoewel het op de foto minder vol lijkt dan het eigenlijk is. De achterwand is bijna volledig bedekt met hangende nepplanten waar ze regelmatig in zitten. Verder heb ik nog een bamboestok liggen, deze zal ik nog op maat maken, misschien nog een tip hoever deze het beste van de lamp afhangt? (er hangt een exo terra, 5.0 uvb in) De warmte krijgen ze via een gaskachel die de gehele ruimte en de bakken op 27/29 graden houd. (voorbeeld, de bak van de leguaantjes 1.20hx0.50dx0.90b, blijft de hele dag op 29 graden, met 1 warmtespot van 60watt, waar de leguaantjes kunnen zonnen en een exo terra 5.0 uv-b. S'nachts blijft de kachel ook gewoon aan en word het rond de 20 graden, doordat alle lampen in de kamer uitgaan is er dus ook een dag en nachtritme van warmte.De bakken staan inderdaad niet in huis , het is gewoon een houten vloer, met 2 lagen ondervloer (wat voor laminaat gebruikt word),hierop staan de bakken van de phelsuma's, die van de kousebandslang en de kleine leguanen. De rest staan allemaal hogerop of heeft een betonplex onderplaat zoals bij de grotere boa's. Het is de bedoeling dat de ondervloer nog beter weggewerkt word, maar de bodembedekking (kan zo even niet op de naam komen :S) was op, gaat best nog veel op zo'n kamer .De kamer is verder 15 vierkante meter, waar alle bakken dus staan en mijn volwassen leguaan loopt hier los, hiervan was de fotomislukt dus die komt nog.
billybe

Berichtdoor choppie » 02 Dec 2009 13:00

ik ga een heel eind met eric mee,ik denk dat dit voor de meeste dieren wel geldt waarbij je te kleine bakken hebt naar de maat van je dieren, bijv een anacondabak korter dan de slangen en maar 40 hoog, daar krijg je geheid problemen mee met de dieren, ook heb je in deze bak ruw afgezaagd gesplinterd hout en steken wat schroeven door de zijwand, door de hoge luchtvochtigheid creeer je een goede broedplek voor schimmels.ook zou ik bij sommige soorten de lampen even afschermen om meer brandwonden te voorkomenraadzaam is ook om kapotte ruiten te vervangen of om ze in iedergeval aan de binnenkant af te plakken ipv de buitenkant.dit ivm ophoping van stront en bacterien in de scheuren en mogelijkheid tot openhalen aan de barsten.ook het loslopen van de leguaan zou ik niet blij mee zijn , deze kan in de tijd dat je weg bent het een en ander slopen waardoor ook gevaarlijke situatie's kunnen ontstaan , ook hij zit niet in z'n ideale biotoop waardoor hij ziekten op kan lopen, maar ook je andere dieren door hem ( leguanenstront op de bak van je kouseband?).ook hij zou zich kunnen branden aan de kachel en heeft niet voldoende verlichting.ook wat klim materiaal zouden sommige dieren na de quarantaine periode wel fijn vinden.en kijk uit met voeren van kuikens, wissel dit af met muis en rat , ik weet dat een kilo kuiken maar 2,50 kost en muizen 75 cent maar voldoe wel aan hun behoefte en bezuinig daar niet op.dit zijn geen aanvallen naar jou toe , maar een paar punten van aandacht opdat je dieren het wat beter krijgen.groeten Harald
choppie

Berichtdoor billybe » 02 Dec 2009 14:43

QUOTE(choppie @ 02-12-2009 13:00:39)
ik ga een heel eind met eric mee,ik denk dat dit voor de meeste dieren wel geldt waarbij je te kleine bakken hebt naar de maat van je dieren, bijv een anacondabak korter dan de slangen en maar 40 hoog, daar krijg je geheid problemen mee met de dieren, ook heb je in deze bak ruw afgezaagd gesplinterd hout en steken wat schroeven door de zijwand, door de hoge luchtvochtigheid creeer je een goede broedplek voor schimmels.ook zou ik bij sommige soorten de lampen even afschermen om meer brandwonden te voorkomenraadzaam is ook om kapotte ruiten te vervangen of om ze in iedergeval aan de binnenkant af te plakken ipv de buitenkant.dit ivm ophoping van stront en bacterien in de scheuren en mogelijkheid tot openhalen aan de barsten.ook het loslopen van de leguaan zou ik niet blij mee zijn , deze kan in de tijd dat je weg bent het een en ander slopen waardoor ook gevaarlijke situatie's kunnen ontstaan , ook hij zit niet in z'n ideale biotoop waardoor hij ziekten op kan lopen, maar ook je andere dieren door hem ( leguanenstront op de bak van je kouseband?).ook hij zou zich kunnen branden aan de kachel en heeft niet voldoende verlichting.ook wat klim materiaal zouden sommige dieren na de quarantaine periode wel fijn vinden.en kijk uit met voeren van kuikens, wissel dit af met muis en rat , ik weet dat een kilo kuiken maar 2,50 kost en muizen 75 cent maar voldoe wel aan hun behoefte en bezuinig daar niet op.dit zijn geen aanvallen naar jou toe , maar een paar punten van aandacht opdat je dieren het wat beter krijgen.groeten Harald
Hoi Harald,bedankt voor je reactie, de kuikens zijn inderdaad enkel voor afwisseling, de grijze korenslangen zijn flinke eters en hebbenelk een flinke mui en twee kuikens, (was de bedoeling om 1 kuiken te geven maar de boa's wilden de kuiken niet dus die hebben alleeneen rat gehad. Dus het was puur als extra.Wat betreft het terrarium van de kousebandslang, dit is geen leguanenpoep maar de vervelling van de kousebandslang zelf wat een tijdje in het water achter de boomstam heeft gelegen wat ik dus niet zag en bij het verschonen kwam ik dit tegen. Dit heb ik op debak gelegd en moest ik nog weggooien. Wat betreft de bak van de anaconda's, de bak is 1.80 meter, wat de slang ook wel ongeveer zijn (iets kleiner). De phelsuma's zijnnog jonge dieren, deze komen zodra mijn leguanen uit hun bak zijn gegroeid in de bak van 1.20hx0.90bx0.50d.Tevens zijn de bakken van de slangen allemaal tijdelijke bakken, het is de bedoeling dat alle dieren na de winter in de schuur komen,hier ga ik ruime betonplexbakken bouwen, hierbij zat ik te denken om de gehele breedte van de schuur. (3.00 meter) een stelling te bouwen en de gehele breedte voor de grotere slangen te gebruiken (boa's/anaconda's/tijgerpython).Wat betreft de verlichting van de leguaan, hangt er voor haar een uv-b warmtespot van 160 watt (merk weet ik zo even niet, maar zo'nhele grote lamp).De schroeven, weet ik niet welke je bedoelt, naar mijn weten zitten er nergens schroeven die uitsteken in de bakken, maar ik kan ernatuurlijk overheen gekeken hebben. Bedankt voor de tip om kapotte ruiten af te plakken, dit zal ik dan nog gaan doen, om de ruitente vervangen vind ik niet de moeite waard, er zijn geen scherpe randen en het zijn tijdelijke terrariums.De leguaan kan moeilijk bij de kachel komen, hier staat namelijk het bureau voor, de kans is er natuurlijk wel en daar zal ik nog eenbetere oplossing voor moeten bedenken.Wat betreft de biotoop van de leguaan, ik probeer hier zoveel mogelijk aan de luchtvochtigheid te doen, ik sproei meerdere keren per dag water op de takken enzo onder de warmtelamp van de leguaan. Ook staan er aan beide kanten van de kachel bakkenmet water zodat dit ook verdampt.En opbouwende kritiek is altijd welkom, zo kan ik het alleen maar beter maken voor mijn dieren.
billybe

Berichtdoor Alphonzo » 02 Dec 2009 15:00

Mijn meest positieve reactie die ik kan opbrengen is: wat een zootje.
Gebruikers-avatar
Alphonzo
Hero Member
Hero Member

Berichtdoor billybe » 02 Dec 2009 15:40

QUOTE(Alphonzo @ 02-12-2009 15:00:54)
En daar heb ik niets op te zeggen
billybe

Berichtdoor Ivan » 02 Dec 2009 18:22

je hebt wel van alles wat nu; moeite met kiezen ;)
Ivan

Berichtdoor billybe » 02 Dec 2009 21:27

QUOTE(Ivan @ 02-12-2009 18:22:28)
je hebt wel van alles wat nu; moeite met kiezen ;)
Daar heb ik inderdaad moeite mee , maar zijn ook zoveel mooie slangenen hagedissen. Zoals ik het nu heb qua dieren is het wel allemaal wat ik erg mooi vind.
billybe

Berichtdoor Alphonzo » 02 Dec 2009 23:57

QUOTE(billybe @ 02-12-2009 15:40:18)
Maar begrijp je wel wat ik bedoel?
Gebruikers-avatar
Alphonzo
Hero Member
Hero Member

Berichtdoor billybe » 03 Dec 2009 00:20

QUOTE(Alphonzo @ 02-12-2009 23:57:49)
QUOTE(billybe @ 02-12-2009 15:40:18)
Maar begrijp je wel wat ik bedoel?
Hoi,dat begrijp ik wel ja, maar ik vind die reacties die zo kortaf zijn altijd zwaar irritant.(Ik vind het overigens nu ik de foto's nog eens terug bekeken heb ook wel anders ogendan het er in het echt uitziet. Het is namelijk ruimer op de foto's. En het oogt ook wel chaotisch.)Een beetje uitleg erbij daar heb ik meer aan dan een reactie van "wat een zootje", dat isnamelijk behoorlijk de-motiverend.Hoe ik de terrariums nu heb is het niet de bedoeling dat het zo blijft. We zijn pas verhuisddus ik heb snel wat bakken in elkaar gemaakt, de bak van de anaconda's is zo laag omdat heteerst niet de bedoeling was om hier een bak te maken, maar aangezien ik nog genoeg betonplex over had kon ik deze bak erbij maken (in eerste instantie voor de grijze korenslangen). Het is de bedoeling om de dieren na de winter over te zetten naar de schuur, hier begin ik binnenkort met isoleren en rustig opbouwen zodat dit allemaal perfect word, dus alle kritiek iswelkom, zodat ik dit kan meenemen bij het verbouwen van de schuur. In de schuur word het grootste gedeelte gebruikt voor mijn volwassen leguaan, waar op den duurde jonge leguanen ook bijkomen. En aan de andere kant wil ik een stelling gaan maken voor alle andere dieren. Waarbij de slangen dus allemaal in ruime terrariums gehuisvest zullen worden.Verder kan ik alleen maar toevoegen, dat ik mijn dieren zo goed mogelijk probeer/wil verzorgenen het kan natuurlijk altijd beter, dus wie iets aan te merken heeft wat beter kan, ik hoor het graag!
billybe

Berichtdoor wodjeka » 03 Dec 2009 00:27

kanme de reactie van alphonzo best voorstellen.Eerlijk gezegd was dat ook mijn eerste gedachte.kan natuurlijk niet over het echt oordelen, maar zo lijkt het net 1 bij elkaar geraapt zooitje, zo snel en goedkoop mogelijlk bij elkaar verzameld en maar mondjes maat verzorgd.Vind de terrariums en een aantal waterbakken er maar smoezelig uitzien... maarja wie ben ik...
wodjeka

Volgende

Terug naar Foto's